سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۹۸

پاسخ مخبر به ادعاهای ظریف/ امکان فروش نفت نداشتیم

سرپرست ریاست جمهوری گفت: در شروع به کار دولت امکان فروش نفت نداشتیم و شهید رئیسی در این حوزه متمرکز شد و فروش نفت را به بالای ۲ میلیون بشکه رساند.

مخبر در آیین افتتاح پروژه راه‌آهن رشت ـ کاسپین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و با بیان اینکه موجی که شهید رئیسی پس از شهادتش در کشور ایجاد کرد جای تحلیل دارد، اظهار داشت: هنوز هم هیچکس نتواسته شخصیت شهید را بشناسد؛ شهید رئیسی دغدغه انقلاب و مردم را داشت و اینکه یک نفر در طول سه سال ریاست جمهوری چنین موجی را در کشور ایجاد کند جای تحلیل دارد.

وی با بیان اینکه مردم فهمیدند چه از دست دادند، افزود:  ‌شهید رییسی رضایت رهبری را رضایت امام زمان می دانست و هر فشاری را تحمل می‌کرد که رضایت آقا را ببیند‌. این شهید بزرگوار قلبا به رهبری اعتقاد داشت و به آن اعتقاد راسخ داشت؛ شهید رئیسی اولویت بندی مسائل را در دستور کار داشت.

وی ادامه داد: در شروع به کار دولت امکان فروش نفت نداشتیم و شهید رئیسی در این حوزه متمرکز شد و فروش نفت را به بالای 2 میلیون بشکه رساند و کشور را از آن وضعیت خارج کرد و کشور را از وضعیتی را که نمی‌تواستند حقوق کارکنان را بدهند خارج و رونق به کشور برگشت.

مخبر با بیان اینکه شهید رئیسی بر روی کریدورهای منطقه متمرکز بوده و با کشورهای منطقه مدام در این ارتباط در گفت وگو بود، اضافه کرد: در حوزه مسکن شهید رئیسی قولی نداد بلکه مصوبه مجلس را که دیگران اجرایی نکردند را به سرانجام رساند.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه نیروهای جوان نخبه بزرگترین دارایی کشور هستند، ادامه داد: ‌ادعای بسیار زیادی می‌شد که ما اهل مذاکره و دیپلماسی هستیم نهایتا ‌‌ته این ماجرا چی شد؛ با کشورهای همسایه هم ارتباط نداشتیم، اما شهید ‌رئیسی مشکلاتمان را کشورها حل کرد و امروز به سران هر کشوری پیام می‌دهیم بعد از 24 ساعت با ما تماس می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز ایران در دنیا موقعیتی پیدا کرده که تصمیم‌گیری یک کشور را برای سایر کشورها به هم می‌زند؛ امروز دیگر نمی‌توانند مواضع ایران را در منطقه در نظر نگیرند؛ امروز یکجانبه گرایی شکست خورده است؛ رهبر انقلاب فرمودند آقای رییسی مسیر بسیار مناسبی را انتخاب کردند و باید پیگیری شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات