صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۳۷۰۱

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

چهاردهمین روز المپیک پاریس با کسب ۲ مدال نقره دیگر برای کاروان ورزشی ایران و صعود امیرحسین زارع به فینال همراه بود.

نمایندگان ایران در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک پاریس در رشته‌های تکواندو، کشتی‌آزاد و وزنه‌برداری به مصاف رقبای خود رفتند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر عملکرد نمایندگان ایران در این روز.

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

تکواندو

پس از افتخارآفرینی بانوان تکواندو ایران در المپیک، مهران برخورداری در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم مردان، دیگر نماینده ایران بود. او در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف جسوربک جایسانوف از ازبکستان رفت. او در گام نخست برابر این حریف ازبکستانی قرار گرفت و در مبارزه‌ای نزدیک و در ثانیه‌های پایانی به پیروزی رسید. وی در ادامه به مصاف سیمونه‌ آلیسو دارنده ۲ مدال طلای جهان و نفر اول رنکینگ المپیکی از ایتالیا رفت و در مبارزه‌ای‌ تماشایی به برتری دو بر یک رسید. نماینده وزن منهای ۸۰ کیلوگرم ایران در نیمه‌نهایی به مصاف سئون‌ گون ملی‌پوش‌ کره‌جنوبی رفت و دو بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

برخورداری در فینال و برای کسب مدال به مصاف فارس کاتوسی‌ نماینده ۲۸ ساله تونسی، دارنده برنز جهان و طلای آفریقا رفت و دو بر صفر مغلوب‌ شد و از رسیدن‌ به طلا بازماند. فردا شنبه آرین سلیمی به عنوان آخرین نماینده تکواندو ایران روی شیاپچانگ می‌رود.

کشتی آزاد

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم یکی از نمایندگان ما در این روز بود. امامی در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ از سد فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا گذشت. او در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار اندیوم از گینه بیسائو را شکست داد تا در یک‌چهارم نهایی به مصاف کایل دیک آمریکایی، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک برود اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر یک و با ضربه فنی مغلوب این کشتی‌گیر شد تا از حضور در نیمه‌نهایی بازبماند.

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

امیرحسین زارع، وزن ۱۲۵ کیلوگرم دیگر نماینده کشتی‌آزاد ایران بود.

او در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد و در دور بعد، با نتیجه ۱۰ بر صفر نماینده کانادا را شکست داد. زارع در مرحله نیمه نهایی به مصاف طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت.

این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به نفع زارع به پایان رسید تا نماینده کشورمان به دیدار فینال این رقابت‌ها رسید. نماینده کشورمان چنانچه بتواند به مدال طلای المپیک برسد، در کنار کمیل قاسمی تنها آزادکاران سنگین وزن کشورمان هستند که در المپیک مدال طلا دارند.

قهرمان سنگین وزن جهان، فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف گنو پتراشویلی‌ از گرجستان می‌رود.

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

حسن یزدانی که روز پنجشنبه‌ در وزن ۸۶ کیلوگرم و در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید، او در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کورگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. یزدانی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۷ بر یک مایلس امینه دارنده نشان برنز جهان از سن مارینو را شکست داد تا به فینال المپیک رسید.

این کشتی‌گیر پرافتخار کشورمان برای کسب نشان طلا و تاریخ‌سازی در ورزش ایران شامگاه امشب (جمعه) به مصاف ماگومد رمضان‌اف بلغارستانی رفت، حریفی که پیش از رسیدن به فینال، آرون بروکس نابغه کشتی آمریکا را شکست داده بود.

متاسفانه این جدال در شرایطی آغاز شد که در همان ابتدا کتف آسیب دیده یزدانی کار دستش داد و چندبار کادر پزشکی با حضور روی تشک کشتی، سعی در برطرف کردن مشکل داشتند اما در نهایت نتوانست به خوبی کشتی بگیرد و در پایان با نتیجه ۷ بر یک شکست را پذیرا شد تا به مدال نقره بسنده کند.

وزنه‌برداری

۲ نقره ارزشمند دیگر به نام ایران در شب فینالیست شدن زارع

مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک پاریس به میدان رفت.

کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز لوپز از کلمبیا، سانچز از ونزوئلا، روبو ماریو از مولداوی، اندرانیک کاراپتیان از ارمنستان، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و کریم ابوکالا از مصر مهمترین رقیبان جوادی در رقابت های دسته ۸۹ کیلوگرم بودند.

میرمصطفی که جانشین کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم شده با ۱۶۸ کیلوگرم در حرکت یکضرب به کار خود پایان داد. در این حرکت کارلوس ناسار با مهار ۱۸۰ کیلوگرم و شکستن رکورد یک‌ضرب المپیک در جایگاه نخست قرار گرفت و لوپز از کلمبیا نیز با ۱۸۰ کیلوگرم دوم شد. ربو ماریو نیز با ۱۷۵ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

جوادی که در حرکت یکضرب با اختلاف ۱۲ کیلوگرم با نفر نخست به کار خود پایان داده بود در دوضرب عملکرد بهتری داشت و در نهایت موفق به مهار ۲۰۴ شد تا با مجموع ۳۷۲ در جایگاه پنجم قرار گیرد.

جوادی برای رقابت با قهرمانان بلغارستانی و کلمبیایی ابتدا وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد تا وارد جدول مسابقات شود اما در ادامه ۲ بار برابر وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی مغلوب و به عنوان پنجم این دوره از مسابقات رسید.

در این دسته کارلوس ناسار با ۲۲۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۰۴ کیلوگرم تمام رکوردهای این دسته را به نام خود کرد.

یئوسین لوپز نیز با ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا هم با ۳۸۴ کیلوگرم سوم شد.

جوادی در حالی به عنوان پنجم رسید که ۳۲ کیلوگرم اختلاف رکورد با نفر نخست داشت و حتی پیزولانو با ۳۸۴ کیلو که رکورد قهرمانی جهان جوادی بود، به مدال برنز این وزن رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات