صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۳۸۱۸

فناوری برای ترور!

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان

رژیم صهیونیستی که نطفه آن با قتل، ترور، خشونت و کودک‌کشی بسته شده است، در طول تاریخ کوتاه‌مدت خود سابقه خون‌ریزی‌های متعددی داشته است؛ اما همیشه در این جنایت‌ها یک بازوی قوی در کنار عاملان آن قرار گرفته و آن ردّپای فناوری و شرکت‌های IT وابسته به آن است.
«موبایلی که در دست شماست، جاسوس قاتلی است که اطلاعات دقیقی به دشمن می‌دهد و مکان فرماندهان ما را نشان می‌دهد.» این بخشی از نکاتی است که چندی پیش، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با مردم لبنان درباره خطرهای جاسوسی رژیم صهیونیستی از موبایل‌ها و دوربین‌های مداربسته گفته بود.
سیدحسن نصرالله در ادامه تأکید کرده بود: «اسرائیل به جاسوس نیاز ندارد، بلکه از طریق دوربین‌های مداربسته که به اینترنت وصل است، همه شهرها و  خیابان‌ها و رزمندگان را می‌بیند. اکثر اتفاقاتی که برای ما افتاده، به‌خاطر موبایل بوده است.»
شرکت NSO، یک شرکت فناوری در فلسطین اشغالی است که نقش یک سازمان جاسوسی تمام‌عیار را نیز برای رژیم صهیونیستی بازی می‌کند. «توسعه فناوری برای کمک به دولت و سازمان‌های اطلاعاتی» عبارتی است که این شرکت در معرفی خود آورده است و خبر از آن دارد که این شرکت تماماً در اختیار دولت نتانیاهو است.
زمستان 2022، رسانه‌ها اطلاع دادند پلیس رژیم صهیونیستی از سال 2013 از نرم‌افزار جاسوسی ساخته شده در NSO  برای جاسوسی از ده‌ها عضو فلسطین اشغالی، از جمله مقامات ارشد دولتی و معترضان علیه بنیامین نتانیاهو، استفاده ‌کرده است. پلیس رژیم صهیونیستی از نرم‌افزار ساخت این شرکت برای جاسوسی و رصد روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی نیز استفاده می‌کند. همچنین، با استفاده از جاسوسی از شهروندان، مخالفان همجنس‌گرایی را هم شناسایی و دستگیر می‌کند.
پگاسوس نام این جاسوس‌افزار است که می‌تواند به تلفن همراه نفوذ کند و داده‌های شخصی و موقعیت مکانی را جمع‌آوری کند. پگاسوس می‌تواند بدون اطلاع یا اجازه کاربر میکروفون و دوربین گوشی را نیز کنترل کند. گروه NSO ابزارهای خود را به نحوی توسعه می‌دهند که تلفن‌های همراه هدف را بدون هیچ‌گونه تعامل با کاربر آلوده می‌کند.
پگاسوس افزون بر افراد داخل فلسطین اشغالی، از گوشی‌های هوشمند مردم لبنان و به‌ویژه جنوب لبنان نیز استفاده می‌کند تا مهره‌های مهم حزب‌الله را شناسایی، رصد و ترور کند. محافظت از دستگاه در برابر نفوذ جاسوس‌افزارهایی، چون پگاسوس بسیار دشوار است؛ به همین دلیل سید حسن نصرالله در زمستان سال گذشته از مردم خواست تلفن‌های هوشمند همراه خود را کنار بگذارند.
افزون بر این، ارتش رژیم صهیونیستی از دوربین‌های قرار گرفته در خانه‌ها، محله‌ها و خیابان‌ها نیز استفاده کرده و به شبکه‌های نظارتی موجود در لبنان نفوذ می‌کند. در تلاش برای خنثی‌کردن این تاکتیک‌ها، حزب‌الله از ساکنان شهرهای مرزی در جنوب لبنان خواسته است که دوربین‌های نظارتی را در خانه‌ها و مغازه‌های خود غیرفعال کنند.
 گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهد، مردم لبنان تماس‌های مشکوک از افرادی دریافت می‌کنند که مدعی هستند نماینده انجمن‌ها و نهادهای رسمی یا خصوصی هستند، اما در واقع، به دنبال اطلاعات درباره اعضای خانواده یا پرس‌و‌جو در زمینه افراد خاص وابسته به مقاومت هستند.
با اینکه بایدن NSO را در فهرست تحریم قرار داد و استفاده از جاسوس‌افزارها را برای دولت محدود کرد، اما گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که با وجود شرکت‌های غول فناوری، مانند گوگل، مایکروسافت و اپل در آمریکا، این شرکت با ایالات متحده همکاری‌های متعددی داشته است. تایمز در گزارشی نوشت، به احتمال زیاد، قرارداد همکاری بین آمریکا و NSO در نوامبر 2021 وجود دارد که اقدامات بایدن نمی‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات