تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۳۸۸۰

چین حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین غزه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» در شهر غزه را که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی شده بود، محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه از تارنمای وزارت امور خارجه چین، لین جیان در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به به مدرسه التابعین، اظهار داشت: پکن نسبت به حملات تل‌آویو به نوار غزه که منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شده است، عمیقا نگران است.

وی افزود: ما هرگونه اقدامی که منجر به آسیب به غیرنظامیان شود را محکوم می کنیم و با هرگونه نقض حقوق بشر بین‌المللی مخالفیم.

لین ادامه داد: چین از [رژیم] اسرائیل می‌خواهد با گوش دادن به صدای جامعه جهانی، آتش‌بس فوری را بپذیرد و دست از جنگ بکشد.

این دیپلمات چینی تصریح کرد: تل‌آویو باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از غیرنظامیان به کار گیرد تا از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه جلوگیری شود.

وی افزود: جامعه جهانی باید تلاش‌های بیشتری برای کاهش و پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه انجام دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از سه بمب استفاده کرد که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات