تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۴۹

تشدید مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها/ آیا تل‌آویو توان مهار اوضاع را دارد؟

صهیونیست ها با توجه به تشدید مشکلات داخلی در اراضی اشغالی و جنگ غزه و احتمال بروز جنگ گسترده با ایران و حزب الله، فلسطین اشغالی را ترک می کنند.

روزنامه رای الیوم با اشاره به فرار شهرک نشینان صهیونیست از اراضی اشغالی نوشت که با توجه به افزایش تهدیدها، تداوم جنگ غزه، کاهش سطح معیشتی و تشدید بحران داخلی، بر شمار افرادی که سرزمین های اشغالی را به سمت خارج ترک می کنند، افزوده شده است.

این رسانه ادامه داد که عوامل یادشده سبب شده تا بسیاری درباره ماندن در سرزمین های اشغالی و آینده خود نگران باشند، این درحالی است که مراکز آماری رژیم اسرائیل افزایش بیست درصدی شمار مهاجرت کنندگان را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

رای الیوم افزود: طبق آمارهای منتشر شده، مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی پس از جنگ غزه تشدید شده و برخی تشکل ها و جمعیت ها تحت شعار (با هم برویم) ایجاد شده که دهها هزار شهرک نشین به آن پیوسته اند.

پیش از این «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از صهیونیستها خواسته بود که از سرزمین های اشغالی نروند و درباره تبعات این مهاجرت هشدار داد .

وی همچنین از شرایط بغرنج رژیم صهیونیستی خبر داد و به آشفتگی ناشی از جنگ، تحریم بین المللی و آسیب دیدن بازدارندگی و اسارت ۱۲۰ صهیونیست و نیز ناتوانی اقتصادی اشاره و اضافه کرد: با همه این مشکلات فقط مورد نگران کننده، خروج از اسرائیل است.

رای الیوم اضافه کرد: ۴۰ درصد از اسرائیلی ها به فکر مهاجرت معکوس هستند، یعنی اینکه از اراضی اشغالی به جایی که از آن آمده اند، بروند و برای خود هم دلایلی از جمله بحران کنونی، اوضاع اقتصادی، نابرابری و ناامیدی از حل و فصل اوضاع با فلسطینیان دارند.

این رسانه نوشت: مرکز «بیگن» اسرائیل فاش کرد که ۵۹ درصد از یهودیان در اسرائیل رهسپار سفارتخانه های خارجی شده یا قصد این کار را دارند تا تابعیت خارجی بگیرند و ۷۸ درصد از خانواده های یهودی حامی رفتن فرزندان خود از اسرائیل هستند.

این رسانه به نقل از پژوهش به عمل آمده از سوی وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی آورد که یک سوم صهیونیست ها به فکر مهاجرت هستند.

رای الیوم در پایان افزود: با توجه به این مساله، آیا کابینه رژیم اسرائیل توان توقف این روند مهاجرتی را در سایه جنگ و احتمال بروز جنگ منطقه ای دارد، به ویژه پس از واکنش قطعی ایران و حزب الله به عملیات های تروریستی که رژیم اشغالگر انجام داده است؟

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات