بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۶۴۴۵۲

زلنسکی: طرح پایان جنگ را به بایدن ارائه می‌کنم

در حالی که بعد از تهاجم اوکراین به خاک روسیه، مسکو موضوع مذاکرات صلح را از دستورکار خارج کرده، کی‌یف می‌گوید که این تهاجم بخشی از طرحی برای پایان دادن به جنگ است.
رئیس‌جمهور اوکراین دیروز گفت که جنگ با روسیه در نهایت با گفت‌وگو به پایان می‌رسد اما کی‌یف باید در موضعی قوی باشد و او طرحی را به جو بایدن و دو نامزد انتخابات آمریکا ارائه خواهد کرد. او در یک نشست خبری گفت که تهاجم سه هفته‌ای اوکراین به منطقه کورسک روسیه، بخشی از همان طرح است اما همچنین شامل گام‌های دیگر در جبهه‌های اقتصادی و دیپلماتیک می‌شود. زلنسکی گفت که «نکته اصلی این طرح، مجبور کردن روسیه به پایان دادن به جنگ است و من این را خیلی می‌خواهم--که برای اوکراین عادلانه باشد». او درباره گام‌های بعدی توضیح نداد اما گفت که درباره این طرح با کامالا هریس و احتمالا با دونالد ترامپ دو نامزد انتخابات آمریکا صحبت خواهد کرد.
اظهارات زلنسکی در حالی است که روسیه بعد از حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک گفته که موضوع مذاکره کنار گذاشته شده است. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین مدعی شد که حمله به کورسک تعداد دولت‌ها در سراسر جهان که از اوکراین می‌خواستند با روسیه برای پایان دادن به جنگ سازش و با واگذاری بخش‌هایی از خاکش موافقت کند را کاهش داده است. در روزهای اخیر نیروهای روسیه همچنان به پیشروی در منطقه شرقی دونتسک اوکراین ادامه داده و در عین حال از آزادسازی مناطق مرزی خود از کنترل نیروهای اوکراینی خبر می‌دهند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات