صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۴۵۴۷

چرایی اصرار نتانیاهو بر ماندن در فیلادلفی

آمریکا، نقشه‌های  ارتش اسرائیل برای ادامه استقرار در فیلادلفی را به عنوان بخشی از توافق احتمالی تایهمچنین فاش شده ید کرده است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل


به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، کابینه امنیتی قدس اشغالی باقی ماندن ارتش در محور فیلادلفی (رفح) را تصویب کرده است؛ تصمیمی که به منزله اقدامی برای به بن‌بست کشاندن هر نوع مذاکره‌ای برای آتش‌بس با حماس در غزه است. مقاومت اسلامی فلسطین پیش از این بارها اعلام کرده‌ پیش‌شرط هرگونه توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه است. در گزارش رسانه‌های رسمی عبری اما به نقل از کابینه امنیتی رژیم ادعا شده تصمیم به ادامه حضور نظامی در محور فیلادلفی موجب نزدیک شدن به توافق و وادارسازی حماس به امتیازدهی و عقب‌نشینی از مواضع خود می‌شود.
دولت آمریکا، نقشه‌های  ارتش اسرائیل برای ادامه استقرار در فیلادلفی را به عنوان بخشی از توافق احتمالی تایهمچنین فاش شده ید کرده است. 

نتانیاهو مدعی است این تصمیم به دلیل ممانعت از قاچاق اسلحه به غزه انجام شده است. با این حال این طرح هنوز یک مخالف جدی دارد و آن شخص وزیر جنگ کابینه نتانیاهو است. به گزارش رسانه‌های عبری، یوآو گالانت با تصمیم کابینه امنیتی درباره ماندن ارتش در محور فیلادلفی مخالفت کرده و گفته است: «هیچ‌گونه مانع امنیتی برای عقب‌نشینی از محور فیلادلفی وجود ندارد!»

با آنکه رادیو ارتش تصریح کرده این تصمیم کابینه می‌تواند به مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا پایان دهد، خانواده‌های اسرای اسرائیلی واکنش بدی به این تصمیم داشته‌اند. آنها اعلام کرده‌اند باقی ماندن ارتش در فیلادلفی ثابت می‌کند نتانیاهو از هیچ فرصتی برای به شکست کشاندن توافق دریغ نمی‌کند. مصوبه اخیر به منزله تایید اظهارات اخیر مشاور یحیی سنوار، رهبر جدید حماس است که نتانیاهو را عامل شکست مذاکرات دوحه و قاهره عنوان کرده بود. رژیم صهیونیستی همچنین با این تصمیم در عین حال زمینه تنش با ارتش مصر در شمال شبه‌جزیره سینا و دریای مدیترانه را هم به وجود آورده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات