صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۱۱
در جریان حضور رئیس بسیج رسانه در نشریه صبح صادق عنوان شد

در جریان حضور رئیس بسیج رسانه در نشریه صبح صادق عنوان شد

به مناسبت روز خبرنگار نشستی در نشریه صبح صادق با حضور  رئیس سازمان بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران شکل گرفت[...]
پایگاه بصیرت / احسان بهاری
به مناسبت روز خبرنگار نشستی در نشریه صبح صادق با حضور  رئیس سازمان بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران شکل گرفت. در این نشست دکتر عباس محمدیان، بسیج رسانه را نهادی معرفی کرد که در زمینه احیای حقوق خبرنگاران و آموزش و پیگیری امور مرتبط با آنان و همچنین شکل‌دهی به رسانه تراز انقلاب وظیفه دارد.
 
بنیان بسیاری از خبرگزاری‌ها غربی
رئیس سازمان بسیج رسانه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش و پاسداشت روز خبرنگار، خواستار ورود جدی خبرنگاران و اصحاب رسانه به جهاد تبیین برای روشنگری و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه شد و گفت: «امروز به اقتدار رسانه‌ای نیازمندیم. باید تفکر، شور و شعور حسینی بر سطح جامعه و آحاد جامعه تزریق شود. مقارن شدن شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی با عاشورای حسینی(ع) می‌تواند ما را به این باور پیوند دهد.» وی افزود: «دغدغه به حق و منطقی رهبر معظم انقلاب از اصحاب رسانه، رسالت سنگینی بر دوش رسانه قرار داده است. باید بدانیم این انتظارات بسیار بیشتر از چندین سال قبل است. منویات سال 1400 رهبر معظم انقلاب بار سنگینی را به دوش جبهه رسانه قرار داده است.» عباس محمدیان ادامه داد: «بسیج رسانه آمده است که در جنگ روایت‌ها و جنگ نرم پرچم‌دار حرکت انقلابی و اصیل را به عهده بگیرد.»
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: « صبح صادق توانسته در یک ریل نخبگانی و فراسازمانی حرکت ‌کند. غنای موجود در صبح صادق می‌تواند خلأ تحلیل‌های سیاسی جامعه را پر کند و حتی موجب حرکت در جامعه شود.»
وی ادامه داد: «متأسفانه بسیاری از رسانه‌های ما با پایه‌ها و برنامه‌های غربی شکل گرفته‌اند. در این بین رسانه‌ای همچون صبح صادق که از بن داخلی و انقلابی است، می‌تواند تغییری در ساختار اشتباه آنها ایجاد کند. این ظرفیت و انتظار به خوبی در هفته‌نامه صبح‌ صادق دیده می‌شود.»
محمدیان در خصوص فعالیت بسیج رسانه ابراز داشت: «از جمله فعالیت‌های بسیج رسانه، کادرسازی و تشکیل نهضت‌های آموزشی برای جبهه رسانه‌ای انقلاب است. در این نهضت‌ها خبرنگاران تراز انقلاب با تفکر بسیجی و جهادی تربیت می‌شوند.»
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره وضعیت بیمه خبرنگاران اظهارداشت: «این همان خلأ قانون مطبوعات کشور است که باعث شده جبهه رسانه ما امروز دچار خمودگی شود؛ اما ما پرچم مطالبه‌گری و دفاع از حقوق جامعه رسانه را بلند کرده‌ایم. اگرچه شاید مدیران رسانه ما را همراهی نکنند؛ ولی از سلایق، طیف‌ها و ظرفیت‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس، دولت و حتی بسیج و سپاه برای حل این مشکلات کمک خواهیم گرفت.»

تعامل موجب رشد جبهه انقلاب 
در ادامه علی حیدری، سردبیر هفته‌نامه صبح‌صادق ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس بسیج رسانه در نشریه صبح‌صادق گفت: «با توجه به فقر رسانه‌ها در اخبار و اطلاعات تحلیلی، آنچه در نشریه صبح‌صادق مهم بوده و هست، ارائه اخبار و اطلاعات پرمحتوا و دقیق است.»
وی افزود: «برای بالابردن توان تولید محتوا در مجموعه سپاه و تعامل با دیگر رسانه‌ها، هفته‌نامه صبح‌صادق با ارائه اخبار و اطلاعات غنی و تحلیلی توانسته است حرکت مثبتی داشته باشد. از طرفی هم پایگاه بصیرت با بارگذاری اخبار و اطلاعات تحلیلی روزانه توانسته است سنگری در جبهه انقلاب باشد.»
سردبیر هفته‌نامه صبح‌صادق تأکید کرد: «در پرتو نهضت‌های آموزشی و کادرسازی انقلابی، خروجی‌های جبهه انقلاب رشد چشمگیری داشته است. بنابراین روند آموزشی و کادرسازی باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.»
 
خبرنگاران نیاز جدی به حمایت دارند
در خاتمه نشست مهدی سعیدی عضو شورای سیاست‌گذاری نشریه صبح صادق اظهار داشت: «یکی از دغدغه‌های مهم حوزه خبرنگاری کم‌حمایتی از عزیزان خبرنگار است. وضعیت حقوق صنفی خبرنگاران، محرومیت‌های اجتماعی خبرنگاران و نادیده شدن این عزیزان دغدغه‌هایی است که با مساعدت و حمایت بسیج رسانه می‌تواند تا حدودی جبران شود؛ لذا از رئیس بسیج رسانه می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات