بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۴۹۲۸

سفیر پاکستان در ایران: از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط پاکستان و ایران باز کرده‌ایم

سفیر پاکستان در ایران گفت: ما از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط خود باز کرده ایم، رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی هر دو کشور نقش مهم و صمیمانه ای در تحکیم و گسترش روابط بسیار مهم فی مابین ایفا کرده اند.

سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران به منظور گرامیداشت فداکاری های سربازان پاکستانی در دفاع از مرز و بوم خود و حفاظت از حاکمیت این کشور، مراسم «روز دفاع پاکستان» در خانه پاکستان تهران برگزار کرد.

این مراسم با حضور سیاستمداران، بیش از دویست نفر مهمان از جمله افسران نظامی و غیر نظامی عالی رتبه از مراکز دیپلماتیک، تجار و اقشار مختلف در تهران برگزار شد.

سفیر پاکستان محمد مدثر تیپو ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از مهمان ویژه برنامه امیر سرتیپ محمد احدی، معاون همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: حضور وی موجب استحکام بیشتر روابط دوجانبه ما خواهد شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاع پاکستان در تهران

سفیر پاکستان خاطرنشان کرد: «ما از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط خود باز کرده ایم. رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی هر دو کشور نقش مهم و صمیمانه ای در تحکیم و گسترش روابط بسیار مهم فی مابین ایفا کرده اند.»

وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان سرتیپ محمد عبید خان ضمن سخنرانی در این مراسم، بر اهمیت روز دفاع و همچنین رشادت ها و فداکاری های بسیار سربازان دلیر پاکستانی تأکید کرد.

وی گفت که ۶ سپتامبر لحظه مهمی در تاریخ ماست زمانیکه ملت برای شکست دادن پیشروی متجاوزانه دشمن برتر، متحد ایستادند.

عبید خان در ادامه تصریح کرد:در این روز ما باید به یاد مصیبت مردم جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند نیز باشیم که یک دهه بی عدالتی و بی رحمی را متحمل شده اند.

مهمان ویژه برنامه سرتیپ محمد احدی روز دفاع پاکستان را تبریک گفت و در این زمینه بیان داشت: در سال های اخیر گام های موثر و جدی برای برقراری امنیت در دو سوی مرز مشترک ایران و پاکستان از طریق روابط و همکاری نزدیک نیروی های مسلح کشورهایمان و عزم دو کشور برای برقراری کامل امنیت در دو سوی مرز مشترک و تبدیل آن به مرز دوستی و سعادت برداشته شده است.

در این مراسم پیام های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان نیز قرائت شد. در ادامه از مهمانان با غذاهای سنتی پاکستانی پذیرایی شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاع پاکستان در تهران

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات