سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۲۰

برنامه سپاه برای فراگیری مهارت‌های تخصصی بیش از ۷۰ هزار سرباز

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های تخصصی را با سنجش نیاز بازار کار بگذرانند.

سردار احمد صابری‌مقدم جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه سپاه، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: سن خدمت سربازی بسیار مهم است و شاید نقطه عطف در زندگی هر کدام از شما سربازان باشد.

وی افزود: بسیاری از کارکنان وظیفه تصمیمات مهمی که می‌خواهند بگیرند از اشتغال، ازدواج و سایر موضوعات دیگر در حین خدمت یا بعد از آن می‌گیرند، اما معمولاً به بعد از خدمت سربازی موکول می‌کنند.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه اظهار کرد: هر کشوری یک حوزه به نام اشتغال‌زایی دارد یعنی به‌نوعی بالاخره کشور تولید دارد مصرف‌کننده دارد و لذا نیاز به بازار کار دارد.

سردار صابری‌مقدم بیان کرد: در گذشته نه چند دور شاید ابر چالش کشور موضوع بیکاری بوده است، اما این به معنای بیکاری واقعی نیست و نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نظام به هر حال مسئولیت دارد که مشکلات و تهدیدات را تبدیل به فرصت کند، گفت: بنا بر تدبیر رهبر انقلاب اسلامی، ستاد کل نیرو‌های مسلح باید به دولت، وزارتخانه و دستگاه‌های مرتبط که متولی مهارت‌آموزی و اشتغال بوده‌اند، کمک کند.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه تصریح کرد: بنابراین از حدود ۷ سال پیش که نیرو‌های مسلح وارد این حوزه شدند و به کمک دستگاه‌های اجرایی آمدند، قرار بر این شد که در نیاز بازار کار و اشتغال‌زایی کمک‌کننده باشند لذا این نیاز بازار حال و آینده به‌صورت شهری و استانی مهم است.

سردار صابری‌مقدم افزود: برای این موضوع در سپاه یک ساختار و سازوکار اجرایی پیش‌بینی شد و یک قرارگاه مهارت‌آموزی تشکیل شد و به دنبال آن نیز در همه استان‌ها یک قرارگاه تشکیل و همه رده‌های سپاه ذیل آن قرارگاه آمدند.

وی با بیان اینکه به طور خاص ما در تهران چهار قرارگاه داریم، بیان کرد: یک قرارگاه مربوط به سپاه سیدالشهدای استان تهران با مرکزیت شهرری است، یک قرارگاه مربوط به سپاه تهران بزرگ و ۲ قرارگاه یکی در غرب و یکی در شرق تهران هم برای موضوع برنامه‌ریزی و اجرا تشکیل شد.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های تخصصی را با سنجش نیاز بازار کار بگذرانند.

سردار صابری‌مقدم گفت: همچنین همه کارکنان وظیفه که از سال‌های قبل، امسال و سال‌های بعد اعزام می‌شوند موظف بر این هستند که مهارت‌های عمومی پنج‌گانه را طی کنند و همچنین مهارت‌های تخصصی را به‌صورت موردی و بر اساس نیاز بازار کار بگذرانند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات