صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۴۲
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

صدرالحسینی: پرواز‌های هما در حالت عادی انجام می‌شود/ تحریم‌های غرب بی‌خاصیت و نخ‌نما شده است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی: مردم ایران می‌دانند غربی‌ها همواره ما را در مظان اتهام قرار داده‌اند پس این اتهام‌زنی‌ها برای ما تازگی ندارد، چرا که به خوبی می‌دانیم در راستای حمایت از صهیونیسم بین‌المللی تحت فشار افکار عمومی و مقاومت قرار دارند و به دنبال مقصر تراشی برای انحراف افکار عمومی هستند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با رضا صدرالحسینی

به گزارش بصیرت، اتهام‌زنی غربی‌ها به ایران این بار با موضوع ارسال موشک به روسیه خبرساز شده است درحالی که آمریکا و اروپا ماه‌هاست با تسلیحات نظامی به روز و پیشرفته اوکراین را برای تجاوز به خاک روسیه تجهیز می‌کنند این بار برای فرار رو به جلو با طرح این دروغ آشکار از تحریم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و لغو پرواز‌ها به انگلیس خبر داده‌اند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگوی پیش رو نگاهی دارد به، چون و چرای اتهام‌زنی‌های جدید دنیای غرب علیه ایران و موضوع تحریم هما.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص چرایی اتهام‌زنی‌های بی‌اساس کشور‌های غربی در موضوع ارسال موشک از سوی ایران به روسیه و ادعای متوقف‌سازی ارائه خدمات هوایی مستقیم به هواپیمایی ملی ایران گفت: در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به بن بست راهبردی در منطقه رسیده‌اند و در برابر افکار عمومی حرفی برای دفاع از خود و تغییر معادله در موضوع نسل‌کشی در غزه ندارند به نظر می‌رسد اقدامات اخیر کشور‌های غربی بخصوص انگلیس در راستای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی در راستای عقب راندن ما از خواسته‌های به حقمان در مسائل مرتبط با لغو تحریم‌ها و پایان جنگ در غزه است.

وی در این‌باره یادآور شد: آمریکایی‌ها به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در حمله و نسل‌کشی در غزه در برابر افکار عمومی جهان محکوم هستند. در واقع حمایت‌های بی‌دریغی که آمریکایی‌ها در طول ۱۱ ماه گذشته برای کشتار مستمر مردم غزه از رژیم صهیونیستی صورت دادند دولتمردان و سران این کشور را نه در سطح داخلی، بلکه خارج از مرز‌های آمریکا تحت فشار افکار عمومی قرار داده لذا به دنبال راه فراری برای کاهش بار سرزنش و انتقادی هستند که از جای جای جهان به آنها وارد می‌شود، بنابراین نوک پیکان اتهام‌زنی‌های خود را به سمت ایران گرفته‌اند.

سید رضا صدرالحسینی یادآور شد: در شرایط کنونی آمریکایی‌ها با کشور‌هایی مثل تروئیکای اروپا که همکاری‌های همه جانبه‌ای با هم دارند دست به دست هم داده‌اند تا جمهوری اسلامی را به شکلی تحت فشار قرار دهند تا افکار عمومی را به سمتی هدایت و وانمود کنند که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه و آرمان فلسطین در طول ۴۵ سال گذشته درست نبوده است.

وی در این‌باره خاطر نشان کرد: بی‌تردید امروز مردم دنیا بدین موضوع آگاه شده‌اند که آمریکا حامی مظلومان جهان نیست در حالی که ایران همواره حامی مظلومان جهان از جمله غزه و آرمان فلسطین است در حالی که آمریکا و اروپا حامی کشتارگران صهیونیسم هستند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور اوکراین در رد اتهام‌زنی ارسال موشک ایرانی به روسیه در راستای حمله به کشورش گفت: آمریکایی که ادعای حمایت از اوکراین را دارد ماه‌هاست برای تامین منافع خود مانع تحقق صلح بین روسیه و اوکراین شده و با نقشه‌ها و حیله‌های مختلف مدام مترصد ایجاد مشکلات فراوانی برای این کشور است. با اینکه رئیس‌جمهور اوکراین با ذکر ادله روشن و شفاف به این موضوع اشاره کرده که جمهوری اسلامی ایران برای کشتار مردم اوکراین موشکی به روسیه ارسال نکرده و برخی از مقامات کنگره و حتی در سازمان ملل نیز این موضوع تایید شده است، اما با این حال انگلیس و آمریکا سودای دیگری در سر دارند.

سید رضا صدرالحسینی تاکید کرد: بی‌تردید آنچه آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران انجام می‌دهند بیشتر اقدامات رسانه‌ای است تا به وسیله فشار‌های اینچنینی اهداف خود را محقق کنند، اما تردیدی نیست تحریم‌ها اعمال نشدنی و خنثی می‌شود و قابلیت عملیاتی شدن ندارند.

وی در این باره تصریح نمود: در واقع تاکنون هیچ مقام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و مقامات رسمی سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام نکرده‌اند که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با محدودیت مواجه شده یا تحریم شده است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه عنوان می‌شود بیشتر برای ایجاد جنب و جوش علیه ایران و فرار رو به جلو به نفع خود است، یعنی استفاده از عملیات روانی علیه ایران، ضمن اینکه پرواز‌های ایران به مقاصد مشخص شده همچنان با برنامه‌ریزی‌های مشخص در حال انجام است و مقامات رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این موضوع اعلام موضع کرده و بیان داشتند که تا کنون کمترین کمبود یا مشکلی مثلا در عدم پرواز یا عدم سوخت‌رسانی نداشته‌ایم.

سید رضا صدرالحسینی گفت: مردم ایران می‌دانند غربی‌ها همواره ما را در مظان اتهام قرار داده‌اند پس این اتهام‌زنی‌ها برای ما تازگی ندارد، چرا که به خوبی می‌دانیم در راستای حمایت از صهیونیسم بین‌المللی تحت فشار افکار عمومی و مقاومت قرار دارند و به دنبال مقصرتراشی برای انحراف افکار عمومی هستند.

وی افزود: امروز آمریکا، انگلیس، غربی‌ها و اسرائیل همزمان با هم در برابر راهبرد‌های مقاومت در دریای سرخ، مدیترانه و تنگه باب‌المندب به تنگ آمده و به بن‌بست رسیده‌اند؛ چنین اقداماتی مثل عنوان کردن افزایش تحریم‌ها فقط در راستای ایران‌هراسی در منطقه و نظام بین‌الملل است، شبیه تجربیات مختلفی که در این حوزه در طول بیش از ۴۵ سال گذشته بار‌ها شاهد آن بوده‌ایم.

سیدرضا صدرالحسینی در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: قطع به یقین تحریم‌ها علیه ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی قابلیت عملیاتی شدن ندارند و توطئه‌ها و سیاست‌های نخ‌نما شده غربی‌ها علیه ایران نمی‌تواند مانع ما در رسیدن به اهداف اصلی و آرمان‌های انقلاب ظلم‌ستیز جمهوری اسلامی شود.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات