صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۲۹

فلسفه یک انتخاب/ وقتی رهبری برای نیروی نیرو‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند

رهبری با هدف‌گذاری دقیق در استفاده از ظرفیت جوانان برای آینده کشور قصد دارند تجربه‌ها و ظرفیت‌های آقای محمد مخبر را در مسیر تحقق جوان‌گرایی و کادرسازی و سپردن مدیریت‌های مهم کشور به نسل نوینی از مدیران به‌کار گیرند. همان توصیه‌ای که موکدا نسبت به رعایت آنها به مسئولین تاکید می‌کنند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ ملیحه زرین‌پور

رهبر معظم انقلاب در حکمی دکتر محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیرو‌های جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف، تعیین کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد مخبر دام توفیقه
با عنایت به خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی بویژه در دولت شهید رئیسی، و سیاست درست و مدبرانه‌ی بکارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرح‌های گوناگون، شما را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب میکنم.
انتظار می‌رود در امتداد سیاست مزبور، شناسائی نیرو‌های جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاه‌های دولتی و ... از آن بهره‌برداری نمائید.»

رهبر معظم انقلاب در این حکم فردی که شایسته‌ترین خدمات را برای کشور انجام دادند را برای مسئولیتی برگزیدند که پیش از این بر دوش شهید خدمت گذارده بودند؛ خدمتی که اگر به عمق آن با دقت بنگریم حل مشکلات و برطرف شدن موانع را به دست پر توان جوانان خواهیم دید.

کادرسازی از جوانان 
باید اذعان داشت که رهبر معظم انقلاب همواره بر جوان‌گرایی و کادرسازی جوانان خصوصا در جایگاه‌های حساس مدیریتی را از لازمات اداره کشور می‌دانند. 
رهبری به خوبی واقفند که اگر جوانان را برای انجام امور حساس مامور کنیم قطعا با ایده‌ها و ابتکارات جدید این ماموریت‌ها را در راستای شکوفایی کشور به انجام می‌رسانند و در حقیقت ایشان به خوبی به ظرفیت بالا و پتانسیل بالقوه جوانان واقفند و این مهم را هم به رییس و اعضای دولت جدید توصیه می‌کنند تا از جوانان در کادرسازی‌های کلیدی و حساس استفاده کنند و هم خود برای تربیت جوانان مستعد در راستای اداره امور مهم بهره می‌گیرند.

لزوم جوان‌گرایی در مدیریت اجرایی
باید به این نکته مهم توجه داشت که جوان‌گرایی در مدیریت‌های اجرایی کشور از ضرورت‌هایی است که طی دهه‌های اخیر همواره مورد تاکید رهبری معظم انقلاب قرار داشته و همواره به تمام مسئولان در راستای تربیت جوانان تذکراتی داده و توصیه کرده‌اند تا مسئولان حرفه‌ای و قدیمی از ظرفیت کارای جوانان مستعد، مومن و متعهد به ارکان نظام و دنباله‌روی انقلاب غافل نشوند.
اکنون با انتصاب اخیر رهبری یعنی انتصاب آقای مخبر به عنوان مشاور ویژه رهبری در راستای به کارگیری جوانان مستعد و پرتوان ایشان پیام مهمی به مسئولان وقت کشور مخابره می‌کنند و آن اینکه زمان میدان دادن به جوانان رسیده است وقت تنگ است و نیاز به کادرسازی وجود دارد.

فردای ایران در دست جوانان 
کادری که فردای ایران اسلامی را با ایده‌های نو و توانی جدید بسازند نه اینکه همواره کشور متکی به نیرو‌های حرفه‌ای و قدیمی باشد؛ اگر این افراد به هر دلیلی نتوانند در ادامه مسیر اداره کشور همراه شوند باید جوانانی آموزش دیده و متعهد به اصول انقلابی برای اداره امور کشور باشند.
رهبری آقای مخبر را برای این مسئولیت در نظر می‌گیرند چرا که این ماموریت را پیش از این در دولت شهید رییسی به منصه ظهور رسانده‌اند و حالا هم می‌بایست در راستای شناسایی و تربیت نیرو‌های جوان ماموریت مهمتری انجام دهند.

فلسفه یک انتخاب
صدور این حکم برای آقای مخبر، پیش از هر چیز نشان‌دهنده اهمیت جوان‌گرایی در ساختار‌های مدیریتی کشور از دیدگاه رهبری است. آینده کشور در گرو تربیت جوانانی مدیر و مدبر است و این امر به خوبی در فلسفه انتخاب آقای مخبر برای این ماموریت مهم نهفته است، انتصابی که اهمیتی راهبردی دارد.
رهبری می‌دانند استفاده از تجارب مسئولان باتجربه کشور برای تربیت نسل تازه‌ای از مدیران جوان، مومن و انقلابی ضرورت دارد چرا که اهمیت این موضوع در تضمین آینده کشور خلاصه می‌شود.
انتصاب آقای مخبر برای پیشبرد چنین رویکرد مهمی سوای از تجربه ارزشمند دولت سیزدهم و شخص آقای دکتر مخبر در استفاده از جوانان و تربیت آنان برای پذیرش مدیریت‌های آینده امری دیگری را گوشزد می‌کند و آن اینکه نباید از نیرو‌های کاربلد و توانمند و در عین حال مومن و متعهد به اصول و آرمان‌ها غفلت کرد بلکه بایستی از این نیرو‌ها برای کار‌های کلیدی بهره برد و برای آینده کشور از هم اکنون کادر‌های مهم و حساس را تربیت کرد.

از سوی دیگر آقای محمد مخبر در دولت قبلی و در عمر کوتاه و اما تاثیرگذار دولت سیزدهم نقش مهمی در پیشبرد رویکرد‌های تحولی بر عهده داشته است.
حالا رهبری با هدف‌گذاری دقیق در استفاده از ظرفیت جوانان برای آینده کشور قصد دارند تجربه‌ها و ظرفیت‌های آقای محمد مخبر را در مسیر تحقق جوان‌گرایی و کادرسازی و سپردن مدیریت‌های مهم کشور به نسل نوینی از مدیران به‌کار گیرند. همان توصیه‌ای که موکدا نسبت به رعایت آنها به مسئولین تاکید می‌کنند، اما این مهم آنطور که باید مورد توجه و تلاش برای تحققش جدی گرفته نمی‌شود!
اما ضرورت سرعت‌بخشیدن به تربیت نسل تازه‌ای از مدیران جوان برای به‌کارگیری در سطوح مختلف دستگاه‌های گوناگون کشور چنان اهمیت دارد که رهبری وقتی می‌بینند مسئولین سرگرم کار‌های مدیریتی دیگر هستند خود وارد میدان شده و بهترین گزینه را برای این مهم یعنی شناسایی، گزینش و تربیت نیرو‌های خاص، اما جوان و مستعد برمی‌گزینند.

رهبری بار‌ها درباره ضرورت استفاده از جوانان مومن، انقلابی و متعهد در مدیریت‌های اجرایی کشور تاکید کردند، اما روند اجرای آن قابل قبول نبوده و بایستی فردی توانمند در این راستا مسئولیتی خطیر بر عهده بگیرد، پس چه کسی مورد اعتماد‌تر از آقای دکتر محمد مخبر.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات