صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۵۴

اینستاگرام تصاویر شهید نصرالله را حذف می‌کند

بسیاری از کاربران گزارش کردند که پست‌های تسلیت و همدردی آن‌ها با موضوع شهادت سید حسن نصرالله توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام حذف شده است.

پس از شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، اکنون اینستاگرام طبق روال معمول در حال حذف تصاویر ایشان از شبکه خود است.

بار دیگر اینستاگرام با دهان‌کجی به ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان، آن‌ها را مورد تحقیر و توهین قرار می‌دهد؛ اما متأسفانه برخی در کشور ما همچنان در پی این هستند که این سکوی دشمن را بدون هیچ‌گونه تغییر و بهبودی در عملکرد و بدون هیچ‌گونه تعهد و الزامی به حداقل‌های حکمرانی ملی کشور، به قول خود «رفع فیلترینگ» کنند.

برخی به‌ نظر می‌رسد فراموش کرده‌اند یا شاید برایشان اهمیتی ندارد که اینستاگرام علاوه بر ضرباتی که به فرهنگ ما وارد کرده، بارها با حذف تصاویر فرماندهان مقاومت، از شهید سلیمانی تا شهید هنیه و اکنون شهید نصرالله، به یک ملت توهین کرده است. کاربران ایرانی حتی نمی‌توانند کلمه "شهید" را در این شبکه اجتماعی بنویسند؛ اما ظاهراً منافع کوتاه‌مدت سیاسی برای برخی مهم‌تر از این واقعیت است که یک شرکت در آن‌سوی دنیا تصمیم می‌گیرد که کاربر ایرانی چه چیزی را می‌تواند ببیند یا نبیند.

این پرسش مهم است که چه تفاوتی وجود دارد بین قاتلی که از سرزمین‌های اشغالی به شهدای مقاومت حمله می‌کند و آن‌ها را ترور می‌کند، با شرکتی که از آمریکا اجازه نمی‌دهد ایرانیان از شهدا یاد کنند؟ آیا این دو در هدف شریک نیستند؟ آیا این مسئله نشان‌دهنده نقض حاکمیت ملی ایران نیست که شرکت متا در آن سوی دنیا تصمیم می‌گیرد ایرانیان چه محتوایی را مصرف کنند؟ 

تأسف‌بار است که حتی در شرایطی که کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه به شدت به دنبال اعمال حاکمیت خود بر فضای مجازی هستند، در ایران برخی همچنان مشغول توجیه این موضوع هستند که حفظ استقلال کشور در گرو اتخاذ رویکردی واحد و روشن در مورد حکمرانی مجازی است. این رویکرد باید واحد باشد تا شرکت‌های مجازی نتوانند از اختلاف‌نظرها و بازی‌های سیاسی استفاده کنند و باید روشن باشد تا قابل تفسیر به رأی و منحرف‌ شدن نباشد.

با وجود رفتارهای خصمانه دشمنان، همچنان برخی در خواب غفلت به سر می‌برند و اهمیت این موضوع را درک نمی‌کنند. ادامه راه سربازان و سرداران مقاومت، که جان خود را برای عزت و دفاع از مردم مسلمان و ملت ایران فدا کردند، در عرصه حکمرانی مجازی نیازمند درک این ضرورت از سوی تصمیم‌گیران کشور است. بدون این درک، هر اقدام عملی نتیجه‌ای جز دور شدن از اهداف کلان نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات