صبح صادق >>  پرونده >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۶۶۴۵۶

کنار مقاومت ایستاده‌ایم

شهادت «سیدحسن نصرالله» درد مشترک بود که حالا در نوشته‌های گوناگون فرم و محتوای خودش را می‌گرفت. بخشی از آنها شامل سوگنامه‌هایی در وصف این روز‌ها و بخشی دیگر حاوی پیام‌های امید‌آفرین برای پیشبرد ادامه حرکت جنبش مقاومت بودند. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.

 محمد رضا عارف، معاون اول رئیس جمهور: جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه زنان و مردان و کودکان بی‌گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است، امروز روز آزمون مهم برای همه جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌هاست که در مقابل این جنایات و نسل‌کشی‌ها چه عکس‌العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه دفاع از مظلوم یا جبهه حمایت از ظالمان و متجاوزان.

 مقتدی‌صدر، رهبر جریان صدر عراق: خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی، از خداوند متعال می‌خواهیم که همه نیرو‌های مقاومت را نزد رسول‌الله و جانشین ایشان امام علی (ع) و نوه ایشان امام حسین، صلوات‌الله علیهم جمع کند.» «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در ادامه نیز نوشت:‌ای نصرالله تو و کسانی که با تو بودند، سرافراز زندگی کردید و شهدایی سرافراز رفتید.

آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر عراق: این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود، «[او]نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و از مردم عراق با تمام توان در آزاد کردن کشورشان از چنگال تروریست‌های داعشی پشتیبانی کرد. همچنین مواضع درخشانی در یاری مردم مظلوم فلسطین اتخاذ و سرانجام زندگی ارزشمند خود را در این راه فدا کرد.

 میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا: این واقعیت تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است که مسئولیت کامل آن برعهده رژیم اسرائیل است. این اقدام اشغالگران قدس با همکاری آمریکا انجام شده است.

وزارت خارجه روسیه: مسکو ترور دبیرکل حزب‌الله را به شدت محکوم می‌کند، روسیه نسبت به پیامد‌های این رویداد بر لبنان و کل خاورمیانه (غرب آسیا) هشدار می‌دهد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه: در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل بسیاری از لبنانی‌ها ازجمله کودکان کشته شدند. ما از شورای امنیت و سایر نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا با اعمال فشار، حملات اسرائیل به لبنان، غزه و شهر رام‌الله را متوقف کنند. اسرائیل به‌طور فزاینده‌ای نابخردانه عمل می‌کند. ترکیه از مقامات لبنان حمایت خواهد کرد.

 ظریف، مشاور رئیس جمهور: با قلبی اندوهگین خبر شهادت سیدمقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و رژیم صهیونیستی برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد.

 سیدحسن خمینی: امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به این‌گونه رفتار‌های افسارگسیخته نیست، عامل و مسبب واقعی تمام این وحشیگری‌ها شیطان بزرگ است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات