صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۶۰۵۶
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

حمیدرضا ترقی: آمریکا در موضوع آتش بس برای پیشبرد اهداف خود در منطقه بازی به راه انداخته است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل گفت: وقتی آمریکا مدرن‌ترین هواپیماهای جنگی خود و تسلیحات نظامی را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و برای ترور شهید سیدحسن نصراله از بمب‌های سنگر شکن استفاده می‌کند مشخص است اعتقادی به آتش‌‌بس ندارد.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ گفتگو با حمیدرضا ترقی

به گزارش بصیرت؛ طی ماه های گذشته بعد از درگیری همه جانبه اسرائیل با حماس و گسترش جنگ به جبهه لبنان، آمریکا و کشورهای اروپایی بارها بر این موضوع تاکید کرده اند که خواهان آتش بس و پایان دادن به جنگ هستند اما آنچه در عالم سیاست و حمایت از رژیم صهیونیستی پیداست، مخالف با اظهار نظر مسولان غربی و آمریکایی است. در گفتگوی پیش رو با کارشناس سیاست خارجی به این نکته پرداخته ایم که آیا آمریکا عملا مایل به آتش بس در منطقه و پایان جنگ در غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی نیست؟

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا ادعای مذاکره برای آتش‌بس را مطرح می کند اما از آن سو حمایت‌های متعدد تسلیحاتی، نظامی و مالی از اسرائیل در حمله به غزه و لبنان به عمل می‌آورد گفت: بی تردید آنچه آمریکا در صحنه جنگ بین غزه و لبنان انجام داده و می دهد بازی با افکار عمومی است. مشاهدات عینی نشان می دهد علی رغم اینکه آمریکا و اروپا ادعای آتش بس و دنبال کردن مذاکره را دارند و از اسرائیل متقاضی پذیرش آتش بس هستند اما در عمل دست اسرائیل را برای ترور و کشتار در منطقه باز گذاشته اند.

وی در این باره افزود: آمریکا در موضوع آتش بس برای پیشبرد اهداف خود در منطقه بازی به راه انداخته است. مقام معظم رهبری مشخص نمودند و بر این موضوع تاکید داشتند که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با موساد همکاری و تبادل اطلاعات دارند.

وی در این باره افزود: هواپیماهای آمریکا در منطقه حضور دارند. پایگاه های آمریکا فعال هستند و ناوهای جنگی و کشتی های اعزام شده به منطقه در کنار بده بستان های اطلاعاتی با اسرائیل نشان می دهد آمریکا در حرف و سخن از آتش بس سخن می گوید در عمل حامی سر سخت ترورها و جنایت های اسرائیل است.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل یادآور شد: اینکه آمریکایی ها بعد از هر ترور و کشتاری اعلام می کنند در آخرین دقایق حمله اسرائیل به آن فرد یا موضع از حمله اسرائیل مطلع شدیم به این معنا نیست که آنها از تدارکات ترورهای نتانیاهو مطلع نیستند، شاید آقای بایدن به علت آلزایمر و فراموشی برخی مسائل را به صورت موقتی فراموش کند اما این موضوع بدین معنا نیست که دستگاه نظامی و امنیتی امریکا از این مسائل مطلع نیست.

وی در این باره خاطر نشان کرد: مسلما دستگاه امنیتی اطلاعاتی آمریکا شبانه روز با اسرائیل همکاری و همراهی پشتیبانی دارد ضمن اینکه تسلیحات و امکاناتی که آمریکا دراختیار اسرائیل گذاشته شده نشان دهنده پشتیبانی کامل امریکا از اسرائیل است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: وقتی سران اسرائیل رسما اعلام می کنند هشت میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحاتی به اسرائیل کرده اند و حمایت مالی گسترده از اسرائیل تصویب می شود مگر می توان گفت آمریکا از این روند مطلع نیست در حالی که برای کشتار و ریختن بمب روی سر مردم منطقه در کنگره بودجه تصویب می کنند و اعتبارتخصیص می دهند؟

حمیدرضا ترقی معتقد است: وقتی آمریکا مدرن ترین هواپیماهای جنگی خود و تسلیحات نظامی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد و برای ترور شهید سید حسن نصراله از بمب های سنگر شکن استفاده می کند مشخص است اعتقادی به آتش بس ندارد و مدام در حال فریب و بازی دادن افکار عمومی است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل یادآور شد: آمریکا به روشن ترین شکل ممکن نشان داده از همه جهت حامی اسرائیل است. افکار عمومی در سراسر جهان بارها شاهد این موضوع بوده اند که مصوبات ضد اسرائیل و مصوبات آتش بس در مجامع بین المللی و شورای امنیت توسط امریکا وتو شده است، این موضوع نشان می دهد آمریکا سهیم و شریک اسرائیل در تمام جنایات است و حامی تام دد منشی ها وجنایت های باند جنایتکار نتانیاهوست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات