سردار علیمحمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی مدار امید که صبح امروز در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: هدف روابط عمومی پیوند دادن دلهاست و روز و شب ندارد. روابط عمومی برای مقابله با جنگ روانی دشمن دائما در حال انجام عملیات است.وی با اشاره به اینکه نگاه غرب به رسانه یک نگاه پروپاگاندایی و تبلیغاتی است، اما نگاه ما به روابط عمومی بصیرتی است، عنوان کرد: ما باید با هویت خودمان یک روز را مانند روز خبرنگار برای روابط عمومیها به ثبت برسانیم.سردار نائینی اضافه کرد: روابط عمومیها و مدیران رسانهها و فعالان رسانهای مسئولیت خطیر تولید سرمایه اجتماعی را دارند که مهمترین مولفه است و شاخصهای مهم آن منزلت، ایمان و معنویت است.وی تاکید کرد: روابط عمومیها مسئول تصمیم سازمانها هستند و مدیران روابط عمومی منزلت و اعتماد تولید میکنند؛ شما امروز افسران جنگ نرم هستید که دشمن از طریق آن جامعه را ناامید میکند.سخنگوی سپاه با بیان اینکه افکار عمومی مولفه اصلی قدرت است، یادآور شد: نگاه به ژئوپلتیک قدرت از منظر رسانهها و انعکاس اخبار حائز اهمیت است.سردار نائینی تصریح کرد: امروز رسانههای معاند علیه جمهوری اسلامی تصویر میسازند و سعی میکنند نگاه غیرواقعی از ایران به جهان پیرامون انعکاس دهند.وی گفت: تصویری اشتباهی که ترامپ از ایران میسازد، متفاوت از تصویری است که دستگاههای امنیتی آمریکا از ایران میسازند؛ دستگاههای امنیتی آمریکایی، ایران را یک کشور قدرتمند و مستقل و برهمزننده نظم تعریف شده، معرفی میکنند.
در رسانه تلاش کنیم تا تصویرسازی دروغین دشمن را برهم بزنیم
سخنگوی سپاه با اشاره به ابعاد مختلف جنگ شناختی و رسانهای دشمنان علیه ایران، تاکید کرد: رسانههای غربی سعی میکنند ایران را یک کشور عقبمانده و وابسته به روسیه و چین معرفی کنند.سردار نائینی با بیان اینکه دشمن تلاش میکند مسئولان را در بین توده مردم تخریب کند، اضافه کرد: امروز در حوزه رسانه باید تلاش کنیم تا تصویرسازی غلط و دروغین دشمن را برهم بزنیم؛ همچنین باید در مقابل گفتمان مایوس سازی دشمن، گفتمان مقاومت و پیشرفت را ترویج دهیم.وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش میکند تا جنگ رسانهای را به نفع خود تغییر دهد، تصریح کرد: رسالت ما این است که جنگ رسانهای و شناختی دشمن را بشناسیم و مطابق با آن آرایش جنگی بگیریم.سخنگوی سپاه افزود: مدیریت روابط عمومی کاری سخت و پیچیده و ترکیبی از مدیریت و مهارت است؛ ما باید دانش خود را افزایش دهیم و اشراف خوبی روی جنگ روانی دشمن داشته باشیم.وی با بیان اینکه در میدان عمل باید ابتکار پیشدستانه داشته باشیم و دشمن را مجبور کنیم در میدان عملیات ما بازی کند، تصریح کرد: عملیات روانی بخش قابل توجهی از عملیات رسانهای دشمن است و یک تهاجم رسانهای به حساب میآید.
ایران امروز یک قدرت منطقهای است
سردار نائینی با اشاره به اینکه ایران امروز یک قدرت منطقهای است، گفت: ترویج گفتمان مایوسسازی یکی از تاکتیکهای مهم دشمن است که باید در مقابل آن دستاوردهای انقلاب را با سازوکارهای مختلف ترویج داد؛ همچنین باید زیر ساختهای اقتصاد، عدالت، رفاه و توسعه اجتماعی را در قالب جهاد تبیین مطرح کنیم.
سخنگوی سپاه با بیان اینکه در عرصه رسانهای نباید مقهور دشمن شد، ادامه داد: باید گفتمان انقلاب اسلامی تبیین شود و اگر این موضوع درست تبیین نشود، همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و پوچ و بی هویت میشود؛ تکهای امروز دشمن نتیجه پاتکهای ما است و همیشه باید در حوزه آفند و پدافند آماده باشیم.