صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴  ، 
شناسه خبر : ۲۹۴۲۹۴
«ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.»
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را سنگری بسیار مهم و حساس و چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: «ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.»
این اصل راهبردی افزون بر نهادهای امنیتی که در کلام امام خامنه‌ای پوسته‌ سخت نظامند و به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر باشند، باید در رأس سیاست‌ها و برنامه‌های همه نهادها و ارگان‌های کشور باشد. در واقع، حفظ و تقویت این خط فاصل حکم «حیات و ممات» هویت و گفتمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد و تأکید رهبری فرزانه انقلاب نسبت به حفظ آن از سوی نهادهای امنیتی، نظیر وزارت اطلاعات از باب احصا تمثیل بوده و وظیفه دیگر نهادها و سازمان‌ها را نفی نمی‌کند.
در همین راستا، رفتارشناسی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد، آنها در اراده باطل خود جدی‌تر از برخی بخش‌ها و مسئولان ما در موضع حق خود هستند. برای نمونه، متن گزارش سالیانه پنتاگون درباره توان نظامی ایران که دیروز نسخه خلاصه و غیرطبقه‌بندی شده آن منتشر شد، به دنبال ارائه تصویری خاص از ایران، به ویژه در دو حوزه موشکی و سایبری است. آنها با هدف تقویت خطوط فاصل خودشان با انقلاب و نظام اسلامی، در گزارش خود با تأکید ویژه روی توان موشکی می‌نویسند: «ایران ذخیره قابل توجهی از موشک‌هایی دارد که قادرند سراسر منطقه، از جمله پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را هدف قرار دهند.»
متهم‌سازی سپاه به حمایت از تروریسم در راستای تضعیف بازوی توانمند نظام اسلامی بند دیگری از این گزارش مغرضانه و تحریک‌آمیز است. این در حالی است که آمریکایی‌ها با سیاست‌های مداخله‌گر خود امنیت و آسایش ملت‌ها و دولت‌ها را در جهان به خطر انداخته است و اگر ایران هم به سمت تقویت توان نظامی و فناوری ارتباطات و سایبری حرکت کرده، افزون بر ضرورت ایجاد بازدارندگی، بخشی از آن معلول همین سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها بوده است.  
نام:
ایمیل:
نظر: