صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۰۷۳۵۲
غرب در این تصور است که با برجام بازوی هسته‌ای ایران گرفته و حال با طرح حذف توان موشکی سعی در نابودی توان ایران دارد تا طرح حذف ایران از منطقه و البته تخریب جایگاه آن به عنوان کشوری ضد نظام سلطه را محقق سازد.
فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و افرادی همچون ماکرون رئیس جمهور فرانسه، ترزا می نخست وزیر انگلیس و گابریل وزیر خارجه آلمان در مواضع متعددی ادعای تهدید بودن برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و لزوم مقابله با آن را مطرح کرده‌اند. با توجه به اینکه توان نظامی ایران ماهیت دفاعی داشته و هیچ تهدیدی برای اروپا نمی‌باشد این سوال مطرح است که هدف آنان از این جوسازی‌ها چیست؟ در باب دلایل این رویکرد به اختصار چند نکته قابل توجه است.- کشورهای مذکور در درون با چالشهای اقتصادی و سیاسی و اعتراض مردمی مواجه هستند لذا با دشمن سازی فرضی همچون ادعاها علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران سعی در اولیت سازی مسائل امنیتی برای کاهش اعتراض‌های مردمی دارند.
-بزرگان اروپا به دنبال افزایش بودجه ناتو و البته تشکیل نیروی نظامی واحد اروپایی هستند در حالی که ملت‌های اروپایی و بسیاری از اعضا اتحادیه اروپا با این طرح‌ها مخالف هستند آنها با دشمن سازی خارجی سعی در توجیه این اهداف نظامی دارند.
-کشورهای غربی همواره به دنبال سلطه بر غرب آسیا بوده و هستند در حالی که جبهه مقاومت مانع تحقق این طراحی است. غرب در این تصور است که با برجام بازوی هسته‌ای ایران گرفته و حال با طرح حذف توان موشکی سعی در نابودی توان ایران دارد تا طرح حذف ایران از منطقه و البته تخریب جایگاه آن به عنوان کشوری ضد نظام سلطه را محقق سازد.
-غربی‌ها همواره سیاست فروش تسلیحات را اولویت خود داشته‌اند آنها با ایران هراسی سعی در تحریک کشورهای عربی به خرید‌های تسلیحاتی و سرکیسه کردن این کشورها را دارند در حالی که همزمان با ادعای ناجی رژیم‌صهیونیستی بودن به استمرار خوش خدمتی برای لابی صهیونیستی می‌پردازند.

نام:
ایمیل:
نظر: