صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸  ، 
شناسه خبر : ۳۱۳۲۵۵
رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ظهر دیروز در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، ضمن تشکر از تلاش‌ حافظان نظم و امنیت، لازمه‌ رسیدن این نیرو به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را «پیشرفت بدون توقف» دانستند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ظهر دیروز در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، ضمن تشکر از تلاش‌ حافظان نظم و امنیت، لازمه‌ رسیدن این نیرو به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را «پیشرفت بدون توقف» دانستند و تأکید کردند: «بخش‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و گشت‌های انتظامی در پیش چشم مردم قرار دارد و قضاوت درباره‌ عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه‌ نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند.»
دو نکته مهم در فراز نقل شده از کلام رهبری عزیز قابل تأمل و تعمق است؛ یک‌ـ مسئولان در معرض نگاه و قضاوت عمومی قرار دارند؛ دو‌ـ پیشرفت روزافزون در نوآوری، عمق‌بخشی و روند افزایشی خدمت به مردم نباید متوقف شود.
مسئولیت‌پذیری در ادبیات دینی ما از شاخصه‌های ایمانی و اصول مهم رفتاری مسلمانان محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ». بدیهی است در این گستره عمومی مسئولیت‌پذیری مسئولیت‌های خاص و حساسی، مانند مناصب دولتی، قضایی، خدماتی، نیروهای مسلح به ویژه ناجا که محل رجوع مردم‌ هستند، جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند. از این رو، دو ویژگی مورد اشاره خود از شاخصه‌ها و معیارهای اصلی برای انجام مسئولیت در نظام مقدس اسلامی به شمار می‌آیند و همه مسئولان به ویژه آنهایی که مانند نیروهای خدوم انتظامی در معرض قضاوت مردم به مثابه ویترین نظام اسلامی قرار دارند، موظف به برخورد احترام‌آمیز، مهربانانه توأم با قاطعیت، اطمینان‌بخش و اعتمادآفرین با مردم هستند؛ چرا که در منظر رهبری عزیز نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها و نهادها، نمایندگان حاکمیت جمهوری اسلامی هستند و نتیجه کار آنها از ظرفیت تسری و تعمیم‌دهی به نظام اسلامی برخوردار است. حال اگر کار مردم به موقع، به درستی، با اخلاق اسلامی و قانون‌مدارانه انجام شود، رضایت ناشی از آن به حساب نظام واریز می‌شود و اگر برخوردها خشن، غیر قانونی و مانع‌تراشانه باشد، تصویری نامناسب‌ در اذهان ترسیم خواهد شد. این روند طبیعی را درباره ایران به دلیل بزرگنمایی ضعف‌ها از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ضرب در صد بکنید. اما منظور از پیشرفت بدون توقف این است که مسئولان ما همواره به این فکر کنند که چگونه می‌شود خدمات بهتر، با کیفیت‌تر و رضایت‌بخش‌تر به مردم ارائه کرد و میزان رضایت از نظام اسلامی را بالاتر ببرند. این موضوع به همه افراد مسئول در جمهوری اسلامی قابل تعمیم است.
نام:
ایمیل:
نظر: