صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱  ، 
شناسه خبر : ۳۵۹۱۸۲
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

🔻پخش شبکه تلوزیونی الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی، با تصمیم دولت نتانیاهو متوقف شد؛ و بنابه گزارش‌ها، ساعتی بعد، پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر این شبکه یورش برده و تجهیزات آن را مصادره کرده است.

🔻دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، الجزیره را «سخنگوی حماس» خوانده و گفته فعالیت‌های این شبکه «آشوب برانگیز» است؛ مقامات این رژیم همچنین سال‌ها الجزیره را متهم کرده بودند که «جهت‌گیری ضد اسرائیلی» دارد.

🔻این تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، همچنین شامل «مسدودسازی وبسایت و توقف پخش شبکه از شرکت‌های ماهواره‌ای و کابلی» است؛ و باید هر ۴۵ روز تمدید شود.

🔻الجزیره با رد اتهام روابط نزدیک با رهبران حماس، این اقدام اسرائیل را «مجرمانه» و «سرکوب آزادی رسانه‌ها» دانست.

🔻این رویداد، که می‌تواند تشدید تنش دیرینه رژیم صهیونیستی با این رسانه قطری را درپی داشته باشد، در زمانی رخ می‌دهد که دولت این کشور خلیجی طی ۷ ماه گذشته تاکنون، درحال ایفای نقش کلیدی در میانجی‌گری برای آتش‌بس در غزه است.

🔻قطر که سال‌ها تلاش کرده خود را به عنوان «کشور میانجی‌گر» برجسته کند؛ در این مدت همچنین زیر فشار سنگین غربی و اسرائیلی برای بستن دفتر حماس در دوحه بوده است.

🔻مقامات قطر گفته‌اند میزبانی از دفتر حماس سال‌ها پیش با هماهنگی آمریکا کلید خورده، و در مذاکرات جاری نیز، تا زمانی که حضور رهبران این جنبش در کشور، به روند مذاکرات کمک کند، دوحه میزبان آن‌ها خواهد بود