صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۵۰
مردم تصمیم گرفته‌اند به چه کسی رای دهند و آینده ایران را به دست کدام رئیس‌جمهور بسپارند،اما باید بر این موضوع تاکید کرد مردم باید در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند تا دیپلماسی اقتصادی و سیاسی کشور را با دست پر، با تکیه بر آرای قوی مردمی پیش ببریم
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حمیدرضا ترقی

انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم در انتخابات اعم از مجلس تا ریاست جمهوری و خبرگان رهبری نشان دهنده اوج عظمت و شکوه آگاهی و علم مردم به تعیین سرنوشت خود است به این خاطر شرکت در انتخابات از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را شاید بتوان متفاوت‌تر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های قبلی خواند چرا که عملا شرایطی ایجاد شد که متفاوت از دوره‌های قبلی بود. شهادت شهید رئیسی و هیئت همراه، منجر به آن شد که آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و همه جانبه فراهم نشود، چرا که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در صورت فوت و ... رئیس جمهور ظرف پنجاه روز رئیس جمهور منتخب مردم برای اداره کشور راهی پاستور شود.

قطع به یقین کاهش شرکت مردم در دوره اول انتخابات را می‌توان ناشی از چند دلیل عنوان کرد، اول اینکه زمان لازم برای فعالیت احزاب و آشنایی هر چه بیشتر مردم با نامزد‌های ریاست جمهوری و برنامه‌های آن‌ها نبود، شاید به این خاطر بتوان گفت مردم آنچنان که انتظار می‌رفت در دور اول در پای صندوق رای حاضر نشدند.

این دوره را می‌توان متفاوت از دوره‌های قبلی خواند. امروز انتظار می‌رود مردم برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق رای حاضر شوند چرا که ایران اسلامی؛ ایران قوی می‌تواند در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمن پابرجا و استوار باقی بماند.

با اینکه مناظره‌های مختلفی به صورت عادلانه در صدا و سیما و رسانه‌ها و مصاحبه‌های مختلفی با نامزد‌ها و نمایندگان آن‌ها انجام شد؛ اما بنا به برخی دلایل که بخشی از آن ناشی از مسائل اقتصادی است و بخشی به دلیل مسائلی که در مناظره‌ها بیان شد مردم در پای صندوق رای آنگونه که انتظار می‌رفت حاضر نشدند.

مردم شریف ایران اسلامی باید بدانند کسانی که مایل به کارشکنی و توطئه علیه ایران اسلامی، ایران قوی هستند کمترین علاقه‌ای به حضور پررنگ مردم در انتخابات ندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند کشور را به دست رئیس دولتی با رای کمتر بدهند تا دولت رای قوی و پشتوانه بالای مردمی نداشته باشد تا به سرعت بتوانند ایران را تحریم و تحت تحریم‌های شدیدی قرار دهند.

با اینکه مناظره‌ها به پایان رسیده و تبلیغات برای رای دادن مردم اینک راهکاری اساسی نیست، چرا که مردم تصمیم گرفته‌اند به چه کسی رای دهند و آینده ایران را به دست کدام رئیس جمهور بسپارند، اما باید بر این موضوع تاکید کرد مردم باید در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند تا دیپلماسی اقتصادی و سیاسی کشور را با دست پر، با تکیه بر آرای قوی مردمی پیش ببریم و دشمن نگران اعتماد مردم به نظام اسلامی است به این خاطر روز‌ها و هفته هاست تمام ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی را فعال کرده تا مانع رای دادن مردم و حضور در پای صندوق‌های رای شود.

به این خاطر مهم مردم باید در پای صندوق رای حاضر شوند و به استقلال؛ خودکفایی، قدرت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان رای دهند و مانع از تحقق خواسته‌های نابخردانه دشمن برای تجزیه ایران اسلامی شوند.