صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۰۷۷

چرایی لزوم مشارکت همگانی در انتخابات

انتخابات به عنوان رکنی از مردم‌سالاری دینی، همواره پدیده‌ای حائز اهمیت جدی است. با این حال، با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد که انتخابات هشتم تیر ماه اهمیت مضاعف دارد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مصطفی قربانی

انتخابات به عنوان رکنی از مردم‌سالاری دینی، همواره پدیده‌ای حائز اهمیت جدی است. با این حال، با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد که انتخابات هشتم تیر ماه اهمیت مضاعف دارد. بنابراین، مشارکت در این انتخابات نیز اهمیت بیشتری دارد. به هر حال، درباره چرایی لزوم مشارکت همگانی در انتخابات در مقطع کنونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. پاسداشت و تداوم راه شهدای خدمت: ملت ایران که با تشییع باشکوه شهدای خدمت، از آن‌ها به طرز شایسته‌ای قدردانی کردند، با شرکت در انتخابات و رأی به تداوم راه این شهیدان، هم از راه آن‌ها پاسداری خواهند کرد و هم باعث تداوم برکات راه آن‌ها برای کشور و مردم خواهند شد. از این نظر، شرکت در انتخابات در تداوم حماسه‌ای است که مردم در تشییع شهدای خدمت رقم زدند.

۲. تضمین ماندگاری انقلاب اسلامی: از برکات خون شهدای خدمت آن بود که پیوند ناگسستنی انقلاب اسلامی با ارزش‌ها و عواطف توده‌های مردم را به نمایش گذشت و از این نظر اثبات شد که با وجود همه گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها، اما مردم همچنان عاشق و حامی خط اصیل انقلاب اسلامی که خط خدمت و گره‌گشایی است، می‌باشند. بنابراین، مردم با شرکت در انتخابات و رأی به گزینه‌هایی در تراز رئیس‌جمهور شهید، درواقع، بار دیگر با خط اصیل انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند و اعلام می‌کنند که این خط را با حضور و حمایت خود حفظ خواهند کرد.

۳. حمایت از مقاومت: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه در حالی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی در عملیات غرورآفرین وعده صادق، بینی دشمن صهیونیستی را به خاک مالیده است؛ عملیاتی که با شادی و احساس غرور توده‌های مردم همراه بود. از این نظر، شرکت در انتخابات و انتخاب گزینه‌های اصلح در اصل، رأی دادن به خط مقاومتی است که اینگونه برای کشور دستاورد خلق کرده است.

۴. خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمنان: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان که ابعاد سیاسی، اقتصادی، شناختی، امنیتی و... دارد، شرکت در انتخابات آتی، در مقایسه با گذشته، وجه دفاعی و بازدارندگی بیشتری دارد؛ زیرا دشمن با جنگ ترکیبی درصدد است تا با تعمیق شکاف دولت–ملت در ایران، ضربات خود را بر پیکر ایران، نظام و مردم ایران وارد سازد. حال برگزاری یک انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزد‌های اصلح، دقیقاً به معنای شکست تمامی اهداف جنگ ترکیبی دشمنان است.

۵. کمک به حل مشکلات: به سبب ماهیت مردم‌سالار نظام اسلامی، رأی و نظر مردم تأثیر تعیین‌کننده در کیفیت رقم خوردن سرنوشت کشور، نظام و مردم دارد؛ به این ترتیب که به میزانی که مردم در نحوه انتخاب خود دقت کنند و اصلح‌گزینی را موردتوجه قرار دهند، افق روشن‌تر و قابل‌دسترس‌تری جهت حل مشکلات موجود در کشور پیش‌روی ما قرار می‌گیرد و چنانچه در این زمینه غفلتی صورت گیرد، حل و رفع مشکلات موجود با دشواری مواجه خواهد شد. درواقع، هم‌اکنون که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی – معیشتی هستند و از این ناحیه نارضایتی‌هایی در کشور شکل گرفته و تعمیق شده است، این مردم هستند که باید تلاش کنند تا با انتخاب آگاهانه‌ی خود در انتخابات، ریل اجرایی و مدیریتی کشور را در راستای تقویت تحرک، پویایی، چالاکی، برنامه‌محوری، اقدامات جهادی و انقلابی و... تنظیم کنند.

۶. خنثی‌سازی دوقطبی‌های مخرب: از مهمترین ترفند‌های دشمن در هر انتخاباتی، ایجاد دوگانه‌های کاذب میان مردم و نظام است تا میان این دو شکاف ایجاد کرده و بتواند ضربه خود را بر پیکر نظام وارد سازد. انتخابات با حضور پرشور مردم، عرصه‌ای است که باتوجه به تجلی همبستگی، انسجام و وحدت ملی در آن و تجدید عهد و بیعت مردم با نظام، این نقشه دشمن خنثی می‌شود. درواقع، از آنجا که تمام کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند در درجه اول به نظام اسلامی رأی می‌دهند، حضور آن‌ها در انتخابات، اعلام همبستگی و جدایی‌ناپذیری با نظام است و همین امر خنثی‌کننده نقشه‌های شوم دشمن است.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات