بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۹۳
پس از اعلام رسمی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مقامات کشورهای مختلف این موفقیت را به او و ملت ایران تبریک گفتند.

مقامات کشورهای مختلف پیروزی مسعود پزشکیان را به او و مردم ایران تبریک گفتند.

امامعلى رحمان پزشكيان را به تاجيكستان دعوت كرد

رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی، انتخاب  مسعود پزشکیان به عنوان  رئیس جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در بخشى از پيام آقای رحمان آمده است:

به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، این افتخار را دارم که صمیمانه تبریک گفته و آرزوی سلامتی داشته باشم.

مایلم بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه بر اساس روش های درک متقابل، احترام و اعتماد و ایمان صادقانه به یکدیگر تأکید کنم.

در عین حال، من تداوم گفت‌وگوهای سطح بالا را ابزار مهمی برای پیشبرد این روند و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم.

در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید.

رئیس‌جمهور چین هم تبریک گفت

رئیس‌جمهور چین انتخاب پزشکیان به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت

امیر کویت به پزشکیان تبریک گفت

مشعل الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را به وی تبریک گفت.

پیام تبریک پوتین به پزشکیان

رئیس‌جمهور روسیه:

تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور ایران پذیرا باشید.

روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است.

مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

پادشاه و ولیعهد عربستان به پزشکیان تبریک گفتند

سلمان بن عبدالعزیز، و محمد بن سلمان، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی طی پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران را به وی تبریک گفتند.

رئیس‌جمهور عراق به پزشکیان تبریک گفت

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق طی پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایران و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید را به وی تبریک گفت و ضمن ارزوی موفقیت در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه خبر داد.

بشار اسد به پزشکیان تبریک گفت

رئیس جمهور سوریه طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را ملت و دولت ایران تبریک گفت برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.

او همچنین گفت که با هم برای تقویت روابط رهبردی بین دو کشور و گشودن افق‌های امیدوار کننده جدید برای همکاری بین دو کشور تلاش خواهیم کرد و مقاومت، مسیر مشترکی خواهد بود که در دفاع از عزت و منافع ملت‌های دو کشور، در آن گام خواهیم گذاشت.

تبریک علی‌اف به پزشکیان

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور آذربایجان: من از شما دعوت می‌کنم به منظور تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به آذربایجان سفر کنید.

زرداری: امیدواریم روابط ایران و پاکستان در دوره پزشکیان قوی‌تر شود

رئیس جمهور پاکستان پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.

تبریک وزیر خارجه ونزوئلا به رئیس جمهور منتخب مردم

«ایوان گیل» وزیر امورخارجه ونزوئلا: برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس پاکستان به منتخب ملت ایران تبریک گفت

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق به رهبری و ملت ایران تبریک گفت

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد، برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

پیام تبریک امیر قطر

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با صدور پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

پیام وزارت خارجه ژاپن پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت امورخارجه ژاپن پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است ژاپن امیدوار است که ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

کیتامورا همچنین تصریح کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفت‌وگوها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

دبیرکل شانگهای به پزشکیان تبریک گفت

دبیرکل سازمان همگاری شانگهای در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند 2 طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

تبریک ونزوئلا به ملت ایران

ونزوئلا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و اعلام کرد مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهعوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.

وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم  صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می باشد.