تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۲۲
مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی بررسی کرد:
مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی به بررسی عملکرد نیروهای نخبه «رضوان» حزب الله لبنان پرداخت و از توان رزمی و آموزشی بالای آنها خبر داد.

به نقل از روزنامه رای الیوم، مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره نیروهای رضوان حزب الله لبنان آورده است: حماس در هفتم اکتبر در حمله به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) طرحی را اجرا کرد که حزب الله برای نیروهای کماندوی رضوان خود طراحی کرده بود تا این نیروهای کماندوی حزب الله که در سوریه هم جنگیده‌اند، به منطقه الجلیل (در شمال فلسطین اشغالی) و شهرک های ما حمله کرده و اسیر بگیرند.

این گزارش افزود: طبق برآورد ما، با گذشت چند ماه از درگیری میان (رژیم) اسرائیل و حزب الله (لبنان)، نیروهای رضوان توان اجرای طرح تسلط بر اراضی (فلسطین اشغالی) را دارند. پس از برقراری آتش بس نیز نیروهای رضوان توان خود را به فاصله کوتاهی باز می یابند و مشابه حماس در هفتم اکتبر خواهند توانست که وارد اراضی (فلسطین اشغالی) شوند.

این مرکز صهیونیستی در ادامه آورده است: پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل (علیه لبنان)، حزب الله لبنان به مدت ۱۸ سال مشغول تقویت توان و کار روی نیروی نظامی خود برای حمله به منطقه الجلیل بوده است تا از این طریق جنگ را (در آینده) به داخل اراضی ما (فلسطین اشغالی) بکشاند. نیروهای رضوان در سوریه در کنار ارتش سوریه جنگیده و پیروزهایی به دست آورده اند. برعکس نیروهای ویژه حماس، نیروهای یگان رضوان تجربه جنگی بالایی در سوریه کسب کرده اند و فقط تمرین نظامی نکرده اند. آنها در صحنه نبرد واقعی شرکت کرده و جنگ شهری را آزموده و هماهنگی میان نیروهای در صحنه نبرد را اجرا کرده اند. نیروهای رضوان طی مراحل سخت انتخاب می شوند و آموزش های سختی می بینند و این نیروها آموزش های مختلف استفاده از سلاح ضد تانک، نبرد تن به تن، نحوه استفاده از مواد منفجره، استفاده از سلاح های تک تیراندازی، عملیات موتوری، نحوه عملکرد به هنگام اسیر شدن، جمع آوری اطلاعات و نحوه هدایت پهپاد را یاد می گیرند. تمرینات این نیروها بسیار طاقت فرسا و مستلزم توان بدنی طی مسافت طولانی در کوهستان و جنگ است. از حیث تشکیلاتی نیز یگان رضوان به گروه و دسته های هفت تا ۱۰ نفره بر حسب موقعیت جغرافیایی تقسیم می شوند. این نیروها می توانند به شکل مستقل عمل کنند و تصمیمات تاکتیکی سریع در عرصه نبرد بگیرند.

مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی آورده است: این نیروها همه تسلیحات لازم برای فعالیت خود را در اختیار دارند و حزب الله توان تجهیز یگان رضوان به انواع تسلیحات روز جنگ زمینی و کماندویی را دارد. آنها حمله به اسرائیل (فلسطین اشغالی) را روی زمین نیز تمرین کرده اند و سال گذشته حزب الله فایل ویدئویی از نیروهای رضوان با تجهیزات نظامی و تاکتیکی کامل را به نمایش گذاشت. منفجر کردن و ایجاد سوراخ در یک دیوار بتنی کار ساده ای نیست و بر اساس شناختی که از حزب الله داریم، این سازمان کاری فراتر از فایل ویدئویی منتشر شده انجام می دهد. حماس به شیوه مشابه (در ویدئوی حزب الله) در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آغاز عملیات طوفان الاقصی) در منطقه کرم ابوسالم در مرز نوار غزه (با فلسطین اشغالی)، به دیوار حائل رخنه کرد و وارد شهرک های (صهیونیست نشین) شد.

منبع: ایرنا