صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۵۱۳

نفوذ به یگان ۸۲۰۰

«یگان ۸۲۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی چشم و گوش این رژیم تلقی می‌شود که مورد نفوذ حزب‌الله قرار گرفته است. یگانی که وظیفه آن شنود، رصد و دستیابی به اسرار و خفایای طرف‌های خصم این رژیم به‌‌ویژه حزب‌الله است.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif روزنامه لبنانی السفیر از نفوذ نیروهای اطلاعاتی حزب‌الله به داخل «یگان 8200» رژیم صهیونیستی خبر داد.

* 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از تهران امروز، «یگان ۸۲۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی چشم و گوش این رژیم تلقی می‌شود که مورد نفوذ حزب‌الله قرار گرفته است. یگانی که وظیفه آن شنود، رصد و دستیابی به اسرار و خفایای طرف‌های خصم این رژیم به‌‌ویژه حزب‌الله است. عناصر این یگان آموزش‌های ویژه‌ای را درباره نفوذ به داخل رایانه‌ها و پسوردها دیده‌اند و تماس‌های تمام شهروندان جهان عرب و نه تنها لبنان را شنود می‌کنند. «یگان 8200» دارای پایگاه جاسوسی محرمانه و سری در غرب نقب است و بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی در جهان به‌شمار می‌آید و با بسیاری از مراکز جاسوسی در جهان ارتباط دارد.

* 
مقر «یگان 8200» در سال 1996 با همکاری آمریکا و انگلیس و کانادا و استرالیا و نیوزلند با هدف شنود مکالمات در تمام کشورهای جهان و تجسس علیه آنها تاسیس شد و هم‌‌اکنون این یگان همین ماموریت را در شکلی بسیار گسترده انجام و شنودهای انجام شده را به مقر اصلی یگان در شمال منطقه «تل الربیع» در شهر «هرتزلیا» انتقال می‌دهد.
 
* در آنجاست که شنودهای صورت گرفته ترجمه می‌شود و به سازمان‌ها و آژانس‌های دیگر منتقل می‌شود که از جمله این آژانس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی باید از موساد و سازمان ارتباطات مرکزی انگلیس «GCHQ» و امنیت ملی آمریکا «NSA» و آژانس اطلاعات و جاسوسی انگلیس «MI6» نام برد. این یگان طی سال‌های گذشته به دلیل ساخت ویروس‌های رایانه‌ای که گفته می‌شد عامل اصلی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بودند شهرت پیدا کرده و ویروس «استاکس‌نت» یکی از ویروس‌هایی بوده که با همکاری مشترک نیروهای اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تولید شده و برای تاثیرگذاری بر فعالیت هسته‌ای ایران راهی نیروگاه نطنز شده بود.

* «اوری ساگی»، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» درباره وظایف «یگان 8200» چنین می‌گوید: «وظایف این یگان حول چهار محور متمرکز است: رصد، شنود، تصویربرداری، ایجاد پارازیت.» «یگان 8200» رابطه تنگاتنگی با یگان «سرت متکال» دارد که یگان ویژه و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و به‌طور مستقیم زیر نظر «امان» فعالیت می‌کند و مهارت و تخصص بسیاری در اجرای عملیات‌های ترور در جهان عربی دارد. از «یگان 8200» یگان دیگری به نام «حتساف» منشعب می‌شود که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از منابع علنی می‌کند و بخشی از پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. همچنین از «یگان 8200» یگان دیگری به نام «عمیحای» نیز منشعب می‌شود که در سال 2007 میلادی در لبنان فعالیت داشت و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات و رصد تمام اخبار منتشره در رسانه‌های لبنانی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات