صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۰۲۳
اجتماع چند هزار نفری و خانوادگی «حجاب» از سوی مجموعه مردمی دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

 این اجتماع روز  پنجشنبه ( چهارم مرداد) برگزار و در این مراسم روسری متبرک به حرم اباعبدالله الحسین (ع) به خانواده‌ها اهدا شد.

مجموعه مردمی دختران انقلاب از هشت سال پیش برای اجرای صحیح فریضه امر به معروف شکل گرفته و ضمن مطالعات و پژوهش های دانشجویی برنامه های فرهنگی را اجرا کرده است.

در این مراسم همخوانی سرود حجاب با حضور نوجوانان اجرا و ۳۱۳ دختر کم‌حجاب به دست مادران شهدا چادری شدند.

مادران شهدا از جمله مادر آرمان علی وردی و شهید مجید قربانخانی نیز در جمع حاضران حضور داشتند. ‌

دیگران را با زبان خوش به حجاب دعوت کنید

حجت الاسلام علی‌اکبر رَشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با قدردانی از حضور حماسی و خودجوش مردم در این اجتماع گفت: ۲۴ آیه مربوط به حجاب در قران کریم آمده است. در شماری از آیات هیچ جای تردید نیست و آیات بر وجوب حجاب صراحت دارند.

وی با تاکید بر این که حجاب حکم شرعی ضروری دین است اظهار کرد: حجاب حکم فردی نیست و اجتماعی است که وجه تکلیفی و حقی دارد. حجاب تکلیفی است که حقی را ایجاب می کند. یک امر شخصی نیست که انسان در کنج خانه حجاب داشته باشد. 
رشاد افزود: حجاب تنها یک حکم شرعی ساده نیست. بلکه حکمی هویت ساز است. حجاب نشانه و نماد و هویت است. از جمله مهم ترین نمادهای جامعه اسلامی پوشیدگی است. با حجاب مان می‌خواهیم بگوییم ایرانی و مسلمان هستیم. چون تاریخ ایران هرگز از حجاب جدا نبوده است. 
وی خطاب به حضار گفت: شما سفیران مهربانی هستید و دیگران را باید با زبان خوش و نرم به حجاب دعوت کنید. انقلابی آن است که همه را به انقلاب دعوت کند و هرگز مایوس نشود.

قرائت عهدنامه مدافعان حریم خانواده

در بخش دیگری از مراسم عهدنامه مدافعان حریم خانواده از زبان دختر شهید سیدرضی موسوی، شهید مقاومت خوانده شد. 

وی با بیان این که نورانیت زن ایرانی مسلمان از سوی تفکر منحط غربی مورد هجوم همه جانبه قرار گرفته است گفت: دشمن و برخی خائنین به وطن در تلاشند با کمک رسانه های خود الگویی دروغین از زن ایرانی به نمایش درآورند. تصویر زن مبدل به کالا شده ای که دختران را به گدایی نگاه دیگران سوق داده است و زنانگی و هویت او را به تاراج خواهد داد. 

دختر شهید سیدرضی موسوی افزود: ما از اهداف حملات رسانه ای سازمان یافته مزدوران آگاهیم و شجاعانه در مقابل آنها خواهیم ایستاد تا زنان و دختران این سرزمین تسلیم دلقک های غربی نشوند. 

وی تاکید کرد: ما دختران و زنان شجاع از مسئولان دولتی درخواست جدی داریم تا از هیاهوهای رسانه‌ای غرب نترسند و تسلیم برنامه های غرب درباره زن و خانواده نشوند. از همه انسان های شریف دنیا و نهادهای بین المللی تقاضا داریم با نسل کشی رژیم صهیونیستی که منجر به قتل عام زنان و کودکان فلسطین شده جدی مقابله کنند. 

وی گفت: ما از دستگاه قضایی و انتظامی انتظار داریم در کنار کار فرهنگی و اقناعی با کسانی که آگاهانه بی حجابی را هدایت می کنند برخورد قانونی کنند.

 

در ادامه مراسم نوای مداحی ابوذر روحی و امیر عباسی در ورزشگاه آزادی طنین انداز شد و حضار نیز با لبیک یا زهرا و لبیک یا زینب همراهی کردند. 
اجرای آئین دمام زنی به همراه خوانندگی سعید صادقی نیز با استقبال حاضران در ورزشگاه مواجه شد.

منبع: ایرنا