صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۱۱۴۹۶

وقتی تروریست ها روزنامه نگار می شوند


وکیل مدافع دو متهم که به دلیل انجام عملیات تروریستی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده اند. تبلیغات رسانه های غربی را در این باره که این دو تروریست روزنامه نگار بوده اند، بی اساس دانست و هرگونه فعالیت روزنامه نگارانه توسط آنها را تکذیب کرد.

محمد صالح نیکبخت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اتهام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار موکلان وی به هیچ وجه مطبوعاتی یا مربوط به فعالیت های حقوق بشری نیست، تأکید کرد: عدنان حسن پور، روزنامه نگار نیست. حتی یک خط هم در روزنامه ای ننوشته است و هیوا بوتیمار نیز تنها مدتی با یک روزنامه محلی همکاری کرده است.

برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به ضدانقلاب و در رأس آنها روز آنلاین طی روزهای اخیر تلاش فراوانی به عمل آورده اند که این دو متهم را روزنامه نگار و مجازات آنها را نیز در راستای پروژه ای برای محدود ساختن آزادی بیان و برخورد خشن با اهالی فرهنگ(؟!) جلوه دهند.

شبکه ای با طرح کهنه !

یک هفته پس از آنکه “بهروز غریب پور” در پی افشاگری های مستند روزنامه “کیهان” مجبور به کنار رفتن از مدیریت عامل “خانه هنرمندان ایران” شد، شبکه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از وی در برنامه “خانه ای با طرح نو” به عنوان “میهمان ویژه” دعوت کرد و او را به عنوان یک شخصیت بی نظیر هنری ستود!

برنامه زنده تلویزیونی “خانه ای با طرح نو” که هرشب به مدت 19دقیقه از شبکه دوم سیما پخش می شود، چهارشنبه شب (10مردادماه) به مدیرعامل سابق “خانه هنرمندان ایران” امکان داد تا به تبلیغ آثار هنری و زندگی خانوادگی خود بپردازد.

درحالی که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظیر خانم لاله افتخاری و آقای یحیی زاده در سؤالات مشروحی از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و کشور، خواستار توضیح جامع پیرامون دلایل عدم نظارت و برخورد قانونی با عملکرد خانه هنرمندان و مدیریت عامل آن شده اند، اقدام گردانندگان برنامه “خانه ای با طرح نو” در دعوت از یک “متهم به ارتباط با جاسوسان مخملی” تعجب آور است و در خوشبینانه ترین حالت می تواند به “قدرت نمایی خبرنگاران کم مایه در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران” تعبیر گردد.

مروری بر محتوای این برنامه حکایت از آن دارد که برنامه “خانه ای با طرح نو” فاقد اصول حرفه ای و ساختار مضمونی است. استفاده غیرعلمی از مفاهیم رسانه ای، عدم توانایی استفاده از ادبیات مردم گرا و تقلید صرف از نوع پوشش مجریان شبکه های اروپایی، تقلید حرکات اندامی و ساختار زبانی شومن های خارجی نمونه های ضددراماتیک و غیراستاندارد آن است. در این میان، جملات شگفت انگیز مجری جوان و رفیق میهمان مخملی در همان برنامه، مبنی براینکه “پدیده ها خود اهمیت ندارد(!) مهم اطلاع رسانی درباره پدیده هاست(!)” قابل توجه وتأمل است ظاهراً بر مبنای همین بی اهمیتی پدیده ها نزد گردانندگان برنامه “خانه ای با طرح نو”، یک کارگزار شبکه هنری جاسوسان مخملی در این برنامه ستوده و برای آثار او تبلیغ می شود!

“کیهان” مدیران دغدغه مند و متعهد سیمای جمهوری اسلامی را که گاه به دلیل عدم تعبیه سازوکارهای نظارتی شایسته، تلویزیون را به حیطه هایی ناصواب و پرخطر می کشانند، به مقاله تحلیلی “خانه هنرمندان و ناتوی فرهنگی” که فردا در صفحه 14 روزنامه منتشر می شود، ارجاع می دهد تا پس از مطالعه آن، نسبت به خطرهایی که سردبیران، نویسندگان و مجریان کم اطلاع و مشکوک در تلویزیون آفریده اند، بیدار شوند. ان شاءالله.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات