بصیرت:پنجشنبه گذشته همزمان با سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، برخی سایتهای حامی موسوی به زنان هوادار خود پیشنهاد دادند با حضور در میادین هفت تیر و انقلاب، اقدام به کشف حجاب کنند. شاید در ابتدای امر این موضوع که حامیان موسوی چنین پیشنهادی را مطرح کردهاند، قابل تامل باشد اما متاسفانه سایتها و مراکزی این پیشنهاد را مطرح کردند که در 7 ماه اخیر ازهیچگونه حمایت رسانهای از موسوی، مضایقه نکردند. اگرچه این پیشنهاد ضددینی به جایی نرسید و «هیچکس» از این پیشنهاد استقبال نکرد یا اندک وابستگان داخلی آنها مجال انجام این اقدام ضددینی را پیدا نکردند، اما براستی چرا اینک شاهد آن هستیم که برخی افراد یا گرایشهای مخالف دین، جسارت آن را پیدا میکنند که در سالروز کشف حجاب، پیشنهاد تکرار این اقدام را مطرح کنند؟بدون شک جسارت علنی کردن چنین پیشنهاداتی از حوادث پس از انتخابات شروع شد. اگرچه در شرایط فعلی برخی نخبگان آلوده به منافع شخصی و حزبی، زبان در کام فرو بردهاند و ترجیح میدهند تا واقعیات را ذبیحه منافع خود کنند؛ اما آیا این سکوت موجب شده تا اکثریت ملت از ریشه و منشا همه این اتفاقات بیخبر باشند؟ قطعا اینگونه نیست. چگونه میتوان این واقعیت را از افکار عمومی مخفی نگه داشت که ادعای تقلب سببساز بدبینی به نظام در بخشی از حامیان یک کاندیدا شد و در ادامه لجاجت و فرصتطلبی و قدرتخواهی این کاندیدا، حضور قشری از هواداران وی در خیابانها را منجر شد و هم بدین واسطه بود که فضای غبارآلود، فرصت انجام هرگونه اقدامی را فراهم آورد. اگر حامیان موسوی سخن از راهپیمایی مسالمتآمیز – و البته غیرقانونی- به زبان میآورند؛ آیا میتوان این موضوع را از شهروندان تهران مخفی نگه داشت که از ظهر 23 خرداد، این دود و آتش بود که از برخی خیابانهای تهران فراز میگرفت؟ آنها مدعی دلخوری از برخورد نیروی انتظامی با خود هستند اما چه کسی میخواهد به این سوال پاسخ دهد که حمله به پایگاه بسیج در خیابان آزادی به قصد دستیابی به 500 قبضه سلاح این پایگاه برای نیل به چه هدفی صورت گرفت؟ چرا هشدارهای چندین ساعته اعضای این پایگاه برای متفرق کردن عوامل هجوم بینتیجه میماند؟ آیا آن راهپیمایی - غیرقانونی- مسالمتآمیز بود؟ بیانیههای آتشین در کدام راستای اهداف جمهوری اسلامی نگاشته و منتشر میشد؟ جسارت توهین به ولایت فقیه چرا در همان هفتههای ابتدایی بهوجود آمد؟ حضور منافقین، سلطنتطلبها و تودهایها در تجمعات غیرقانونی و نقشآفرینی محوری آنها در این تجمعات بهواسطه کدام رفتارها شکل گرفت؟مخالفت «عملی» توأم با ایجاد وحشت با نظام، تحت چه اسامی یا القابی در شهر پدیدار شد؟همه چیز از ادعای تقلب شروع شد اما به مرور ادعای تقلب تنها موردی بود که از دیالوگ سران و حامیان فتنه مفقود شد. آری، ریزش شدید این جماعت نیز به همین واسطه بود اما چگونه شد که همین اندک بازماندگان، چنان جسارت یافتند که ...
... پس از مخالفت علنی با ایدئولوژی جمهوری اسلامی، در ظهر عاشورا، هنگامهای که شور حسینی امت شیعه غلیان میکند، هتاکی به حسین (ع) و نماد بصیرت کربلا یعنی ابوالفضلالعباس را هلهله کنند؟ و اینک پیشنهاد کشف حجاب!قطعا تنها یک دلیل را میتوان برای این پرسشها آدرس داد و آن رفتار کاندیدای معترض به انتخابات بود. نزدیکترین رفتار وی را باید آدرس داد. در آخرین بیانیهاش جماعت اوباش محارب را مردان خداجوی مینامد و آیا این رفتار را میتوان غیر از «مرافقت» وی با این جماعت لائیک تفسیر کرد؟ کدام انتقاد وی به رفتارهای ضدانقلابی و ضددینی هوادارانش را تاکنون شنیدهاید؟ کدام انتقاد تلویحی وی را به شعارها علیه اصل ولایت فقیه- که همان امامت و در ادامه نبوت است- میتوان یافت؟با ادعای دروغین تقلب، شهر را به آشوب میکشد و این بنیان ناراست در ادامه موجبات توهین به انقلاب، امام، ائمه و دین را موجب میشود و باز هم عجب که وی یا سکوت اختیار میکند یا قهقهه شادی سر میدهد! چرا؟همه این اقدامات توسط کسانی انجام شده که حامیان سینهچاک وی بودهاند و در 7ماه اخیر به شیوههای مختلف حمایت از وی را دنبال کردهاند. وی نیز به انحای مختلف هواداری خود از آنها را آشکار کرده است. به پیشنهاد کشف حجاب حامیانش نیز قطعا کمترین خردهای نمیگیرد. براستی چرا باید پس از طرح بهانه ادعای تقلب، این روزها شاهد اهانت به همه مقدسات و هتک همه اعتقادات باشیم؟
ابوالفضل علیزاده