صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۰۹۵۹۷

اخبارویژه روزنامه های7اسفند89


کیهان

ما و اونا، دارن ما رو گول می زنن! (خبر ویژه)

به محاق رفتن بی سر و صدای دو تن از فتنه گران ورشکسته، باعث رواج تحلیل های جالب در عرصه فضای مجازی شد.

پایگاه اینترنتی خودنویس وابسته به گروهی از اپوزیسیون خارج نشین با اشاره به وضعیت جدید موسوی و کروبی، مطلب طنزی را منتشر کرد که در آن آمده است «در صورت دستگیری و محاکمه موسوی و کروبی، چه می کنید؟... کاربران بالاترین: یک موضوع داغ می زنیم و به لینک های هم آن قدر رای می دهیم تا داغ شوند... عمو محسن(سازگارا) در یوتیوب: 3432 موضوع مطرح می شود که به جز یکی، همه درباره دستگیری سران جنبش است... شورای هماهنگی راه سبز: از حالا تا فردا صبح هر 20 دقیقه یک بار فراخوان می دهیم تا 6 ماه دیگر حرکت کنیم!... کیهان: نفس ک...ش! ... جرس: خودنویس! مثل این که قرار شد راجع به این مورد صحبت نکنید، بی خیال شو، مسئولیت دارد.

«بالاترین» هم این گونه نوشته است «چند حالت ممکنه: 1- داریم خودمونو گول می زنیم 2- دارن گولمون می زنن 3- داریم گولشون می زنیم 4- ما اونا رو و اونا ما رو دارن گول می زنن که می گفتند وای اگه کروبی یا موسوی رو بگیرن ایران قیامت میشه. الان اسم این وضعیت رو چی می ذاریم؟

در مقابل یکی دیگر از همکاران بالاترین معتقد است: این خط و این نشان. موسوی و کروبی دستگیر نخواهند شد، دلیلش هم این است که رژیم نیازی به این کار ندارد. حداکثر این است که چند بیانیه دیگر هم صادر می شود و آب از آب تکان نمی خورد.

یک بالاترینی دیگر نقطه ضعف خاتمی را در وضعیت بغرنج فتنه گران نشانه رفته و می نویسد: آقای خاتمی! با وضعی که پیش آمده با کدام منطق سکوت کرده ای؟ در تظاهرات 25 بهمن که هم مجمع روحانیون و هم مشارکت و مجاهدین از حرکت حمایت کردند. حالا درباره وضعیت موسوی و کروبی چرا سکوت کرده ای. دیگه منتظر چی هستی.

زد و بند امیر بحرین با اسرائیل (خبر ویژه)

امیر و مقامات بحرینی پیش از انقلاب اخیر مردم، روابط گسترده ای با رژیم صهیونیستی برقرار کرده بودند.

شبکه المنار به نقل از ویکی لیکس فاش کرد خالدبن حمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین از آمادگی خود برای ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به محض تصدی سمتش خبر داده بود. بن حمد آل خلیفه همچنین برای ملاقات با دیگر مقامات صهیونیستی به بهانه پیشبرد روند صلح نیز اعلام آمادگی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری قدس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به وجود روابط محرمانه در سطح عالی بین منامه و تل آویو در طول چند سال اخیر را مورد توجه قرار داده و یادآور شده که مقامات عالی رتبه دو طرف بارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در اروپا با یکدیگر ملاقات کرده اند. تقویت روابط تا حدی است که شاه بحرین یک زن یهودی را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا منصوب کرد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین می نویسد: وزیر امور خارجه بحرین روابط محکمی با تزیپی لیونی رئیس حزب کادیما در اسرائیل دارد و اوج این روابط از زمانی است که لیونی سمت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی را در اختیار گرفت. بعد از این که اخبار مربوط به ملاقات لیونی و بن حمد آل خلیفه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اکتبر سال 2007 درز کرد وی به شدت از اهمیت این ملاقات ها دفاع کرد. مکاتبات محرمانه همچنین حاکی از آن است که طرف بحرینی عطش زیادی برای ادامه روابط داشته است.

در همین راستا همچنین گفته می شود ولیعهد بحرین سلمان بن حمد آل خلیفه در تاریخ شانزدهم ژوئیه سال دو هزار و نه مقاله ای را در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» تحت عنوان «عرب ها باید با اسرائیل گفتگو کنند» منتشر کرد و در آن از حکام عرب خواست طرح ابتکار صلح عربی را زنده کنند. وی در این مقاله حتی پا را فراتر نهاد و در لحنی انتقادآمیز نوشت: اعراب متأسفانه به اندازه کافی برای تقویت روابط با اسرائیل تلاش نمی کنند.

فردای انتشار این مقاله سفیر آمریکا در منامه با خالدبن حمد آل خلیفه ملاقات کرد. آل خلیفه در این دیدار برای تجدید روابط با حکومت نتانیاهو ابراز آمادگی کرد و گفت: در صورتی که اسرائیل قدم پیش بگذارد بحرین آماده است در چارچوب همایش های بین المللی با مقامات اسرائیلی دیدار و گفتگوی مستقیم چهره به چهره داشته باشد.

بی بی سی: افق استراتژی ایران تا مدیترانه گسترش یافته است (خبر ویژه)

عبور دو رزمناو ایرانی از کانال سوئز برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک با سوریه همچنان در کانون توجه رسانه ها و محافل جهانی است.

شبکه دولتی انگلیس (بی بی سی) در تحلیل این اتفاق تاکید کرد: گذر دو کشتی نظامی از کانال سوئز نشانه دیگری از گسترش افق استراتژیک ایران است. این موضوع سوالات بسیار دشواری را برای آمریکا و اسرائیل برمی انگیزد و روشن است که اقدام ایران پاسخی مستقیم به ناآرامی های جاری در خاورمیانه است.

تنها واکنشی که دولت آمریکا توانست به اقدام غافلگیرکننده ایران نشان دهد، اظهار بی فروغ سخنگوی وزارت خارجه بود. به گزارش رادیو فردا، فیلیپ کراولی گفت: ما تحرک ناوهای ایرانی در مدیترانه را به دقت زیرنظر داریم.

اما سیلوان شالوم معاون نتانیاهو در واکنش به عبور دو ناو جنگی ایران از کانال سوئز گفت: این حرکت بخشی از کوشش ایران است تا به غرب نشان دهد رهبری جدید خاورمیانه با چه کسی است.

او همچنین گفت: جهان غرب در طرفداری از هم پیمانان خود شکست خورده است. ایران نقش فعالی در دگرگونی های جدید منطقه ایفا می کند و از این تحولات بهره برداری می نماید.

خبرگزاری ان تی وی آلمان نیز معتقد است: اسرائیل با نگرانی تحولات منطقه را که توأم با افزایش قدرت ایران بوده، دنبال می کند. عبور کشتی های جنگی ایران از کانال سوئز، نشانه ای از این افزایش قدرت ایران در منطقه است. با سقوط مبارک در مصر، یک تضمین مهم برای ثبات و امنیت اسرائیل از بین رفته است.

یک مقام عالی رتبه اسرائیل هم که نمی خواست نامش فاش شود به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت؛ براساس توافقنامه های بین المللی ایران حق عبور از کانال سوئز را دارد، ولی دولت حسنی مبارک به منظور حفظ ثبات منطقه تاکنون مانع از عبور کشتی های جنگی ایران می شده است.

هرچه اپوزیسیون بیچاره است آمریکا بدبخت تر است (خبر ویژه)

چرا آمریکا و غرب با وجود حمایت گسترده از اپوزیسیون، ناتوان از اثرگذاری بر تحولات ایران است؟

محمد تهوری از همکاران فراری نشریات زنجیره ای که به همراه همسرش فاطمه حقیقت جو در آمریکا زندگی می کند، در پاسخ به پرسش فوق، ضمن این که از مداخله خارجی دفاع می کرد نوشت: اپوزیسیون ایران از پتانسیل نقش آفرینی آمریکا محروم است. ضعف عنصر خارجی در حمایت از اپوزیسیون دلایلی دارد از جمله این که روابط دیپلماتیک ایران با آمریکا کاملا قطع است و بنابراین اپوزیسیون شانس برخورداری از فشار سیاسی آمریکا بر ایران را ندارد. به همین دلیل هم آمریکا در قبال ایران دست بسته و کم رمق حرکت می کند. کشورهای اروپایی هم توانایی تاثیرگذاری چندانی بر دولت ایران ندارند.

وی ادامه می دهد: ایران هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نشده و بنابراین مکلف به هماهنگ کردن خود با نظام اقتصاد بین الملل نیست. بنابراین مجاری اعمال فشار اقتصادی به ایران جهت تغییر رفتار آن هم تا حدود زیادی مسدود است. از آن سو، نفت ایران، یک گوهر در چرخه تامین انرژی دنیاست و چشم پوشی از این گوهر در دنیا آسان نیست.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق الذکر، دولت ایران در طول سی سال گذشته چنان هوشمندانه هرگونه همکاری با خارج را به امری مذموم تبدیل کرده که حتی لیبرال ترین چهره های اپوزیسیون در نزدیکی [علنی] با عناصر تعیین کننده و کلیدی [خارجی] دچار تردید و شک می شوند، چه رسد به همکاری مشترک در دوره گذار. ختم کلام اینکه کماکان ضعف عنصر بیرونی به طور جدی باقی است و از این رو حاکمیت در سرکوب اپوزیسیون ذره ای عقب نشینی نکرده است. ترمیم این ضعف عنصر بیرونی، ضرورتی اجتناب -ناپذیر است.

این مهره فراری و همکار موسسات بدنام آمریکایی اگرچه تهور فراوانی در دعوت به همکاری با بیگانگان به خرج داده اما توضیح نمی دهد اپوزیسیون ورشکسته که قرار است به خارج تکیه کند، چگونه می تواند «ضعف مفرط عنصر بیرونی» را برطرف کند.

ضدیت کاخ سفید با انقلاب ها باعث شرمندگی اپوزیسیون جمهوری اسلامی است (خبر ویژه)

آنچه در کشورهای خاورمیانه در حال رخ دادن است، کام آمریکا را هرگز شیرین نخواهد کرد و آمریکا معلوم نیست تا کی بتواند غول انقلاب ها را در بطری نگه دارد.

«اخبار روز» وابسته به گروهک اتحاد جمهوری خواهان و گروهک فدائیان خلق، حمایت علنی آمریکا از اپوزیسیون جمهوری اسلامی را خلاف مصلحت توصیف کرده و در توجیه آن نوشت: سیاست «خاورمیانه بزرگ» که در زمان جرج بوش، با لشکرکشی به منطقه شروع شد، اینک با شیوه های ارزان تر، متناسب با بحران اقتصادی آمریکا، با ابزار نرم و یاری گرفتن از «فیس بوک» و «تویتر»، دنبال می شود. ولی آیا می شود در بطری انقلاب را برای همیشه آنچنان زیر شست نگاه داشت که فقط نعره غول بیرون آید و خودش در شیشه بماند؟ آنچه مشخص است این است که آمریکا در شرایطی سعی در حفظ ابتکار عمل دارد که در ضعیف ترین موقعیت دوران ابرقدرتی اش به سر می برد. قدرت های بزرگ، به هنگام ضعف است که «ریسک» و در نتیجه اشتباه می کنند. مانند کاری که شوروی در افغانستان و نئوکان ها در عراق و افغانستان کردند. با این پس زمینه ها، مشکل بتوان باور کرد که سیاست «دمکراسی تازی» آمریکا، به خواست های رادیکال قطع وابستگی نظامی و استراتژیک با این کشور، فرا نروید و دمکراسی به شیوه «اروپای شرقی»، یعنی آزادی برای فریاد زدن و دسترسی به اینترنت، با شکم خالی، به همراه گوش به فرمانی سیاسی در مقابل آمریکا، جایگزین رژیم های فاسد قبلی شود. امکان ظهور دولت هایی چون حماس در منطقه، در صورت انتخابات واقعاً آزاد، بسیار محتمل تر است تا آنچه کام واشنگتن را شیرین تواند کرد.

این رسانه آنگاه یادآور شده که حتی در آمریکا نیز برخی مشاوران دولت تاکید می کنند حمایت علنی از اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی به ضرر این جریان خواهد بود و باید از علنی کردن این حمایت برحذر بود.

گفتنی است برای بسیاری از ملت های منطقه نیز جای سؤال است که آمریکا به عنوان دشمن قیام ملت های منطقه و عامل اصلی سرکوب این انقلاب ها، چگونه استثنائا به ایران که می رسد طرفدار جنبش(!؟) و انقلاب - ولو از جنس کاریکاتوری آن- می شود. پاسخ روشن این سؤال البته این است که جریان اپوزیسیون در مقابل جمهوری اسلامی باید همان نقش معارضه ای را در برابر انقلاب اسلامی ایفا کند که مزدورانی چون مبارک و بن علی و ملک عبدالله و محمدرضا پهلوی ایفا کرده اند

جمهوری اسلامی

***یک نماینده مجلس گفت: انتقادات از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطالبه افکار عمومی نیست. وی افزود: مقام به آقای هاشمی شخصیت نمی‌دهد. حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره شاخص‌هایی که اظهارنظرها درباره افراد را از مدار حق خارج نکند، تصریح کرد: "شاخص در این مملکت دو چیز است یکی قانون و دوم اصل ولایت فقیه و نظرات مقام معظم رهبری و ما باید طبق این دو شاخصه جلو برویم." عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در مورد مجلس خبرگان هم کسانی که اهل اطلاع و آگاهی هستند می‌دانند که ایشان برای این دوره از خبرگان اصلاً قصد کاندیداتوری نداشت ولی مقام معظم رهبری به ایشان فرمودند شما داوطلب بشوید و ایشان داوطلب شد؛ همچنان هم این مسئولیت را دارد. این مسئولیت را اعضای مجلس خبرگان به دوش ایشان گذاشتند. وی گفت: من آقای هاشمی را کسی نمی‌بینم که عنوان یا پست به ایشان شخصیت یا ارزش بدهد. کارنامه آقای هاشمی مشخص است و صد البته بدون اشتباه نیست، اما اگر ایشان در طول 32 سال اشتباه دارد ما خیلی از افراد را داریم که در کمتر از این زمان بیش از این اشتباهاتی داشتند.

*** بالاخره سازمان ملل هم خودی نشان داد و درباره لیبی سرفه‌ای کرد! سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: "عایشه قذافی - دختر سرهنگ قذافی - که به عنوان سفیر صلح و پی گیری حقوق زنان در کمیته برنامه توسعه سازمان ملل حضور داشت، از این مقام برکنار شد". مارتین نسیرکی افزود: "پس از وقوع جریانات اخیر در لیبی، این کمیته تصمیم به برکناری او گرفت". او همچنین گفت: سفرای صلح کشورهای مختلف که در سازمان ملل حضور دارند پولی دریافت نمی‌کنند و پاسپورت دیپلماتیک نیز ندارند.

قدس

ادعاهای جدید وزیر خارجه نیجریه درباره محموله تسلیحاتی ایران

ایسنا- وزیر خارجه نیجریه در اظهاراتی جدید مدعی شد که محموله تسلیحاتی که سال گذشته در نیجریه ضبط شد و تهران می گوید بخشی از یک توافقنامه قانونی تجاری با گامبیا بود، صرف نظر از مقصدش بصورت غیرقانونی صادر شد. اودین آجوموگوبیا با خبرنگار رویترز سخن می گفت.

تشکیل کمیته استقبال از امام صدر در لبنان

شبکه ایران- سیده حوره صدر در مؤسسه تحقیقاتی فرهنگی امام موسی صدر گفت: امروز برای همه روشن شده که امام موسی صدر زنده و در زندانهای قذافی است. بنابر گفته او، امام صدر در صورت آزادی به لبنان باز می گردد و این کشور کمیته هایی را برای استقبال شکل داده است.

اذعان مغز متفکر انقلاب های مخملی به ارتباط با سران فتنه ایران

باشگاه خبرنگاران- مغز متفکر انقلاب های مخملی به ارتباط خود با سران مخالفان در ایران اعتراف کرد. «جین شارپ» در گفتگو با شبکه بی بی سی، به برگزاری کارگاههای آموزشی و دادن جزوه و نقشه راه به فتنه گران برای چگونگی انجام حرکتهای اعتراضی اذعان کرد. وی به فتنه گران گفت: گام به گام حرکت کنید، با اغتشاشات محدودتر و با اهداف کوچکتر تا به مرور زمان به اهداف بزرگتر برسید. «شارپ» به بحث نبود رهبری مناسب برای هدایت جریان فتنه هم اشاره کرد و مدعی شد: اگرچه مخالفان ایرانی خیلی چیزها را بلد بودند، اما نشانه ای از اینکه رهبری اغتشاشات را بصورت عمیق فهمیده باشند، به چشم نمی خورد.

اقدام ضدایرانی آمریکا در تحریم مالیدو مقام ایرانی

ایسنا - رویترز خبر داد: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران و محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان ایران به فهرست سیاه دفتر کنترل دارایی های خارجی اضافه شده اند.

حائری شیرازی: موسوی و کروبی در اتاق بسته نشسته اند

خبرآنلاین - آیةا... حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز، موسوی و کروبی را افرادی دانست که با هیچکس ارتباط ندارند و فکر می کنند پشت سر آنها عالمی برپا است. وی افزود: اینها(سران فتنه) در اتاق بسته نشسته اند و گمان می کنند، پشت سر آنها عالمی برپا است و این مصیبت بزرگی برای آنها است.

بازداشت فرزند وزیر اطلاعات دولت اصلاحات

رجا - حسن یونسی فرزند علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی بازداشت شد. وی درپی رفتارهای تحریک آمیز در حاشیه فراخوان ضدانقلاب برای یکم اسفند دستگیر شد.

کلک چینی ها برای ازدواج با دختران ایرانی

جهان- مهین زارع، معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه مشاهده شده است که در قشم برخی از چینی ها با تغییر هویت خود اقدام به ازدواج با دختران ایرانی می کنند، نسبت به گسترش این پدیده هشدار داد.

کاتوزیان: روسها یک و نیم برابر بیشتر پول گرفته اند

خانه ملت- حمیدرضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس موضوع نیروگاه بوشهر و راه اندازی این نیروگاه را همچنان در هاله ای از ابهام بیان کرد و گفت: روسها در پروژه بوشهر یک و نیم برابر بیشتر پول گرفته اند و بدقولی آنان همچنان ادامه دارد.

دو سوم ایرانیان حامی احمدی نژاد هستند

مشرق- مؤسسه صلح بین الملل به تازگی نتایج یک ارزیابی تلفنی از ایرانیان را منتشر کرد. به موجب این نظرسنجی، دو سوم ایرانیان که اکثریت هستند، طرفدار ادامه انقلاب اسلامی تحت ریاست جمهوری احمدی نژاد هستند.

دفاع ثمره هاشمی از مشایی

الف - مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور در برابر انتقادات اخیر از مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور به دفاع از وی پرداخت. وی افزود: برخی سخنان گفته شده درباره آقای مشایی نادرست است و باید اصلاح شود.

درخواست اخراج سفیر لیبی از تهران

واحد مرکزی خبر - دیروز جمعی از دانشجویان در محکومیت جنایات قذافی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع از وزارت خارجه خواستند سفیر لیبی را از ایران اخراج کند.

ایران سقوط «مبارک» را با عبور از «سوئز» جشن گرفت

رجا- روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به عبور ناوهای ایران از کانال سوئز نوشت: ایران سرنگونی «مبارک» (دیکتاتور مصر) را با عبور دو ناو نظامی خود از کانال سوئز جشن گرفت.

بازتاب هک سایت های وابسته به وزارت خارجه آمریکا

باشگاه خبرنگاران- در حمله هکرهای ارتش سایبری ایرانی، علاوه بر دامنه های وب سایت صدای آمریکا، وب سایتهای زبانهای دیگر این سازمان از جمله آذری، دری، پشتو و اردو نیز هدف قرار گرفته اند. ارتش سایبری ایران، در ماه های اخیر وب سایتهای «توییتر» و موتور جستجوگر «بایدو» در چین و همچنین وب سایت «رادیوزمانه» را هدف حمله قرار داده است.

اقدام چند سلطنت طلب برای ترویج ایران هراسی

فارس- یک منبع رسانه ای در کی یف خبر داد که یک گروه سلطنت طلب در اوکراین درصدد فضاسازی منفی و مونتاژسازی تصویر و خبر با انگیزه مسموم سازی مناسبات میان تهران و کی یف است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات