صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۳۶۰۹۰

اخبار ویژه برخی از روزنامه ها 3 اسفند 1390


 خراسان

بخشنامه هیئت وزیران درباره پرداخت عیدی به کارمندان

پس از تصویب بخشنامه 19 بهمن هیئت وزیران برای پرداخت عیدی به کارمندان دولت به مبلغ 350 هزار تومان، یک مقام مسئول دولتی با ارسال دستوری به همه دستگاههای اجرایی از آنها خواسته است تنها در صورت اقدام به پرداخت این مبلغ کنند که مشخصات کارکنان مذکور در قالب فایل الکترونیکی به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور یا استانداری ها تحویل شود. این نامه تاکید کرده است که پرداخت عیدی به کارکنان بدون تایید این لیست، امکانپذیر نیست.

دخالت برخی اتباع بیگانه در قاچاق سوخت از ایران

تعدادی از اتباع خارجی که در غرب کشور اقدام به قاچاق گازوئیل می کنند، دستگیر شده اند. این قاچاقچیان طی هفته های اخیر با استفاده از بیش از 15 دستگاه خودروی ون تلاش داشته اند مقادیر قابل توجهی گازوئیل را از کشور خارج و به کشور ترکیه منتقل کنند که در منطقه مرزی در غرب کشور دستگیر شدند .به علت قیمت چند برابری گازوئیل در ترکیه نسبت به ایران ، این اقدام سود خوبی را نصیب اتباع بیگانه می کرده است.

وعده جالب یک کاندیدا به مدیران استانی

یکی از کاندیداهای حاضر در انتخابات مجلس نهم در غرب کشور اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، اولین اقدام خود را برکناری مدیرانی قرار خواهد داد که در انتخابات وی را همراهی نکنند یا با کاندیدای رقیب سازش داشته باشند. وی برای نشان دادن عزم خود در این موضوع، فهرستی شامل 8 مدیر از یک شهر حوزه انتخابیه مذکور، 4 مدیر از شهر دیگر و یک مسئول از دیگر بخش حوزه انتخابیه خود را اعلام و آنها را تهدید به برکناری کرده است.

جمهوری اسلامی

صداوسیما پیش از آغاز موعد رسمی تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس، کار تبلیغات برای عده ای خاص از این کاندیداها را شروع کرده و در واقع، قبل از سوت داور، وارد بازی شده و حتی گل هم زده است! از جمله این برنامه های تلویزیونی، برنامه راز - پارک ملت و برخی برنامه های شبکه خبر هستند. سؤال مردم و سایر کاندیداها این است که چه مرجعی به این تبعیض آشکار صدا و سیما نسبت به سایر کاندیداها رسیدگی می کند؟ نکته جالب تر این که در زیرنویس تصویر افراد سفارشی نوشته می شود: آقای...... کاندیدای نمایندگی مجلس!

شرق

حمید رسایی گفته نباید با مردم تعارف داشت، سوال من این است با وجود اینکه حقوق یک نماینده مجلس نزدیک به دو میلیون تومان است و حدود 300، 400 هزار تومان آن بابت بیمه، مالیات و غیره کسر می شود، مجموع این حقوق در طول چهار سال 60، 70 میلیون تومان می شود حال چه می شود که عده ای از نمایندگان مجلس صد میلیون، 200 میلیون پول هزینه انتخابات می کنند. هزینه این تبلیغات هنگفت از کجا تامین می شود؟ عامه مردم از این پول های هنگفت ندارند به کسی بدهند، صراحتا می گویم که ما در مجلس بیل و کلنگ نمی زنیم بلکه رای می دهیم.

اعتدال نوشت

محمدرضا باهنر  گفت:علی​رغم تلاش زیاد دولت، برای ایجاد اشتغال پایدار، برنامه درست و حسابی در این دولت نداشته​ایم و این آمارهایی که مبنی بر ایجاد دو و نیم میلیون شغل ارائه می​دهند، شوخی است!

اعتدال نوشت

غلامحسین الهام با انتقاد از اقدام مجلس برای طرح سوال از رییس جمهور، گفت که استفاده از برخی حقوق مثل سؤال از رئیس جمهور باید با تدبیر و عقلانیت همراه باشد. استفاده از این حق با جهت گیری مصالح ملی قابل دفاع است. الهام طرح سوال از رییس جمهور را یک بازی خواند وآن را سیاسی تعبیر کرد.

مشرق نوشت

آیت ا...مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در خصوص فهرست جبهه متحد اصولگرایان گفت: وقتی شورای مرکزی جبهه متحد این لیست را قبول کرده ما هم قبول می کنیم. رسم ما این است که کار جمعی را با نظر جمعی انجام دهیم و هیچ وقت نظر فردی نمی دهم.

تابناک نوشت

عبدالحسین روح الامینی(پدر یکی از مرحومین بازداشتگاه کهریزک) با بیان اینکه من و پسر م در انتخابات88به آقای رضایی رای دادیم و پسر من اصلا آقای خاتمی را قبول نداشت، افزود: در مورد آقای میرحسین هم از لج بعضی ها، بحث هایی داشت ولی به میرحسین هم رای نداد وی ادامه داد: یک نفر در جایی به من گفت که چرا شما از موضوع کهریزک گذشتید؟ به او گفتم من به طور جدی در حال پیگیری از قوه قضاییه هستم و در این رابطه، من و خانواده ام با مقام معظم رهبری دیدار خصوصی داشتیم و ایشان نسبت به ما ابراز لطف داشتند. حالا مگر من باید در خیابان فریاد بزنم؟ من در حال پیگیری هستم و این موضوع در چند شعبه در حال پیگیری است.

بی بی سی

یک روزنامه ژاپنی گزارش می دهد که ژاپن در صورت کاهش واردات نفت از ایران ممکن است به میزان سالانه حداقل ۱۱ درصد از تحریم های آمریکا علیه این کشور معاف شود.

بی بی سی

اژانس بین المللی انرژی اعلام کرده است که خریداران نفت ایران در حال انطباق با تحریم های اتحادیه اروپا هستند و کشورهای اروپایی می توانند از عهده قطع ناگهانی صادرات نفت ایران برآیند.

خبرگزاری فرانسه

 یک منبع در کانال سوئز خبر داد که ناوگروه ایرانی که هفته گذشته راهی سوریه شده بود، روز سه شنبه برای بازگشت به ایران مجددا از این کانال عبور کرد.ناوگروه ایران که حرکتش را از بندر سوریه آغاز کرده بود، اوایل سه شنبه با عبور از کانال سوئز راهی دریای سرخ شد.

دنیای اقتصاد

اعلام حکم قطعی توهین‌کننده به فائزه هاشمی

خبرگزاری فارس نوشت: سعید تاجیک به جرم توهین به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.در حکم محکومیت سعید تاجیک آمده است: در خصوص اعتراض و تجدیدنظرخواهی آقای سعید تاجیک به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم (ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل ۴ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است، دادگاه ضمن رد تجدیدنظرخواهی، حکم صادره را عینا تایید می‌نماید.

قدس

تکذیب ارتباط مالی «صدای ملت» با اصلاح طلبان

مهر- تشکل انتخاباتی «صدای ملت» با صدور اطلاعیه ای هرگونه ارتباط خود با اصلاح طلبان برای دریافت کمک مالی را تکذیب کرد.

هشدار محمد نبی حبیبی درباره اصلاح طلبان

گروه سیاسی- محمدنبی حبیبی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بنده معتقدم که رقابت اصلی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است گرچه افراد مشهور آنها وسط میدان نیستند اما بنده حدود یک تا دو ماه پیش گفتم 300نفر از اینها وارد می شوند اما بعد دیدیم که 800 نفر وارد شدند.اگر دسته جمعی بیایند داخل مجلس و هم را پیدا کنند آن وقت دیگر دیر شده است.

روح الامینی: پیگیر کهریزک هستیم

تابناک- عبدالحسین روح الامینی گفت: من به عنوان یکی از آسیب دیدگان جنایت کهریزک، این جنایت را رها نکردم و رها هم نمی کنم و وظیفه ام را انجام خواهم داد، ولی باید دانست ضربه ای که به نظام در آن زمان خورد بیشتر از این حرف هاست.

استفاده از VPN غیرقانونی نیست

مهر- رضا باقری اصل مدیر دفتر مطالعات فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

TSA بار دیگر در آمریکا مشکل آفرین شد

مشرق- در تازه ترین شکایت ها از دستگاه های اسکن بدن نما(tsa) در آمریکا، یک زن آمریکایی در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس اعلام داشت که ماموران به جای اینکه یکبار وی را از دستگاه عبور دهند از وی خواسته اند تا چندین بار این کار را انجام دهد در حالی که وی هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته است.

وب سایت علی لاریجانی بار دیگر فعال شد

جهان- وب سایت شخصی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که فعالیت آن مدتی متوقف شده بود، فعالیت خود را بار دیگر از سر گرفت.

حکم «سعید تاجیک» اعلام شد

تابناک- سعید تاجیک به جرم توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای فائزه هاشمی در حرم حضرت عبدالعظیم به 8 ماه حبس و 50 ضربه شلاق محکوم شد.

ابوالقاسم طالبی: از روزنامه شرق شکایت می کنم

نسیم- ابوالقاسم طالبی با تکذیب خبر روزنامه شرق مبنی بر «دریافت دستمزد 2 میلیارد تومانی» برای فیلم قلاده های طلا گفت: از این روزنامه شکایت خواهم کرد.

رکوردزنی قیمت سوخت در فرانسه

الف- یک روز پس از قطع صادرات نفت کشورمان به فرانسه، قیمت انواع سوخت در مناطق مختلف این کشور افزایش یافت.

بهای هر لیتر بنزین براساس اعلام رسانه های فرانسه با 5/5 درصد افزایش به یک یورو و 73 سانتیم و هر لیتر گازوئیل هم با افزایش چهار و هفت دهم درصدی به یک یورو و 58 سانتیم افزایش یافت.

«بازتاب امروز» رفع فیلتر شد

پارسینه- سایت «بازتاب امروز» که از بامداد 19 بهمن ماه با پیگیری مرجعی غیر از کمیته تعیین مصادیق فیلتر شده بود، با پیگیری های صورت گرفته از بامداد دوم اسفند ماه رفع فیلتر شد.

 اتهام زنی جمهوری آذربایجان به خبرنگارصداوسیما در باک

ومقامات جمهوری آذربایجان خبرنگار آذربایجانی الاصل شبکه سحر (وابسته به صداوسیمای ایران) و خبرگزاری فارس را با اتهام واهی حمل مواد مخدر دستگیر کردند. اتهام «آنار بایرام اف» حمل نزدیک به 4 دهم گرم هرویین اعلام شده است.

نه دیده ام و نه شنیده ام که کسی انتخابات را تحریم کند

فارس- محمد هاشمی با بیان اینکه نه دیده ام و نه شنیده ام که کسی انتخابات را تحریم کند، گفت: من که حتماً رأی می دهم.

جمهوری اسلامی

* از اردبیل خبر می‌رسد عوامل تبلیغات انتخاباتی از زنان و دختران جوان با وضعیت و پوشش‌های نامناسب برای توزیع عکس‌ها، پوسترها و سایر اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی استفاده می‌کنند و از طریق آنها وعده تلاش برای آزادی اخلاقی، اجتماعی می‌دهند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، تبلیغات انتخاباتی اردبیل از مدتها قبل بدون نظارت و با توسل به شیوه‌های عوام فریبانه از قبیل ادعاهای مجعول، القاب غیرواقعی و کاذب، وعده‌های توزیع مبالغ نقدی، اعزام کاروانهای زیارتی رایگان به خارج از کشور، حل مشکلات قضائی رای دهندگان، پرداخت حقوق و مزایای گوناگون کلان به کارمندان دولت در جریان است.

* براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، در فصل‌های بهار،‌ تابستان و پاییز سال جاری 171 نفر در استان خوزستان غرق شده‌اند. با این آمار خوزستان مانند دوره‌های گذشته دارای بیشترین آمار غرق شدگی گردید. این مشکل سالیان متمادی است که با توجه به آب و هوای گرم خوزستان و شنا در روزهای خطرناک، گریبان مردم خوزستان را گرفته است، اما هیچ اقدامی برای ایمن سازی مکان‌های شنا در خوزستان صورت نگرفته است. بنابر آمار سازمان پزشکی قانونی استان‌های مازندران با 152 نفر و گیلان با 84 نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

* کارمندان و بازنشستگان دولتی از اینکه علیرغم بالا رفتن حبابی قیمت سکه و پائین آمدن ارزش پول ملی، عیدی آنها برابر یک نیم سکه است گلایه مندند. جمعی از کارمندان در نامه‌ای به روزنامه جمهوری اسلامی خواستند از مقامات دولتی سؤال شود که با اینهمه رشد اقتصادی چگونه شد که در سالهای پس از انقلاب حتی زمانی که نفت خریدار نداشت و به قیمت کمتر از ده دلار به فروش می‌رفت عیدی کارمندان دولت یک قطعه سکه بهار آزادی یا معادل ریالی بیشتر از ارزش یک قطعه سکه بهار آزادی بود هم اکنون با اینهمه رشد اقتصادی، ارزش ریالی عیدی در نظر گرفته شده برای کارمندان و بازنشستگان کمتر از ارزش نیم سکه است و جا دارد تا مقامات ارشد اقتصادی زحمت بکشند برای بخشی از مردم که با شاخص‌های اقتصادی آشنایی دارند با بیان ساده افزایش حباب گونه قیمت سکه یا کاهش ناگهانی ارزش ریال و به عبارت دیگر تعلق کمتر از نصف ارزش عیدی سنوات گذشته به کارمندان را تشریح بفرمایند تا همگان پی به مفهوم عبارت رشد شاخص‌های اقتصادی ببرند و قدردان زحمات طاقت فرسای مقامات اقتصادی که به حق پست‌های کلیدی را تصاحب کرده‌اند باشند!

کیهان

دبیرکل حزب الله محبوب ترین رهبر عرب خاورمیانه است

یک دیپلمات باسابقه آمریکایی خواستار پایان اعمال فشار غرب بر حزب الله شد و تأکید کرد: سیدحسن نصرالله در همین چند سال اخیر توانسته محبوبیت گسترده ای در میان مردم حتی در خارج از لبنان به دست آورد و در شرایط کنونی هیچ رهبر عربی به اندازه وی مقبولیت ندارد.این دیپلمات که سالها در بیروت فعالیت کرده با روزنامه «اللواء» گفت: بدون شک مقامات ایرانی به نظام سوریه که حلقه ای راهبردی در نفوذ منطقه ای آنها به حساب می آید به عنوان یک همپیمان مهم می نگرند.این دیپلمات آمریکایی که نامش ناشناس مانده با تاکید بر اینکه حزب الله ابزار و امکانات مادی کافی و لازم را به منظور حضور و ایفای نقش در آینده سیاسی لبنان در اختیار دارد تصریح کرد: حزب الله در میان شیعیان لبنانی نفوذ بالایی دارد و به هیچ وجه نمی توان آنها را از یکدیگر جدا کرد.سیاستمدار آمریکایی با اشاره به حضور نصرالله در روز عاشورا در میان عزاداران حسینی در ضاحیه جنوبی شهر بیروت ادامه داد: این در حالی است که نام وی در صدر لیست ترور رژیم اسرائیل قرار دارد.وی هدف اسرائیل از حمله به لبنان را نابودی حزب الله عنوان کرد و گفت: پس از جنگ 33 روزه انسجام و اقبال مردم لبنان نسبت به حزب الله بیشتر شد. همچنین پس از خروج نیروهای سوریه از خاک لبنان در سال 2005 که در پی ترور «رفیق حریری» نخست وزیر اسبق لبنان صورت پذیرفت نه تنها حزب الله ضعیف نشد بلکه نفوذ سیاسی گسترده تری نیز پیدا کرد.

شکست در 25 بهمن تیر خلاص را به تحریم انتخابات زد

واقعیت تلخ این است که مردم به فراخوان های اپوزیسیون برای آمدن به خیابان گوش نمی دهند و دیگر آن اتفاق پس از انتخابات سال 88 پدید نمی آید.این مطلب را پایگاه ضدانقلابی گویانیوز مورد تاکید قرار داده و نوشته است: «فراخوان 25 بهمن بدون آنکه کوچکترین چالشی در وضعیت حاکمیت ایجاد کند و بدون اینکه حضور موثری را به نشانه اعتراض ترتیب دهد و بدون آن که حتی پیام خود را به گوش عده قابل توجهی برساند تمام شد.به واقع آن چیز که بیش از هر مورد دیگری آزاردهنده است ناتوانی مخالفان در برقراری ارتباط موثر و تعیین کننده با مردم است. اکنون جنبش سبز به خاموشی گراییده است.»این رسانه فعال در فتنه سبز تصریح می کند: حاکمیت به رغم چالش هایی که دچارش بود در سطح اطلاع رسانی و ذهنیت سازی عمومی از همه چیز بحران زدایی کرد و اپوزیسیون با همه امکانات رسانه ای که در اختیار داشت اعم از ماهواره و اینترنت ناتوان از تقابل و هماوردی با حاکمیت بود. و به عده ای فعال سیاسی مخالف و حداکثر به چند هزار کاربر در اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی که درصدشان از حد و حدود «اقلیت» تجاوز نمی کند و عموما اهل نظر دادند تا عمل کردن دل بست. نتیجه ناتوانی در عملیاتی کردن برخی ایده ها بوده است.گویانیوز با اضطراب تمام می نویسد: کمتر از 2 هفته دیگر انتخابات مجلس در ایران برگزار می شود. در اهمیت ماجرا همین بس که میزان بالای مشارکت مردم در این انتخابات می تواند ناامیدی اپوزیسیون را افزایش دهد. مسئله نگران کننده این است در شرایطی که فراخوان دهندگان برای حضور خیابانی در 25 بهمن ناتوان از رساندن پیام به مردم هستند چگونه می توان امیدوار بود که در فراخوانی بزرگتر و بااهمیت تر مانند تحریم انتخابات موفق عمل کنند؟ آیا فراخوان 25 بهمن حکم آزمونی شکست خورده را نداردکه قرار است بار دیگر آزموده شود؟ و با این روش های آزموده شده چگونه خطای آزمونی دیگر که از بد حادثه بسیار پراهمیت است توجیه خواهد شد؟این رسانه که پیش از این به انتشار آگهی های استخدام مزدور برای سازمان جاسوسی آمریکا نیز تن داده در تشریح بیشتر نگرانی خود خاطرنشان می کند: نگرانی اصلی در این است که نیروهای طرفدار تحریم، استراتژی معلوم و مناسب با شرایط اجتماعی حاضر که دستیابی به نتیجه دلخواه کاستن از مشارکت مردم در انتخابات فرمایشی است را ندارند و به طور کلیشه و غیرکارآمد، فراخوان هایی با مخاطب نامعلوم صادر می کنند. در چنین وضعیتی معلوم نیست که فردای 12اسفند وضعیت اپوزیسیون چگونه خواهد بود؟ ما تماشاگران نگرانی هستیم که زمان به ضرر ما می گذرد.

چه جوری جنبش کنیم ؟ ما یک درصد هم نیستیم

هجمه توأم با عصبانیت استراتژی های نبوغ آمیز و پیشنهادی دست اندرکاران متواری فتنه سبز، تبدیل به یک رویه ثابت در میان رسانه ها و محافل ضدانقلاب شده است.سایت بالاترین با اشاره به اظهارات مشاور خارج نشین کروبی مبنی بر خانه نشینی مخالفان در روز انتخابات به جای آمدن به خیابان نوشت: در ادامه فرمایشات دوست گرامی آقای واحدی پیشنهاد می شود که ضمن ماندن در خانه، با پختن هر چی خورشت سبز نظیر خورشت قورمه سبزی، خورشت کرفس، خورشت اسفناج، خورشت نعناع جعفری و آش سبزی و آش رشته و هرگونه خورشت و آش سبز دیگری اعتراضات شدید خود را نشان دهیم بلکه کماکان در روزهای دیگر و مناسبت های دیگر هم به این حرکت های شجاعانه، قهرمانانه و ساختارشکنانه ادامه داده و حتی در روز سیزده به در هم برای در نمودن نحسی سیزده از منازل خود خارج نشویم.نویسنده ادامه می دهد: جناب زندانیان هم 100 سال صبر کنند تا شاید اپوزیسیون جان دوست و محافظه کار و منفعت طلب بالاخره با جنبیدن خودکاری کرد. به هر حال فرقی برای ما نمی کند. همین اندازه که بتوانیم تا وقتی که زنده هستیم دوشنبه ها و سه شنبه ها و جمعه های اعتراضی دور هم جمع شده و خورشت قورمه سبزی خوشمزه اش را با کلی لوبیای قرمز خوشگل و لیمو عمانی به رگ بزنیم و بعد از آن بر روی مبل راحتی لم داده، به تماشای برنامه طنز دکتر کپی نشسته و «هر و هر» به طنزپردازی هایش در مورد سیاستمداران نادان اپوزیسیون بخندیم بس است. راستی یادتان نرود که بلافاصله بعد از خوردن قورمه سبزی سنگین و چرب یک جنبش دسته جمعی سوت زدن در حیاط خانه به راه بیندازیم. چون سوت زدن برای هضم لوبیای قورمه سبزی مفید است و جلوی نفخ شکم را بعد از خوردن قورمه سبزی می گیرد.نویسنده اضافه می کند: عمو جان آدم عاقل که از خونه نمیاد بیرون و خودشو زیر مشت و لگد نمی ندازه حالا بذار شب که از این جنبش اعتراضی (!) به خانه برگشتم در یک سلسله بحث های 555 قسمتی چندین ماهه و بلکه چندین ساله در بالاترین، دنباله، ندای سبز آزادی، شبکه سبز راه سبز امید، سایت آشپزی و دیگر شبکه ها در مورد این که چه باید کرد و چگونه می توانیم این مبارزه را ادامه دهیم به راه می اندازیم و از پشت سیستم و با استفاده از فیلترشکن های غیرقابل ردیابی تا دلمان می خواهد به رژیم و عواملش فحش و بدو بیراه می گوئیم و کلی تو سر و کله هم می زنیم بعد هم ساعت 2 نصفه شب با اعصاب درب و داغون و خیال راحت از اینکه امروز به اندازه کافی مبارزه ای موثر بر ضد رژیم انجام داده ایم با یک مشت قرص خواب آور به خواب می رویم تا فردا باز هم فعالیت و زندگی سگی خود را آغاز کنیم.بالاترین تاکید کرده که یا «فعالان اپوزیسیون به اندازه کافی بزرگ نشده اند و یا اینکه طرفدار حکومت هستند و دارند نقش بازی می کنند. فکر می کنید از این وضعیت و از این پیشنهادها کی سود می بره، حکومت یا ما؟».یکی دیگر از کاربران این شبکه نوشته است: برخی دوستان یه چیزهایی می نویسند که آمریکا و اسرائیل بیاد به اونها کمک کنه. نمی خوام ناامیدتون کنم هر چند آمریکایی ها هم اسیر ما هستند ولی از ما بخاری بلند نمی شه و آمریکا هم اینو فهمیده. ما آن دو سال پیش جوگیر شده بودیم که خیابان رفتیم. تازه اگر حساب و کتابی هم بکنید می بینید این عده حتی یک درصد جمعیت مردم ایران هم نیستن که بتونن جنبش بکنن. ما فقط بلدیم مطلب پست کنیم توی فیس بوک و بالاترین و چند ساعتی با هم گل بگیم و گل بشنویم توی فضای مجازی.همچنین مهدی خلجی پژوهشگر در مصاحبه با صدای آمریکا گفت: جریان اعتراضی ما به دلیل احساسی و هیجانی بودن یک بار بود برای همیشه که مانند کف روی آبی آمد و رفت. کسانی که به نمایندگی موسوی و کروبی به خارج از کشور آمدند، بعد از دو سال یک فکر یا یک عمل صحیح ارائه ندادند، حتی نتوانستند یک رسانه موفق درست کنند، گروههای داخل کشور را که هیچ، گروههای خارج از کشور را هم نتوانستند دور هم جمع کنند و حرف بزنند. حتی اگر موسوی و کروبی هم از حصر خارج شوند هیچ تاثیری بر جنبش نمی گذارد. چون اینها آمادگی مسئولیتی که برعهده شان بود را نداشتند و فاقد بینش روشنی بودند و ما را دچار توهم کردند.وی اظهار داشت: آنچه که ما می بینیم توهم جنبش است، این هیجانات ما بیشتر در فیس بوک و فضای مجازی است و در دنیای واقعی مردم زندگی خودشان را می کنند و ما سرگردانیم.

نتانیاهو: فشار سنگین بهار عربی امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب ها و بهار عربی فشار زیادی را از نظر دفاع اسرائیل از خود وارد می کند.نتانیاهو در کنفرانس سالانه رؤسای سازمان های یهودی آمریکا در بیت المقدس گفت: «هنگامی که من سال گذشته تذکر دادم انقلاب در کشورهای عربی احتمال دارد موجب روی کار آمدن حکومت های افراط گرای اسلامی شود، برخی ابراز عقیده کردند که من بدبین هستم ولی اکنون همه ببینند که پیش بینی ام درست بوده است.»نتانیاهو افزود «اسرائیل به ویژه با چند چالش مهم روبرو است که عبارتند از معضل اتمی شدن ایران که درباره آن به اندازه کافی سخن گفته شده است؛ موضوع موشک ها و راکت هایی که از جانب لبنان، غزه و مناطق دیگر اسرائیل را نشانه گرفته اند و جنگ سایبری.وی اظهار داشت: چالش هایی که با آن روبرو هستیم فشار عظیمی را در رابطه با دفاع و امنیت به ما وارد می سازد و رسیدن به توافق صلح با حکومت خودگردان را بسیار دشوارتر می کند و ما را ناچار می کند هزینه بیشتری را اختصاص بدهیم.وی در این سخنرانی مجدداً به دفاع از فتنه سبز پرداخت و گفت: آنها در ایران مانند ما در اسرائیل طرفدار غرب هستند. آنها با رژیم اسلامی در 3 سال پیش درگیر شدند چرا که رای آنها ربوده شده بود.

یاران خاتمی یکی پس از دیگری جا خالی می دهند

تنها عضو فهرست 30 نفره یاران خاتمی که در انتخابات 4 سال پیش مجلس توانست به مجلس راه پیدا کند، می گوید من اصلاح طلب نیستم.علیرضا محجوب در جمع دانشجویان درباره نامه نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به رهبری گفت: این نامه قطعا از اشتباهات مجلس ششم است. دفعه اول نامه را دست بهزاد نبوی دیدم اعتراض شدید خود را نیز اعلام کردم و گفتم اگر نامه را دست کسی ببینم پاره می کنم.وی درباره اعتراض یکی از حضار برای پیگیری حوادث پس از انتخابات، ضمن اینکه گفته علاقه ای برای پیگیری این مسائل ندارد، افزوده است: تابلوی ما، تابلوی خانه کارگر است. مگر اصلاح طلبان در مجلس ششم من را در لیست خود قرار دادند که بخواهم از آنها باشم. وقتی درباره اصلاحات سؤال می کنید چون من نمایندگی کسی جز خانه کارگر را ندارم نمی توانم پاسخگو باشم.وی می گوید: خانه کارگر در بیست و سوم خرداد همان سال اعلام کرد که انتخابات تمام شده لذا هیچ استمراری برای پیگیری موضوع انتخابات قائل نبودیم.یادآور می شود خاتمی در انتخابات مجلس هشتم (اسفند 86) از فهرست 30 نفره ای تحت عنوان «یاران خاتمی» حمایت کرد که مردم تهران تنها به یک نفر از آنها یعنی محجوب رای دادند. با این حال تاکید محجوب بر اینکه نمی خواهد اصلاح طلب قلمداد شود قابل تامل است.یادآور می شود برخلاف اقدام شیطنت آمیز تیم خاتمی و موسوی خوئینی ها در مجمع روحانیون مبنی بر عدم ارائه فهرست انتخاباتی و تحریم ضمنی انتخابات، قریب 700 اصلاح طلب شناخته شده در سراسر کشور از جمله اغلب اعضای اقلیت اصلاح طلب مجلس و تابش (خواهرزاده خاتمی، رئیس فراکسیون) ثبت نام کردند.به تازگی محمد قوچانی سردبیر سابق برخی نشریات زنجیره ای، ضمن مقاله ای سردرگمی طیفی از اصلاح طلبان و افتادن آنها در دام جریان های برانداز با وجود ادعای اصلاح طلبی را به چالش کشیده و همین امر را باعث فشلی و انفعال فعلی جبهه اصلاحات خوانده بود.رادیو فردا ارگان سازمان سیا در تحلیلی با اشاره به تحریم انتخابات از سوی عناصر تندرو مدعی اصلاح طلبی نوشت: بدیهی است که اگر مردم در انتخابات آتی مشارکت فعال داشته باشند، اندک روزنه های امید اصلاح طلبان بر باد خواهد رفت.بالاترین نیز در مقاله ای از قول بهنود خبر داد که احتمالا مشارکت مردم بیش از 60درصد خواهد بود.احتمالا همین برآوردهاست که باعث شده تا خاتمی در جلسات محفلی نسبت به اشتباه تحریم تلویحی انتخابات اعتراض کرده است.به گزارش ندای انقلاب، وی در جلسات اصلاح طلبان با بیان اینکه واژه تحریم و چسبیده شدن آن به اصلاح طلبان برای این جریان معضل درست کرد، تصریح کرده است: تحریم روش درستی نبود. آقایان نباید خط تحریم را دنبال می کردند. من به آنها گفتم این آقایان نشستند و این حرف ها را زدند و ما را دچار مشکل کردند.وی همچنین از اصلاح طلبان رادیکالی که در زندان بسر می برند به شدت انتقاد کرده و گفته است این نامه پراکنی ها و این بیانیه صادرکردن ها به نام زندانیان و شاخه خارج از کشور اصلاحات را بار دیگر زمین گیر کرد و با وجودی که شرایط انتخاباتی برای ما فراهم بود دوستان ما را بدجوری به دیوار کوبیدند.بنابر اظهارات قنبری سخنگوی اقلیت مجلس، 70درصد نامزدهای اصلاح طلب در سراسر کشور تایید صلاحیت شده اند.

خودمان را گول نزنیم! ما کاره ای نیستیم

عضو مرکزیت گروهک منحله فدائیان خلق می گوید: «فراخوان خیابانی حتما شکست می خورد و نتیجه مستقیم آن رخنه ناامیدی و تفرقه بیشتر در اپوزیسیون است».علی کشتگر در گویانیوز تصریح کرد: اگر نخواهیم خود و دیگران را گول بزنیم باید بپذیریم که اپوزیسیون به دلایل مختلفی که در این چند سطر جای پرداختن به آن نیست آماده تحمل هزینه های سنگین خیابانی نیست. کسانی که بدون توجه به این شرایط فراخوان می دهند جنبش را تقویت نمی کنند، برعکس آن را دچار فتور و تفرقه می کنند! به توان رهبری و عقل سیاسی کسانی که از فراخوان های پیشین درس کافی نگرفته اند باید شک کرد. سری که از خستگی و زخم پیکر بی خبر است و به آن فرمانی می دهد که عملی نیست را نمی توان سر آن پیکر دانست!

وطن امروز

مجیزگویی تازه مهاجرانی برای آل‌سعود

وزیر فرهنگ فراری دولت اصلاحات با تمجید از سعودی‌ها، از جشنواره الجنادریه عربستان ستایش و اعلام کرد: «شب‌های الجنادریه بهترین شب‌های زندگی‌ام بود»(!) به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، عطاء مهاجرانی در مقاله‌ای نوشت: جشنواره الجنادریه رنگین‌کمانی با ظاهر و نیز باطن زیبا بود، رنگ‌های مختلف ظاهر آن را جذاب و افکار و ایده‌های متنوع باطن آن را زیبا کرده بود(!) مهاجرانی نوشت: من از شعرهای شاعران این جشنواره و نیز جلسه‌ای که با حضور ادیبان، نویسندگان و سیاستمداران در منزل التویجری (از مسؤولان امنیتی و نزدیکان به پادشاه عربستان) داشتم، لذت بردم؛ جلسه‌ای که مسائل سیاسی در کنار مسائل فرهنگی مطرح شد(!) وزیر فراری افزود: به طور کلی باید بگویم شب‌های جشنواره امسال الجنادریه بهترین شب‌های همه زندگی‌ام بود، این امکان وجود داشت که انسان در هر دقیقه از این شب‌ها، مطلب تازه‌ای فرا بگیرد و در هر لحظه از مهربانی و عشق بهره گیرد. من رنگین‌کمان اندیشه‌های مبتنی بر معرفت و احساسات صمیمانه را در این جشنواره حس کردم(!) گفتنی است، وزیر فرهنگ دوره خاتمی که خبرگزاری رسمی عربستان از وی به عنوان دکتر عفوالله مهاجرانی نام برده است، پیش‌تر جایزه جهانی خادم‌الحرمین الشریفین ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز را دریافت کرده بود و در اظهاراتی به تمجید از پادشاه عربستان پرداخته و گفته بود: نتایجی که جایزه خادم‌الحرمین الشریفین در 5 سال گذشته محقق کرده است، سبب خوش‌بینی می‌شود و ضرورت دارد این جایزه و نتایج خوب این پروژه فرهنگی و علمی بزرگ در سطحی گسترده شناسانده شود.

4 مظنون بمب‌گذاری بانکوک اعضای منافقین هستند

رهبر شیعیان تایلند گفت: 4 مظنون مشارکت در طرح بمبگذاری در بانکوک از اعضای گروهک موسوم به مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان روزنامه بانکوک پست نوشت، سیدسلیمان ‌الحسینی، رهبر شیعیان تایلند گفت: 4 ایرانی مظنون به مشارکت در طرح بمبگذاری با هدف از بین بردن مقامات رژیم صهیونیستی در بانکوک، اعضای یک گروه مخالف طرد شده ایرانی به نام مجاهدین خلق هستند. وی ضمن تاکید بر ناشناخته بودن گروهک تروریستی منافقین در میان مقامات تایلندی و سازمان‌های امنیتی اضافه کرد: این گروهک از سال 1997 در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و به نظر می‌رسد با توجه به سابقه اقدامات‌شان در جهت براندازی نظام فعلی ایران به دنبال بدنام کردن جمهوری‌اسلامی ایران بودند. این پژوهشگر اسلامی اضافه کرد: با توجه به روابط خوب ایران و تایلند، انجام این بمبگذاری از سوی  ایران بعید است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات