صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۴۹۹۵۴

اخبار ویژه برخی روزنامه­های 1 آبان 1391


 

!محسن مخملباف کارگردانی که به سبب عدم تعادل شخصیتی و عقیدتی در زندگی‌اش چند بار رنگ و مرامش را تغییر داده، حال به استخدام فرقه ضاله بهائیت در آمده تا فیلمی در تبلیغ فرقه وابسته به صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی بسازد. به گزارش جهان، مخملباف چند سالی است از کشور فرار کرده و به ساخت فیلم‌هایی با سفارش جشنواره‌های غربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاهنمایی بر ضد ایران مشغول است. وی که خودش را در دوران فتنه ۸۸ یکی از اعضای شورای فتنه‌گران سبز فراموش شده معرفی می‌کرد، در آخرین ساخته‌اش در سفر به فلسطین اشغالی و تحت سفارش صهیونیست‌ها فیلمی مستندگونه به نام «باغبان» ساخته با بازی خود و پسرش که همانند یک آگهی تبلیغاتی برای فرقه بهائیت است. وی در این فیلم اوج انحراف فکری و عقیدتی خود را برملا کرده. با توجه به مشی اسلام‌هراس و ایران‌ستیز جشنواره‌های غربی انتظار می‌رود این فیلم آماتوری جایزه‌های فراوانی را از آن خود کند. سران فرقه استعمار ساخته و وابسته بهائیت به سبب فقدان ایدئولوژی منطقی و قابل‌دفاع همواره سعی دارند در کنار نمایش باغ‌های اطراف مقبره خدایشان حسینعلی نوری که قبله عباداتشان نیز هست با ظاهرفریبی و سر دادن شعارهای ضدجنگ و تبعیض به اغفال ساده‌لوحان قبیله‌های دورافتاده آفریقایی و جنگل‌های آمازون بپردازند.فرار یک عضو دیگر منافقین از فرقه رجوی

 

 

ادعای مشاور بیل کلینتون

توافق غافلگیرکننده ایران وآمریکا

جام جم آنلاین: مشاور پیشین بیل کلینتون با ادعای در جریان بودن مذاکرات بین ایران و آمریکا گفت: دو کشور تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای ایران به توافقی غافلگیرکننده دست خواهند یافت. به گزارش فارس،واشنگتن تایمز، طی گزارشی نوشت یک تحلیلگر سیاسی پیش‌بینی کرده است که کاخ سفید تا پیش از انتخابات ششم نوامبر خبر غافلگیرکننده توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را اعلام کند.بر اساس این گزارش، دیک موریس با اشاره به گزارش منتشره در یک سایت محافظه‌کاران آمریکا به نام «ورلد نت دیلی» مدعی شد:توافق میان کاخ سفید و ایران برای کاهش تحریم‌ها در عوض دریافت امتیازهایی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور در حال حصول است.به نوشته این گزارش، اعلام چنین توافقی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشان‌دهنده یک پیروزی بزرگ در سیاست خارجی برای اوباماست که تحت فشار شدید رژیم صهیونیستی برای اعلام موضعی سخت‌تر علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران قرار دارد.

اوضاع نامساعد اصلاح طلبان

یکی از اعضای اتاق فکر اصلاح طلبان شرایط اصلاح طلبان را نامساعد ارزیابی کرده است.به گزارش "محدوده" ، شنیده می شود که حمید رضا جلائی پور در جلسه ای تاکید کرده است: درحال حاضر وضعیت اصلاح طلب ها مثل یک گروه به هم پیوسته نیست بلکه شبیه گروه های متکثر و پراکنده است.وی همچنین گفته است نه خاتمی و نه هاشمی و نه نوری ، نمی توانند این ها را به یک جبهه واحد برسانند.

سرنوشت مرموز ملاعمر

یازده سال قبل، محمد عمر در حالیکه بالای یک موتورسیکلت دو پشته سواربوده است در گوشه و کنار شهر قندهار برای طرفدارانش موعظه کرده بود. بعد از آن طرفدارانش اورا ندیده اند.یک عضو شورای کویته ی طالبان به مجله ی نیوزویک چاپ امریکا گفته است، رهبران طالبان دیگر در مورد ملا محمد عمر فکر نمی کنند، در حال حاضر صحت و یا هم محل اقامت موصوف برای آن ها مهم نیست. چون اکنون برای طالبان مهم ترین مساله اینست که همه توجهشان را به جنگ معطوف سازند.روزنامهء دیلی بیست می نویسد، جنگجویان طالب نگران و حیران آن اند که رهبر شان ملا محمد عمر برای این همه مدت طولانی در کجاست؟

شورای عالی انتخابات

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل شورای عالی انتخابات مرکب از نمایندگان سه قوه را که بیش از 50 نماینده آن را به این کمیسیون ارایه کرده‌اند مورد بررسی قرار خواهد داد.یکی نماینده عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با مهر از ارایه پیشنهادی به این کمیسیون مبنی بر تشکیل شورای عالی انتخابات مرکب از نمایندگان سه قوه خبر داد.وی گفت: این پیشنهاد بیش از 50 امضا دارد و قرار است در کمیسیون شوراها و در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.به گفته این نماینده در این پیشنهاد وزیر کشور و وزیر اطلاعات به عنوان نمایندگان دولت، یکی از نواب مجلس و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان قوه مقننه و معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه ترکیب این شورا را تشکیل می‌دهند.

 

تازه‌های مطبوعات

آرمان

رئیس صداوسیما به دادگاه احضار شده است.مهدی خزعلی فرزند آیت‌ا...خزعلی از عزت‌ا... ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما شکایت کرده است. در پی این شکایت، ضرغامی و همچنین مدیرمسئول باشگاه خبرنگاران صداوسیما به شعبه دوازدهم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌اند.

رسالت

این روزنامه درمطلبی تحت عنوان "مجلس به خط التهاب آفرینی در کشور نه گفت"نوشت : در حالی کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از انصراف 14 نماینده از امضای طرح سئوال از رئیس جمهور خبر داد که احمدی نژاد هنوز بر برخی مواضع تنش زا و التهاب آفرین خود اصرار دارد. رئیس جمهور روز گذشته پس از 7 سال که علی رغم مشکلات فراوان زندان اوین به این مجموعه سر نزده است اما اقدام به انتشار نامه خود خطاب به رئیس قوه قضائیه کرد که در آن خواسته شده است تا این اجازه به رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین تنها به بهانه ملاقات با مشاور مطبوعاتی وی صادر گردد.

جمهوری اسلامی

شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به دولت عربستان سعودی که در جعل اخبار و انتشار مطالب دروغ مهارت دارد، گفته است: سپاه پاسداران مسئول حفاظت از جان "بشار اسد" شده است!

جمهوری اسلامی

"محمد حسنین هیکل" سرشناس‌ترین و با سابقه‌ترین روزنامه نگار جهان عرب که نزدیک به 10 سال است به طور هفتگی برنامه‌ای به نام "باهیکل" را در شبکه الجزیره قطر اداره می‌کند و در آن به بازگو کردن تاریخ سیاسی 50 سال اخیر جهان عرب می‌پردازد، درشبکه الجزیره و دیگر رسانه‌های وابسته به کشور قطر ممنوع‌التصویر شد.هیکل، چندی پیش در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر به طور غیرمستقیم قطر را مسئول ناامنی در کشورهای مختلف عربی معرفی کرده بود.

جام جم

شبکه بی‌بی‌سی فارسی گزارش داد: شرکت یوتل‌ست می‌گوید منبع پارازیت‌های اخیر روی ماهواره‌هایش داخل سوریه است. بی‌بی‌سی از پارازیت‌اندازی‌های گسترده روی برنامه‌هایش و دیگر شبکه‌های جهانی خبر داد. گفته می‌شود ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی از جمله برنامه‌های «بی‌بی‌سی ورلدنیوز» و «بی‌بی‌سی عربی» مختل شده است.

 

 

 

*همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی در مصر علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور این کشور به خاطر تبادل سفیر با رژیم صهیونیستی و ارسال نامه وفاداری به شیمون پرز رئیس این رژیم، مؤسسه آمریکائی "گرینبرگ" نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که به موجب آن 77 درصد مردم مصر خواستار قطع رابطه کشورشان با رژیم صهیونیستی هستند. مردم مصر طی روزهای گذشته در اعتراض به نامه وفاداری رئیس جمهورشان به رئیس رژیم صهیونیستی علیه وی تظاهرات کردند و در شعارهای خود، محمد مرسی را حسنی مبارک دیگری دانستند. محمد مرسی در نامه معرفی سفیر جدید مصر به شیمون پرز وی را "عزیز من" خطاب کرد و در پایان نامه اعلام کرد که به اسرائیل وفادار خواهد بودرسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌ها و مقالاتی به مسئولان دولت‌های اروپائی و آمریکائی اعلام می‌کنند تحریم‌ها علیه ایران نتوانسته این کشور را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کند. روزنامه ایتالیائی "ایل فولیو" با اشاره به تشدید تحریم‌ها نوشت: این اقدام، ایران را حتی یک میلیمتر هم وادار به عقب نشینی از مواضع خود نکرده استبعد از وقوع یک انفجار انتحاری در مقابل یکی از مساجد چابهار که دو شهید برجای گذاشت، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کدام جداگانه از دستگیری عناصری خبر داده‌اند که به قصد ایجاد انفجار و آشوب وارد کشور شده بودند. سپاه پاسداران می‌گوید: "طی یک عملیات فنی اطلاعاتی، یکی از سرپل‌های مرتبط با آمریکا و انگلیس برای ایجاد آشوب‌های خیابانی در ایران توسط سازمان اطلاعات دستگیر شد." وزارت اطلاعات نیز اعلام کرد یک تروریست که برای انجام عملیات انتحاری از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود را دستگیر کرده است

 

هدف آمریکا از بازی مذاکره در گزارش نیویورک تایمز لو رفت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی خیالین و خلاف واقع مدعی شد «ایران و آمریکا برای اولین بار موافقت کردند درباره برنامه اتمی ایران مستقیماً وارد مذاکره شوند».
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا که مواضع دولت آمریکا را بازتاب می دهد روز شنبه در گزارشی از قول مقامات آمریکایی ناشناس ادعا کرد ایالات متحده و ایران توافق کرده اند برای نخستین بار به صورت رو در رو در مورد برنامه هسته ای ایران مذاکره کنند. این ادعا ساعاتی بعد از سوی تامی ویتور سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تکذیب شد که اعلام می کرد: اینکه ایران و ایالات متحده برای مذاکرات دوجانبه توافق کرده اند، صحت ندارد. ما همچنان به همکاری با گروه 1+5 برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای مناقشه های هسته ای با ایران ادامه می دهیم. برخی منابع رسانه ای اقدام نیویورک تایمز را که به دولت آمریکا نزدیک است نوعی فضاسازی رسانه ای به نفع اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزیابی کرده اند. دویچه وله با بیان اینکه ایران در کانون مبارزات انتخاباتی آمریکا قرار دارد نوشت:«آخرین مناظره انتخاباتی اوباما و رامنی روز دوشنبه بر امنیت ملی و سیاست خارجی متمرکز خواهد بود و خبر نیویورک تایمز به عنوان «سورپرایز اکتبر» تلقی می شود چرا که چنین خبری می تواند موضع اوباما را در سیاست خارجی تقویت کند. اوباما از سوی رقیب جمهوری خواهش به انعطاف و انفعال بیش از حد در برابر «بلندپروازی ها و جاه طلبی های هسته ای ایران» متهم شده و حالا در تلاش است راهی برای خروج از بن بست دیپلماتیک در برابر ایران بیابد. به اعتقاد تحلیلگران، مسئله ایران بزرگ ترین مسئله مرتبط با امنیت ملی آمریکا در شرایط کنونی است و تأثیر قابل توجهی بر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد داشت.
یادآور می شود نیویورک تایمز در گزارش خود به روش «خودگویی و خودخندی» هدف خود از این فضاسازی رسانه ای را لو داده و نوشته بود: در صورت تایید محتوای این گزارش می توان تصمیم جدید ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا را چرخش آشکار در سیاست خارجی این کشور و عبور از خط قرمز مذاکره با آمریکا دانست(!!)
این روزنامه در ادامه قصه بافی خود مدعی شد: «ایران سال ها مذاکره دوجانبه با آمریکا را رد کرده و توافق فعلی نشانه جنگ قدرت در عرصه سیاسی ایران است[!؟] ایران برنامه اتمی اش را مسئله حیاتی امنیت ملی معرفی می کند و طی سال ها برای پرهیز از گفت و گوی مستقیم با کشوری که آن را شیطان بزرگ خوانده، حاضر نشده با آمریکا مذاکره کند. اما فشارهای اقتصادی اخیر تاثیر خود را گذاشته است. مقامات آمریکایی می گویند ایران در مذاکرات ماه ژوئن مسکو تلاش می کرد تا از تحریم های نفتی اروپا جلوگیری کند، با شکست آن تلاش ها، اینک مقامات آمریکایی از دریافت پیام رابطان ایرانی شان خبر می دهند که می گوید ایران مایل به نشستن پشت میز مذاکره مستقیم است.» در عین حال نیکلاس برنز معاون وزیر سابق خارجه آمریکا به نیویورک تایمز می گوید: رفتن به سوی جنگ بدون انجام این مذاکرات غیرمنطقی است. برنامه هسته ای ایران مهم ترین مشکل امنیت ملی آمریکاست. حتی اگر بخواهیم از جنگ به عنوان آخرین گزینه استفاده کنیم ابتد باید با ایران مذاکره کرد. این یعنی این که ما مستقیم سر خود را به یک دیوار آجری به نام جنگ زده ایم بدون اینکه تلاش کنیم با ایرانی ها گفت و گو کنیم.
در همین حال معاون نخست وزیر اسرائیل گفت از گفتگوهای مستقیم میان آمریکا و ایران استقبال می کند، به شرطی که این گفتگوها در جهت متوقف کردن طرح جمهوری اسلامی برای تولید سلاح اتمی باشد.
به گزارش رویترز، موشه یعالون در مورد چشم انداز گفتگوی دوجانبه ایران و آمریکا گفت: «اسرائیل با این امر مخالفتی ندارد. اگر تهران در نتیجه تماس مستقیم با ایالات متحده، پروژه هسته ای اش را برای مقاصد نظامی متوقف کند، ما اولین کسی خواهیم بود که از این گفتگوها استقبال می کنیم. اما تا آنجا که اسرائیل می داند، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با گفتگوی مستقیم با واشنگتن مخالفت کرده است.»
استقبال از نامه حاشیه ساز

حاشیه سازی رئیس جمهور در نامه نگاری علنی به رئیس قوه قضائیه و اصرار بر بازدید از زندان اوین مورد استقبال محافل ضد انقلاب قرار گرفت.
رسانه های بیگانه با آب و تاب فراوان اقدام اخیر احمدی نژاد را منتشر کردند. در همین حال آرش- س از همکاران صدای آمریکا با ستایش از این اقدام نوشت: با این نامه احمدی نژاد متوجه شدم که بعد از 7 سال پاستورنشینی یاد گرفته چگونه از اختیاراتش[!؟] استفاده کند، چیزی که خیلی ها از آن غافل بودند. شاید از این پست[مطلب] من تعجب کنید اما بگذارید توضیح بدهم. سال پیش همین موقع ها ویژه نامه خاتون در روزنامه ایران به جنجالی تبدیل شد که عاقبت جوانفکر مشاور احمدی نژاد زندانی شد. وی با عقده گشایی و متهم کردن احمدی نژاد به تقلب می افزاید: احمدی نژاد نه در تیر 84 و نه در خرداد 88 منتخب ملت نبود[!] و سپاه و بسیج او را هل دادند تا پیروز شود. اما او برعکس خاتمی بی پروا بود. توجه کنید، اصلا قصد مقایسه این دو را ندارم و همچنین قصد ندارم به خاتمی سرکوفت بزنم... احمدی نژاد هرچه بود و هست یاد گرفته چطور جلوی حاکمیت بایستد[!؟] اما در زمان خاتمی خیلی از این اتفاق ها افتاد و حتی یک اخطار قانون اساسی نداد، به همین سادگی.
باور می کنید این حرف ها را اردوغان گفته باشد؟!

نخست وزیر ترکیه گفت روزی گروه تروریستی پ ک ک علیه کسانی که امروز از این گروه حمایت می کنند، وارد عمل می شود.
به گزارش پرس تی وی اردوغان گفته است: کشورهایی که از اقدامات تروریستی پ ک ک حمایت می کنند روزی با تسلیحات آنها روبرو خواهند شد. وی در اظهاراتی قابل تأمل ضمن مخالفت با نحوه اقدام گروه پ.ک.ک برای رسیدن به اهدافشان گفت: هیچ تقاضا و مطالبه ای از طریق تفنگ و یا خشونت به دست نمی آید.
وی گفت: مسیر ترور، خشونت و استفاده از اسلحه به پایان رسیده و اکنون درک شده که با این شیوه ها، هیچ چیزی عاید کسی نمی شود. آنها (پ.ک.ک) در تلاش برای کمک به برادران کرد ما نیستند. اگر هدف آنها کمک بود هرگز کوکتل مولوتوف به سوی مدارسی که بچه های ما در داخل آن هستند پرتاب نمی کردند و خود را متعهد به خونریزی نمی دانستند. این اظهارات قابل تأمل در حالی بیان شده که اردوغان علنا در سوریه از گروه های تروریست و جنایتکار حمایت می کند و به زور تفنگ و بمب گذاری آنها می خواهد، دموکراسی سعودی-آمریکایی را به مردم مظلوم سوریه تحمیل کند. تروریست ها و گروه های مسلح لانه کرده در سوریه چندی پیش اقدام به حملات خمپاره ای و موشکی به مناطق مرزی ترکیه کردند.
گروه تروریستی پ ک ک پس از مناسب دیدن اوضاع به هم ریخته مرز ترکیه و سوریه و با این تلقی که تروریسم نرخ جدید حاکم بر این منطقه شده، فعالیت های خود در خاک ترکیه را شدت بخشیدند. یادآور می شود به گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور خشم شهروندان ترکیه از مداخله دولت متبوعشان در امور سوریه افزایش یافته است. این روزنامه در گزارشی نوشت: شهروندان ترکیه استدلال می کنند، آنکارا صرفا به بازیچه ای در پیشبرد توطئه های آمریکا با هدف تقویت ناآرامی در منطقه تبدیل شده است. به گزارش «کریستین ساینس مانیتور» بسیاری از مردم ترکیه، دولت را به دلیل کشاندن کشور به درگیری در سوریه، سرزنش می کنند. این در حالی است که احساسات ضد آمریکایی نیز در شهر «انطاکیه» که درست هم مرز با سوریه است، به شدت افزایش یافته است. احمد ساری، از کسبه محلی می گوید: «آنچه در سوریه روی می دهد، تماما بخشی از پروژه بزرگ آمریکا برای تغییر مرزهای خاورمیانه است. آمریکا و متحدانش نگران دموکراسی مردم سوریه نیستند. به آنچه در عراق روی داد، نگاه کنید!» رفیق اریلماز، از نمایندگان مخالف ترک از انطاکیه نیز غرب را به تلاش برای دامن زدن به مناقشه قومی در منطقه متهم کرد. اریلماز گفت «زمانی که مردم این مناطق دچار اختلاف و تفرقه شوند، دست یابی به نفت آسان تر خواهد بود.»
شکوری راد:
جنس هاشمی از جنس اصلاح طلب ها نیست اما...

یک عضو مرکزیت حزب مشارکت گفت: مبدأ اصلاح طلبی اصلاح طلبان قیام امام حسین(ع) است. وی در عین حال می گوید عبارت براندازان فرنگ نشین را نمی پسندد و «ما روی مقابله با معارضان اصل نظام را نداریم».
علی شکوری راد در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای اعتماد هر چند که گفت «مبدأ اصلاح طلبی ما قیام امام حسین(ع) است که فرمود من برای طلب اصلاح در آیین جدم خروج کرده ام» اما تحرکات اوباش آشوب طلب در تعرض به ساحت امام حسین علیه السلام در روز عاشورای سال 88 را مسکوت گذاشت. اوباش با زمینه سازی منافقین مدعی اصلاح طلبی جرئت این هتاکی را پیدا کردند و پس از آن نیز نامزد مورد حمایت حزب مشارکت، هتاکان را مردمان خداجو توصیف کرد.
شکوری راد در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ناکامی حزب متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت: من معتقدم در سال 84 ما اشتباه کردیم، در سال 83 در حزب کمیسیون انتخابات تشکیل دادیم تا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کنیم. همان موقع زمزمه های آمدن آقای هاشمی هم مطرح بود و من در گفت و گو با آقای خاتمی رئیس جمهور متوجه شده بودم که ایشان نسبت به آقای هاشمی نظر مساعد دارد. بر همین اساس به آقای دکتر خاتمی دبیرکل حزب گفتم الان شرایط ما خوب نیست و هاشمی در این شرایط می تواند برای ما هم گزینه ای مطلوب باشد و ایشان هم تایید کرد اما این حرف ما در سطح هواداران و بدنه اجتماعی ما حتی فرصت ابراز هم پیدا نمی کرد. اگر ما این را مطرح می کردیم خودمان طرد می شدیم. ما فکر می کردیم در شرایطی که آقای خاتمی را در تنگنا قرار داده اند، فرد قدرتمندی مثل هاشمی بهتر می تواند شرایط را تغییر دهد. اما این حرف در همین حد باقی ماند و چون زمینه ای برای طرح شدن نداشت ما رفتیم به سراغ اینکه توسط حزب کاندیدا معرفی کنیم. آن زمان هواداران اصلاحات سرخورده شده بودند، ما به لحاظ اجتماعی موقعیت خوبی نداشتیم و باید خود را بازسازی می کردیم.
وی با بیان اینکه با نامزدی مصطفی معین مخالف بوده، می گوید: چون معتقد بودم اگر حزب هستیم باید نامزد حزب خودمان را معرفی کنیم اما این تصمیم گرفته شد و به نظر من یکی از خطاهای حزبی ما بود که از ابتدا روی یک کاندیدای غیرحزبی با دیگر احزاب ائتلاف کردیم. شکوری راد در تناقض با این اظهارات خود که «هاشمی گزینه مطلوبی می توانست باشد» گفت: تحلیل ما از ابتدا این بود که هر نامزدی یا هاشمی به دور دوم انتخابات راه پیدا کند، برنده انتخابات خواهد بود، چون آقای هاشمی در جامعه، پنجاه درصد رای منفی داشت ما فکر می کردیم دکتر معین می تواند با هاشمی به دور دوم برود و هیچ وقت فکر نمی کردیم فردی که به دور دوم می رود احمدی نژاد باشد. مردم هم در حقیقت در مرحله دوم به احمدی نژاد رای مثبت ندادند، بلکه رای نه به هاشمی را به حساب احمدی نژاد ریختند.
وی در ادامه اظهارات متناقضش می گوید: اینکه من بحث آقای هاشمی را مطرح کردم به این معنا نبود که ما هاشمی را به عنوان نامزد خود معرفی کنیم. ما هرگز نمی توانستیم آقای هاشمی را به عنوان کاندیدای مشارکت معرفی کنیم. از آن گذشته، خود آقای هاشمی نه آن موقع و نه حتی الان، شخصیتی نیست که کسی با او صحبت کند و به توافق برسند. با آقای هاشمی نمی شود گفت وگو کرده و به توافق برسیم و بعد برویم آن توافق را اجرا کنیم. او کار خودش را می کند و شما می توانید او را تأیید بکنید یا نکنید. جنس آقای هاشمی از جنس اصلاح طلب ها نیست اما به دلیل اینکه انتقادهایی به روند اداره امور کشور دارد، در برخی وجوه با اصلاح طلبان مواضع مشترک پیدا کرده است... نه تنها ما بلکه هیچ مجموعه دیگری هیچ وقت در این مدت وارد گفت و گویی با آقای هاشمی نشده اند که منجر به یک توافق شده باشد. ما اگر آن موقع حرف هاشمی را می زدیم، به این معنا بود که اگر رئیس جمهور شود بد نیست نه اینکه او را کاندیدای خود کنیم چون فکر می کردیم با توجه به رویکردهای جدیدی که در دوران اصلاحات پیدا کرده می توانست لااقل بخشی از اهداف توسعه ای آقای خاتمی را با قدرت دنبال کند. عضو مرکزیت حزب مشارکت در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه «اگر در حاشیه بنشینیم، مردم ما را فراموش خواهند کرد»، از اقدام خاتمی در حضور در انتخابات مجلس دفاع کرد و گفت: آقای خاتمی با آن رأی در واقع تست کرد و چون منفی بود امروز هیچ اصلاح طلب صاحب اعتبار و وزنی را پیدا نمی کنید که بگوید باید در انتخابات سال آینده موثر خواهیم بود.
برخلاف این اظهارات شواهد حاکی از آن است که طیفی از اصلاح طلبان با محوریت خاتمی اصرار دارند به هر طریق بتوانند در انتخابات سال آینده شرکت کنند.
شکوری راد درباره عبارت «براندازان فرنگ نشین» که در نامه نوشته شده توسط شماری از اصلاح طلبان به بهانه سالروز تولد خاتمی قید شده بود، گفت: خیلی از افراد به نوشتن این عبارت اعتراض داشتند و قرار بود که حذف شود. حداقل این است که خود من زمانی آن نامه را امضا کردم که قرار بود این عبارت حذف شود و به نظر من عبارت خوبی نبود. البته من معتقدم ما نمی توانیم با کسانی که برنامه خود را براندازی نظام اعلام می کنند، تشریک مساعی کنیم. ولی در حالی که صاحبان قدرت خود را معادل نظام معرفی می کنند و ما را به دلیل انتقاد از خودشان به ضدیت با نظام متهم می کنند وظیفه ای برای مقابله با معارضین نداریم[!] ما به اصل نظام وفاداریم و از آن دفاع می کنیم. اگر روزی نظام موجود اصلاح پذیر نبود و اصلاحات به بن بست رسید، همان طور که آقای رضا خاتمی گفت ما با معارضین اصل نظام تشریک مساعی نمی کنیم ولی روی مقابله با آنها را نیز نخواهیم داشت. بنابراین ترجیح خواهیم داد همچون علی(ع) در خانه بنشینیم تا از آتش فتنه در امان باشیم.
این قیاس گزاف در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته رجب مزروعی فرستاده ویژه حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) به خارج کشور با طیفی از گروهک های ضد انقلاب در نشست مشترکی شرکت کرد. در فتنه سبز نیز تمام گروهک های برانداز ساختارشکن- از سلطنت طلب ها و شبه ملی گراها تا گروهک های چپ منحله و منافقین و کومله و دموکرات- در کنار جریان نفاق مدعی اصلاح طلبی حضور به هم رسانده و تشریک مساعی داشت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات