تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۶۷۴۷۶

اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه 29 خرداد



*کیهان


ذوق‌زدگی مدعیان اصلاحات از دریافت جایزه وطن‌فروشی

«محمد رضا.ش» خواننده فتنه‌گر، نشان ملی شوالیه فرانسه را دریافت کرد.در بحبوحه فتنه 88 و زمانی که دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، با ادعای مضحک تقلب، کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بسته بودند، «محمد رضا.ش» خواننده فتنه‌گر، در حالی که کسب شهرت، ثروت و موقعیت هنری خود را مدیون انقلاب اسلامی بود، در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما، رسانه ملی را از پخش آثارش منع کرد. وی پس از این اقدام عجیب، به گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی پرداخت و ادعاهای پوچ دشمنان ملت ایران را تکرار کرد. این خواننده فتنه‌گر در ادامه اقدامات وطن‌فروشانه خود، به لندن سفر کرد و به دیدار مدیران و مجریان شبکه بی‌بی‌سی فارسی رفت. در این دیدار، علی.ه (خبرنگار مخصوص بی‌بی‌سی فارسی در امور حمایت از فرقه ضاله بهاییت) و ف.آ (خواننده مبتذل در رژیم پهلوی و از فعالین فتنه 88) نیز حضور داشتند. وی در سفر به آمریکا نیز به دیدار هوشنگ سیحون، معمار عضو فرقه ضاله بهاییت و از نزدیکان دربار رژیم پهلوی رفت.

دولت فرانسه در راستای جنگ نرم کشورهای غربی و با پوشش جایزه فرهنگی و هنری، هر از چند گاهی نشان شوالیه را به فعالین ناتوی فرهنگی اعطا می‌کند. شوالیه‌های تمپلر یا معبد، کسانی بودند که در جنگ‌های صلیبی ده‌ها هزار مسلمان را تکه‌تکه کردند و از دست، پا، سر و بدنشان کوه‌هایی ساختند و در بیت‌المقدس سیلاب خون راه انداختند. افرادی که این نشان را می‌گیرند نیز با ایفای نقشی مشابه همان شوالیه‌ها تقدیر می‌شوند! البته در قلع و قمع کردن فرهنگ اسلامی ایرانی مردمان این سرزمین.لازم به ذکر است که «شیرین عبادی» (شخصی که صهیونیست‌ها وی را بانوی صلح ایران! نامیده‌اند و فقط در یک مورد وطن‌فروشی، 15 هزار یورو از دولت فرانسه دریافت کرده است)، «محسن مخملباف» (این کارگردان، چند سالی است که در خارج از کشور به ساخت فیلم‌هایی با سفارش جشنواره‌های غربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاه‌نمایی بر ضد ایران مشغول می‌باشد.

مخملباف در تازه‌ترین فیلم خود با عنوان باغبان به تبلیغ مستقیم فرقه ضاله بهاییت پرداخته است. این کارگردان، در فتنه 88 نیز به فعالیت گسترده علیه ملت ایران پرداخت و سرسپردگی خود به رژیم غاصب صهیونیستی را با شرکت در جشنواره اورشلیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ثابت کرد)، «یدالله رویایی» (شاعر هتاک که در جریان فتنه سال 88 از خارج کشور آشوب‌طلبان را حمایت می‌کرد که این حمایت‌ها همواره همراه با فحاشی علیه مقدسات اسلامی بود. وی همچنین چندین بیانیه علیه نظام اسلامی امضاء کرده است) و «عباس کیارستمی» (کارگردان ایرانی که در مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی که از او پرسیده بود آیا مذهبی است؟ گفته بود: بله به شیوه خودم، اما هم گوشت خوک می‌خورم و هم شراب) برخی دیگر از دریافت‌کنندگان نشان شوالیه فرانسه می‌باشند.گفتنی است، روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، در عین حال که با ذوق‌زدگی به بزرگنمایی این خواننده فتنه‌گر در رأس اخبار خود پرداختند، به هیچ عنوان به اسامی دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه اشاره‌ای نکردند.

برنامه آمریکا در وین تکرار سرهم‌بندی ژنو

مذاکرات وین در حالی در جریان است که قرائن نشان می‌دهد مقامات آمریکایی نه حاضر به لغو تحریم‌ها و نه پذیرش غنی‌سازی در سطح نیازهای ایران هستند.به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات غربی ایران در مذاکرات وین کاهش معنادار تعداد سانتریفیوژها را نمی‌پذیرد.این خبرگزاری به نقل از یک مذاکره کننده نوشت: مذاکره کنندگان ایرانی تمایلی برای کاهش تعداد سانتریفیوژها به اندازه قابل قبول از خود نشان نداده‌اند و رسیدن به تفاهم سخت شده است.رویترز از قول یک مقام ایران که نام نبرده نوشت: رهبر معظم انقلاب خط قرمزی برای مذاکره کننده‌ها تعیین کرده است. غنی‌سازی اورانیوم باید ادامه یابد و هیچ کدام از سایت‌های هسته‌ای تعطیل نمی‌شود.

به گفته این مقام ایرانی آنچه غرب به ایران درباره سانتریفیوژها ارائه کرده است بیشتر جوک و لطیفه است و قابل قبول نیست.در حالی که ایران هم اکنون 19 هزار سانتریفیوژ دارد و نیازمند 50 هزار سانتریفیوژ فقط برای تأمین سوخت راکتور بوشهر است، مقامات غربی ادعا می‌کنند ایران به حداکثر 2 یا 3 هزار سانتریفیوژ نیاز دارد!طرف ایرانی خط قرمزهای خود را صریحاً اعلام کرده که شامل قابل مذاکره و پذیرش نبودن دو موضوع- بازرسی از مراکز نظامی، و فرایند تحقیق و توسعه علمی-، تعیین حجم و میزان نیاز به غنی‌سازی صرفاً توسط متخصصان داخلی و براساس نیاز کشورمان، جابه‌جایی سانتریفیوژهای قدیمی با سانتریفیوژهای پیشرفته، حفظ هویت رآکتور آب سنگین اراک و مشخص کردن زمان لغو تحریم‌هاست. در این باره غربی‌ها فواصل زمانی 10 تا 25 سال را مطرح کرده‌اند!دکتر عراقچی معاون وزیر خارجه درباره روند مذاکرات و دشواری‌های آن می‌گوید: لغو تمام تحریم‌ها مد نظر ماست اما جدول زمانی محل اختلاف است. یکی از سختی‌های کار این است که چگونه گام‌های موازی برای اجرای توافق برداریم.

در توافق موقت ژنو با وجود توقف غنی‌سازی در فردو و اکسید و رقیق کردن تمام ذخایر 20 درصد ایران، تعهد غرب برای آزاد کردن 4/2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده ایران با سنگ‌اندازی غرب مواجه شد به نحوی که اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور اعلام کرد بیش از نیمی از مبلغ مذکور در دسترس ایران قرار نگرفته است.در همین حال جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید کاهش محدود تحریم‌های ایران از سوی آمریکا برای بهبود و تقویت مذاکرات هسته‌ای، رژیم سخت تحریم‌ها را تحت تأثیر قرار نداده است.وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت «هم‌اکنون مشخص شده است که تحریم‌های اعمالی بر ایران باقی خواهند ماند و کاهش موقت، هدفمند و قابل بازگشت تحریم‌ها که در قالب برنامه اقدام مشترک اعمال شده است به شدت محدود بود.

همچنین به گزارش وزارت خارجه آمریکایی یک مقام این کشور در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ این سؤال که نظر شما درباره اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در یک کنفرانس خبری و ظریف وزیر خارجه این کشور در نشریه واشنگتن پست چیست؟ گفت: به نظرم شما ارزیابی خود را از این سخنان دارید و من هم ارزیابی خود را خواهم داشت. براساس ارزیابی من، در حقیقت ما هرگز شاهد شکاف یا از هم پاشیدگی رژیم تحریم‌ها نیستیم و به جای آن شاهد تلاش‌هایی برای نظم‌بخشی و انسجام بیشتر تحریم‌های موجود هستیم.احتمال می‌رود در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، توافق ژنو تمدید شود یا درباره بخشی از موضوعات توافق نشود. توافق ژنو از نظر اغلب کارشناسان توافق متوازن و متعادلی نبود.
مجله تایم در آستانه مذاکرات و توافق ژنو تصریح کرده بود آمریکا دنبال یک سرهم‌بندی و حفظ تحریم‌ها در عین نپذیرفتن رسمی غنی‌سازی است و آمریکایی‌ها مایلند همان روند را ادامه هند.

منظورتان همان نمازجمعه با کفش و مختلط است؟!

هاشمی رفسنجانی می‌گوید با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلا حضورم را در نمازجمعه مناسب نمی‌بینم.آن‌گونه که دفتر آقای هاشمی خبر داده وی اخیرا با خانواده دو شهید ملاقات کرده و گفته است: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشوراست.در این دیدار خانم دیرباز به بیان خاطرات خویش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد می‌شدیم، خطبه‌های شما را گوش می‌دادیم و احساس می‌کردیم فرزندانمان زنده هستند.هاشمی در پاسخ تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلا حضورم را در نمازجمعه مناسب نمی‌بینم.آخرین حضور هاشمی در نمازجمعه مربوط به 26 تیرماه 1388 بود که با فراخوان فتنه‌گران همراه بود و هاشمی نیز در آن خطبه به جای ایستادن در کنار نظام، از فتنه‌گران حمایت کرد. بدین ترتیب حضور در نمازجمعه نظام اسلامی برای کسی که نتوانست حساب خود را از آشوب‌طلبان و جریان برانداز جدا کند، امکانپذیر نبود. آشوب‌طلبان وابسته به بیگانه هر چند در آغاز مدعی بودند به تقلب اعتراض دارند، اما به تدریج شعار دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». آنگاه در شهریور همان سال - روز قدس- برای اولین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی به مراسم روز قدس دهن‌کجی کردند و ضمن روزه‌خواری و سیگار کشیدن، شعار «نه غزه نه لبنان» را به پیشنهاد سایت وزارت خارجه اسرائیل علم کردند؛ سپس خواستار حذف مرگ بر آمریکا در 13 آبان شدند - موضوعی که چند سال بعد در آستانه توافق ژنو مطرح شد - و در روز 16 آذر روی جمهوری اسلامی خط کشیدند، به تصویر حضرت امام(ره) اهانت کردند. این طیف ضمن فحاشی علیه ولایت‌فقیه، نهایتا در روز 6 دی- عاشورا - هتاکی و اهانت را به ساحت امام حسین علیه‌السلام کشاندند اما هرگز از سوی آقای هاشمی محکوم نشدند.

با این وصف عجیب است که آقای هاشمی هم‌ پشتیبان حرمت‌شکنان روز عاشورا و اهانت‌کنندگان به بسیج و بسیجی باشد و در عین حال به خانواده‌ شهدا بگوید «شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشورا است». موسوی از سران فتنه، حرمت‌شکنان روز عاشورا را که از جمله عناصر سیاسی و عضو سازمان منافقین بود، مردمان خداجو خوانده بود.خانواده شهدای حاضر در این ملاقات نیز خطبه‌های اول انقلاب آقای هاشمی را به یاد او آورده‌اند که در دفاع از نظام در مقابل ضدانقلاب و گروهک‌ها سخن می‌گفت.گفتنی است «فواد-ش» از عناصر ضد انقلاب که سال گذشته به همراه جمعی از فتنه‌گران با هاشمی ملاقات کرد، در تاریخ 28 اردیبهشت 92 ضمن انتشار یادداشتی در سایت ضد انقلابی گویانیوز به تبیین نسبت دیروز و امروز گروهک‌ها با آقای هاشمی و نمازجمعه 26 تیر 88 وی پرداخت. وی ضمن مرور خاطرات خود تصریح می‌کند«در سال 72 هاشمی را عامل فقر و بدبختی مردم قلمداد می‌کردم و در سال 76 خوشحال از اینکه دوران ریاست هاشمی تمام شده است. زمستان سال 78 هاشمی کاندیدای مجلس شده بود. با «سلطان علی پروین» عکس یادگاری می‌انداخت. من هم پرسپولیسی دو آتیشه کلی فحش به علی پروین دادم که چرا با «عالیجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. می‌گفتیم باید هاشمی رای نیاورد. عاقبت همه هم بهش گفتند آغاسی.»

همکار گویانیوز ادامه می‌دهد: 18 تیر سال 1380 در سالگرد کوی دانشگاه تهران روبروی درب اصلی کوی شعار می‌دادیم «عالیجناب سرخپوش ما همه گنجی شدیم.» و هنوز هاشمی منفور بود.وی آنگاه به خطبه‌های هاشمی در نمازجمعه 26 تیر 1388 اشاره می‌کند و می‌نویسد: آن روز شعار می‌دادیم هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی! من در عمرم نماز نخوانده بودم. آن روز هم نمازی نمادین خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با یک خانم جوان کنار دستم که نمی‌شناختم  دست دادم با خنده قبول باشید گفتیم(!) تا میدان ولی‌عصر رفتیم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خیس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمی با ماست.فواد-ش در ادامه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات بازداشت شد، خبر می‌دهد چند روز پیش از ثبت‌نام هاشمی جزو شماری از روزنامه‌نگاران (و برخی افراد بازداشت شده) بوده که در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملاقات هاشمی رفته و با او ملاقات کرده است!

زنجیره‌ای‌ها و پادویی برای آل ‌سعود!

سردبیر چند نشریه توقیف شده  از فقدان آزادی مطبوعات و عملی نشدن وعده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران انتقاد کرد.شمس‌الواعظین در مصاحبه با شرق پارسی- که نسخه فارسی رسانه سعودی الشرق‌الاوسط است-، گفت: به‌رغم اینکه رئيس جمهور در اولین مصاحبه مطبوعاتی‌اش در سال گذشته وعده داده بود که خانه روزنامه‌نگاران بازگشایی شود اما این اتفاق تا این لحظه نیفتاد.وی گفت: «متاسفانه ما هنوز زندانیان مطبوعاتی در ایران داریم و هنوز قوه قضائیه به صورت همه‌جانبه در ایجاد محدودیت علیه مطبوعات عمل می‌کند و همچنین شاخص‌های بین‌المللی مطبوعات در ایران به شدت پایین آمده است.»عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات بارها درباره نشریاتی چون جامعه و توس که شمس‌الواعظین سردبیر آنها بود توبیخ کرده بود این نشریات تبدیل به ارگان گروه‌های ضدانقلاب برای ساختارشکنی و معارضه با جمهوری اسلامی تبدیل شده است. مهاجرانی همچنین بازداشت وی را کفاره زیاده‌روی‌های‌ او دانست.

وی به خاطر برخی خوش‌خدمتی‌ها، نامزد دریافت مبالغی در پوشش جایزه حقوق بشر و... از محافل غربی شد.آنچه در این میان قابل تامل است پیوند شمس‌الواعظین با رسانه‌های سعودی است بی‌آنکه وی یک بار به خفقان موجود در عربستان انتقاد کند یا بپرسد که آیا در آنجا نیز روزنامه‌ها حق دارند حکومت را به چالش بکشند و ضمناً از خارجی‌ها نیز حمایت دریافت کنند؟!گفتنی است مطابق اسناد موجود که در کیهان به چاپ رسیده بود، شمس‌الواعظین به همراه سروش، و چند تن دیگر از روزنامه‌نگاران از دولت آمریکا برای سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران کمک مالی دریافت کرده بودند.

*جمهوری اسلامی

* انتخابات رؤساي برخي كميسيون‌هاي مهم و كليدي مجلس شوراي اسلامي در كانون توجه ناظران سياسي قرار گرفته است.تغيير رؤساي كميسيون‌هاي برنامه و بودجه و نفت از جمله اتفاقاتي است كه به عقيده صاحبنظران حاوي پيام‌هاي روشني است. انتخاب غلامرضا تاجگردون به جاي غلامرضا مصباحي مقدم به عنوان رئيس كميسيون برنامه و بودجه و قرار گرفتن علي مروي به جاي مسعود ميركاظمي در رأس كميسيون انرژي، دو اتفاق معنادار بودند. گرايش‌هاي سياسي رؤساي قديم و جديد اين كميسيون‌ها به خوبي گوياي تمايل نمايندگان مجلس به رويكردهاي دولت و احساس حمايت آنها از دولت در حوزه‌هاي اقتصادي است.

* معاون امنيتي وزير كشور، خبر فعاليت وهابيون در شيراز را تكذيب كرد. به گزارش ايسنا، علي عبدالهي درباره انتشار برخي اخبار مبني بر اين كه تعداد زيادي از وهابيون در شيراز به زنان و دختران تعرض كرده‌اند، گفت: ما شديداً چنين خبري را تكذيب مي‌كنيم و چنين موضوعي وجود ندارد. وي همچنين درباره پخش اس‌ام اس‌هاي متعدد درباره اين موضوع گفت: اس‌ام اس مبنا نيست و ما اين اخبار را تكذيب مي‌كنيم.

*قدس

تکذیب جایگزینی نوبخت به جای یونسی

نسیم: مسؤول دفتر دستیار ویژه رئیس‌جمهور، با تکذیب خبر جایگزینی نوبخت به جای یونسی، گفت: در خصوص این جابه‌جایی با حجت الاسلام یونسی هیچ صحبتی نشده است و ایشان از این خبر بسیار متعجب شد. وی گفت: هیچ ارتباط و سنخیتی بین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با امور اقوام و اقلیتهای دینی وجود ندارد که بخواهد این چنین جابه‌جایی در دولت اعتدال صورت بگیرد.

این اخبار دروغ است

ایسنا: علی عبدالهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، اخبار مربوط به تعرض برخی افراد منتسب به جریان‌ وهابیت به تعدادی از زنان و دختران در شیراز را تکذیب کرد. وی افزود: ما بشدت چنین خبری را تکذیب می‌کنیم و چنین موضوعی وجود ندارد.

بیمه خبرنگاران اجباری می‌شود 

مهر: حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجباری شدن بیمه خبرنگاران تا چند هفته آینده خبر داد.

شناسایی هویت 3 شهید گمنام 

فارس: بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، هویت شهیدان حمیدرضا مهرائی، مجیدرضا حکمت‌پور و آیت‌ا... قره‌داغی از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده است.

ناراحتی فرزند جهان پهلوان تختی

بابک تختی پسر جهان پهلوان تختی از انتشار مطالب ناصحیح درباره مادرش در فضای مجازی و نشریات مکتوب، ابراز ناراحتی کرد. وی درباره درگذشت مادرش و شایعاتی که درباره حضور مادرش در خانه سالمندان وجود داشته است، گفت: مادر من در سن 68 سالگی درگذشت که البته هنوز 68 سالش هم نشده بود. او در خانه خودش زندگی می‌کرد و پیش از اینکه اوضاع بیماری‌اش رو به وخامت برود، روی پای خود بود و تمام کارهایش را به تنهایی انجام می‌داد، اما پس از وخامت بیماری‌اش، به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد.

آماده سفر به عراقم

جهان: حمید بهمنی مدیرعامل موسسه شهید آوینی با اشاره به اینکه آماده سفر به عراق برای ساخت مستندی درباره فعالیتهای غیر انسانی گروه داعش است، بر این نکته تأکید کرد که باید بر اساس تفکرات مقام معظم رهبری، سپاه فرهنگی انقلاب اسلامی در ایران شکل بگیرد.

حال بد اقتصاد آمریکا

تسنیم: شبکه خبری سی ان ان با اشاره به کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2014 نوشت: حال اقتصاد آمریکا بد است.

اهانت به مقدسات توسط داعش

شریان نیوز: گروهک تروریستی داعش در عمل توهین آمیز دیگری، قبرستان مسیحیان را تخریب و صلیبها را شکستند.

محکومیت 7پزشک زیرمیزی‌بگیر

مهر: دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران از پایان رسیدگی به ماجرای لیست 14 نفره پزشکان زیرمیزی بگیر خبر داد و گفت: هفت نفر از این پزشکان محکوم شده اند.

 انتقال آب خلیج فارس به کرمان

مهر: کامیاب معاون استاندار کرمان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان را چهار هزار و 200 میلیارد تومان ذکر کرد.

 ارایه گزارش به رئیس‌جمهور

قدس آنلاین: رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: رئیس‌ جمهور به طور جدی از ما خواسته تا با کمک متخصصان داخلی و خارجی، راهکارهای احیای دریاچه ارومیه را عملیاتی کنیم.

واکنش ایران به ادعای وال استریت

ایرنا: نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش بی اساس روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اعزام نیروهای نظامی به عراق، این گزارش را خلاف واقعیت دانست.

آزادی دیپلمات ربوده شده نزدیک است

ایرنا: امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزارت خارجه، با بیان اینکه نوراحمد نیکبخت هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد، گفت: در آخرین گفت وگو ها به ما اعلام شد که به آزادی وی نزدیک شده ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات