تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۷۸۷۸۵

گزارش: آخرین تحولات سوریه؛فوعه و کفریا همچنان زیر تیغ تروریست ها

آزادسازی زبدانی،انفجار تروریستی در لاذقیه، تظاهرات مردم زینبیه و جنوب دمشق در حمایت از «فوعه و کفریا»، حمله راکتی به دمشق و تلاش آمریکا و عربستان برای رویارویی با طرح ائتلاف ضدتروریسم اهم اخبار سوریه در روز گذشته است

به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، آزادسازی زبدانی، پیامدهای راهبردی آزادی «الزبدانی» بر جغرافیای درگیری سوریه، اهرم فشار جدید برای نجات «فوعه و کفریا»، 7 کشته و 40 زخمی در انفجار تروریستی «لاذقیه»، عملیات نیروهای مردمی الفوعه با رمز «یالثارات الحسین»، تظاهرات مردم زینبیه و جنوب دمشق در حمایت از «فوعه و کفریا»، 2 کشته و 13 زخمی در حملات راکتی به دمشق، عملیات نیروهای ویژه‌ آمریکایی علیه سرکردگان داعش در سوریه، گزارش «الخلیج آنلاین» با این عنوان که پرونده سوریه در انتظار رأی کنگره به توافق هسته‌ای است، بی‌اعتنایی شیخ‌نشین‌های ثروتمند خلیج فارس به وضعیت اسف‌بار آوارگان سوریه، تلاش آمریکا و عربستان برای رویارویی با طرح ائتلاف ضدتروریسم در سوریه، اظهارات دبیرکل هیئت معارض کار ملی سوریه مبنی بر اینکه معارضان سوری در لیست کارگروه‌های حل بحران خارج‌نشین نیستند، تأکید پژوهشگر راهبردی سوریه درباره اینکه طرح آمریکا در استفاده از جبهه النصره علیه داعش ناقض قوانین بین‌المللی است و اظهارات دبیرکل حزب معارض الشعب سوریه مبنی بر اینکه روسیه کمک نظامی به سوریه را افزایش می‌دهد، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیعیان شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» واقع در «ریف ادلب» به ایستادگی در برابر گروه‌های تروریستی «جیش الفتح» ادامه می‌دهند.

روزنامه دولتی «الوطن» سوریه گزارش داد که عناصر ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» (جبهة النصره، احرام الشام و دیگر گروه‌های تروریستی) این بار برای به زانو درآوردن مردم این شهرک‌ها به استفاده از خمپاره‌های سمی روی آورده است.

در همین راستا، گروهی از نیروهای مردمی شامگاه سه‌شنبه حمله‌ای با رمز «یالثارات الحسین» علیه مواضع تروریست‌ها و مناطق تازه اشغال شده در روستای الصواغیة انجام دادند و توانستند با نفوذ به این منطقه و شکست دیوار دفاعی تروریست‌ها، یک تانک را منهدم و مقدار زیادی مهمات را به غنیمت بگیرند.

نیروهای تروریستی نیز با حملات غافلگیرانه نیروهای مردمی بسرعت منطقه را ترک کردند و به بخش‌هایی از منطقه عقب‌نشینی کردند؛ همچنین نیروهای مردمی نیز بعد از کشتن تعداد زیادی از تروریست‌ها به مواضع خود در اطراف حومه الفوعه بازگشتند.

نیروهای مردمی عملیات مذکور را در حالی با موفقیت انجام دادند که عناصر تروریستی در روزهای گذشته شدیدترین حملات را علیه دهها هزار شهروند بی دفاع محاصره شده انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، تعداد زیادی از جوانان و اهالی آواره منطقه «زینبیه» دمشق به همراه دیگر مردم این منطقه در جنوب دمشق، چهارشنبه (روز گذشته) در اعتراض به سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در قبال کشتار هزاران شهروند بی‌گناه سوری در فوعه و کفریا اعتراض کردند.

مردم معترض با قطع مسیر ارتباطی فرودگاه بین‌المللی دمشق با شهر از دولت سوریه و ارتش این کشور خواستند هر چه سریعتر محاصره دو شهرک فوعه و کفریا را بشکنند و مردم این دو منطقه و خانواده‌های آنان را نجات بدهند.


مشروح دیگر اخبار سوریه به شرح زیر است.

تحولات میدانی

 

شهر «زبدانی» سوریه آزاد شد

پس از دو ماه مبارزه حزب‌الله و ارتش سوریه، کنترل بر شهر مهم ارتباطی «زبدانی» در شمال غرب دمشق کامل و این شهر آزاد شد.

«لبیک...»؛ اولین تصاویر از «زبدانی» پس از آزادی

شهر مهم زبدانی در شمال غرب دمشق،‌ پایتخت سوریه، بامداد امروز به صورت کامل آزاد شد و پاکسازی آن هنوز ادامه دارد.

پیامدهای راهبردی آزادی «الزبدانی» بر جغرافیای درگیری سوریه/ «فوعه و کفریا» هدف بعدی نیروهای مقاومت

آزادی زبدانی از حیث نتایج استراتژیکی که برای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنانی دارد با وضعیت فوعه و کفریا متفاوت است. این پیروزی نقطه عطفی است که تاثیرات خود را بر کل جغرافیای سوریه خواهد گذاشت و طرح ارتباط بین القلمون با جبل حرمون را ساقط خواهد کرد.

«الوعر» حُمص، نقطه ضعف تروریست‌ها؛ اهرم فشار جدید برای نجات «فوعه و کفریا» سوریه

شهر «الوعر» در حمص سوریه، که در 150 کیلومتری جنوب «الفوعه» و «کفریا» قرار دارد، محل حضور تروریست‌های مرتبط با گروه‌هایی‌ است که این دو شهرک را محاصره کرده‌اند؛ بنابراین اهرم فشار مناسبی برای آزادسازی «الفوعه» و «کفریا» است.

7 کشته و 40 زخمی در انفجار تروریستی «لاذقیه» سوریه

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر ساحلی «لاذقیه» در غرب سوریه هفت کشته و 40 زخمی برجای گذاشت.

عملیات نیروهای مردمی الفوعه با رمز «یالثارات الحسین»

نیروهای مردمی حاضر در شهرک شیعه نشین «الفوعه» با وجود شدت یافتن حملات تکفیری‌ها و پیشروی خطرناک چند روز اخیر، عملیاتی با رمز «یالثارات الحسین» علیه تروریست‌ها انجام دادند.

تظاهرات مردم زینبیه و جنوب دمشق در حمایت از «فوعه و کفریا»+ عکس

مردم جنوب دمشق و منطقه «زینبیه» به همراه خانواده‌های آواره شده از دو شهرک محاصره شده «فوعه و کفریا»، در حمایت از این دو شهرک تظاهرات کردند و درباره اشغال آن توسط تروریست‌ها هشدار دادند.

2 کشته و 13 زخمی در حملات راکتی به دمشق

حملات راکتی گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق، به مناطق مسکونی پایتخت دو کشته و 13 زخمی برجای گذاشت.

عملیات نیروهای ویژه‌ آمریکایی علیه سرکردگان داعش در سوریه

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد، نیروهای ویژه آمریکایی در دو عملیات جداگانه، عملیات ترور رهبران گروهک تکفیری داعش را در استان الرقه سوریه انجام داده‌اند.

تحولات سیاسی

 

«الخلیج آنلاین»: پرونده سوریه در انتظار رأی کنگره به توافق هسته‌ای است

یک پایگاه خبری متعلق به منطقه خلیج فارس، به نقل از گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه، هماهنگی بین طرف‌های بین‌المللی در مورد پرونده سوریه را منوط به رأی مثبت کنگره آمریکا به توافق هسته‌ای می‌داند.

بی‌اعتنایی شیخ‌نشین‌های ثروتمند خلیج فارس به وضعیت اسف‌بار آوارگان سوریه

این روزها آوارگان سوری و عراقی به بحرانی جهانی تبدیل شده‌اند و وضعیت نابسامان و دردآور آنها جهان را بهت زده کرده اما در این میان شیخ‌نشین‌های خلیج فارس با ثروت‌های افسانه‌ای تنها نظاره‌گر هستند.

تلاش آمریکا و عربستان برای رویارویی با طرح ائتلاف ضدتروریسم در سوریه

تحلیلگر سوری تاکید کرد دیدار نماینده آمریکا در امور سوریه با وزیر خارجه عربستان به منظور تقویت تروریسم در سوریه و رویارویی با طرح روسیه برای تشکیل ائتلاف ضدتروریسم صورت گرفته است.

معارضان سوری در لیست کارگروه‌های حل بحران خارج‌نشین نیستند

دبیرکل هیئت معارض کار ملی سوریه با تاکید بر ضرورت آماده شدن راه حل بحران سوریه در دمشق گفت که معارضان داخل اسامی خود برای حضور در کارگروه‌های تعیین ساز و کار حل بحران، ارائه داده‌اند که شامل هیچ معارض خارج‌نشین نیست.

طرح آمریکا در استفاده از جبهه النصره علیه داعش ناقض قوانین بین‌المللی است

پژوهشگر راهبردی سوریه تاکید کرد که پیشنهاد آمریکایی‌ها برای استفاده از جبهه النصره علیه داعش در سوریه نقض قوانین بین‌المللی و تلاشی برای مشروع جلوه دادن استفاده از تروریسم است.

روسیه کمک نظامی به سوریه را افزایش می‌دهد

دبیرکل حزب معارض الشعب سوریه از تصمیم روسیه برای افزایش کمک نظامی به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت که دلیل به نتیجه نرسیدن طرح‌های دی‌میستورا شفاف نبودن عملکرد اوست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات