صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۹۶

اخبار ویژه روزنامه‌های 12 دی ماه

روزنامه کیهان **

تیرخلاص روزنامه‌نگار فراری به رسانه‌های شبکه عنکبوت

همکار تازه فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای گفت غلط کردم که از کشور خارج شدم اما ترسیدم.

سایت نیمه تعطیل روز آن‌ لاین روز پنج‌شنبه اعلام ورشکستگی و تعطیلی کرد. این سایت از پاریس و توسط چند طیف شامل سلطنت‌طلبانی نظیر نوشابه امیری و همسرش (هوشنگ اسدی)، گروهک ملی مذهبی (تقی رحمانی، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان و فرزانه روستایی همسر رضا رئیس‌‌طوسی)، چپ‌های پشیمان (فرخ‌نگهدار، ملیحه محمدی و...) و برخی افراطیون مدعی اصلاحات (سحرخیز، رمضانپور، افشاری، اکبرین و...) اداره می‌شد و تحت حمایت مالی هلندی‌ها قرار داشت.

هوشنگ اسدی به صدای آمریکا گفته که «از یک سال و نیم‌پیش بودجه ما که اصلا چیز پنهانی هم نیست و از سازمان‌های غیردولتی تامین می‌شد، رو به پایان بود و دیگر نتوانستیم ادامه دهیم». این اظهارنظر البته به مفهوم این است که حامیان مالی روز آن‌لاین به درستی فهمیده بودند ادامه فعالیت این سایت چیزی جز زیان مالی و حیف و میل برخی بودجه‌های هنگفت نتیجه‌ای در بر ندارد؛ همان‌گونه که طی ماه‌های اخیر، کرکره سایت‌هایی نظیر جرس و بالاترین نیز پایین کشیده شده و گویانیوز، رادیو فردا، صدای آمریکا و رادیو زمانه هم در آستانه تعطیلی قرار دارند.

نشانه بی‌خاصیتی این طیف از رسانه‌های اپوزیسیون خارج‌نشین، مصاحبه سولماز ایکدر همکار فراری روزنامه‌های شرق، بهار، آسمان، مردم امروز و فرهیختگان با آخرین شماره روزآن‌لاین است. ایکدر اخیرا به دنبال صدور حکم 3 سال زندان از کشور گریخت. وی در مصاحبه با روز آن‌لاین و در پاسخ این سوال که «حالا که خارج شده‌ای چه فکر می‌کنی؟ یک جایی نوشته بودی اشتباه کرده‌ای.» می‌گوید: نوشتم می‌دانستم دارم چه غلط می‌کنم. آن موقعی که داشتم از مرز رد می‌شدم می‌دانستم دارم چه کار اشتباهی می‌کنم منتهی یک وقت‌هایی احساس می‌گوید درست است یا غلط است اما منطق می‌گوید شاید تصمیمی که از نظر احساسی به من فشار می‌آورد از نظر منطقی درست باشد. اگر قرار بود بروم زندان و حکم را بکشم بعد که آزاد می‌شدم، با توجه به اینکه اجازه تحصیل ندارم فرصت کار کردن‌ام هم کمتر از قبل می‌شد.

وی می‌افزاید: من ترسیدم، قهرمان نبودم و ترسیدم و آمدم بیرون با وجود اینکه خیلی دردناک بود.

وی با بیان اینکه «باید می‌ماندم و هزینه حرفی را که زده‌ام می‌دادم، اما نتوانستم» درباره امکان مبارزه در خارج کشور تصریح می‌کند: من خیلی معتقد نیستم به امکان مبارزه از راه دور یا اصلاح‌طلبی از راه دور.

همکار نشریات زنجیره‌ای در پاسخ به این پرسش که «یعنی نمی‌خواهی با رسانه‌های خارج از کشور همکاری کنی؟ داخل ایران که بودی چه تاثیری از این رسانه‌ها در داخل کشور می‌دیدی؟» می‌گوید: اگر بخواهم منصفانه بگویم برای خیلی از مردم رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اعتباری را که روزنامه‌های چاپ داخل ایران دارند، ندارند. یعنی با وجود اینکه ضریب نفوذ اینترنت و ماهواره در ایران بالا رفته و خیلی خوب است که این رسانه‌ها هستند و می‌توانند چیزهایی منتشر کنند که در روزنامه‌های داخل کشور امکان انتشارش نیست، اما خیلی از رسانه‌ها دچار آفت دوری از ایران می‌شوند و آن چیزی را که برای مردم ایران دغدغه است گم می‌کنند. این یکی از مهم‌ترین آفت‌های رسانه‌‌های خارج از کشور است؛ تعدادی از رسانه‌ها دچار این مسئله شده و ارتباط منطقی با جامعه هدف‌شان را گم کرده‌اند.

آدرس پول‌های کثیف از کرسنت تا استات اویل در اردوگاه اصلاح‌طلبان

دبیر کل حزب مردم‌سالاری می‌گوید نگران ورود پول‌های بابک زنجانی به انتخابات است. کواکبیان همچنین نامزدهای مورد حمایت این حزب را به طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده است.

مصطفی کواکبیان در نشست حزب مردم‌سالاری و درباره نامزدهای مورد حمایت این حزب اظهار کرد: در حزب مردم‌سالاری کاندایداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سه دسته نامزدهای طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. نامزدهایی که اصلاح‌طلب هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و دارای رأی حداقلی 10 الی 20 درصد هستند و همچنین عضو حزب مردم‌سالاری هستند، نامزدهای طلایی حزب مردم‌سالاری محسوب می‌شوند و ما تمام قد از این نامزدها حمایت می‌کنیم.

کواکبیان در مورد نامزدهای نقره‌ای و برنزی حزب مردم سالاری نیز خاطرنشان کرد: نامزدهای نقره‌ای کسانی هستند که اصلاح‌طلب‌اند اما در احزاب دیگر عضویت دارند و نامزدهای برنزی کسانی هستند که جزو اصلاح‌طلبان نیستند اما اصولگرایی خوش‌خیم هستند.

کواکبیان با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما واقعاً نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم و اخیراً هم او مجدداً مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد. خدا نکند این پول‌ها در انتخابات پیش‌رو پیدا و توزیع شود.

اظهار نگرانی کواکبیان برای پول‌های کثیف و از جمله مفاسد بابک زنجانی در حالی است که رانت‌خواری‌های بابک زنجانی از دولت سازندگی و مسئولان بانک مرکزی وقت آغاز می‌شود. همچنین تصاویر ارائه لوح‌های تقدیر و تمجید سران دولت سازندگی و اعتدال به زنجانی به وفور در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. از سوی دیگر آقای کواکبیان و امثال وی اگر در ادعای نگرانی درباره پول‌های کثیف صادقند، باید سراغ رشوه‌های میلیاردی در قراردادهای فاجعه‌بار کرسنت و استات اویل و... را در دولت اصلاحات بگیرند یا اگر فرصت کردند سراغ پولشویی‌های متمادی امثال مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و دانشگاه آزاد بروند.

کواکبیان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند، ابراز داشت: در موضوع ماجرای مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی به برخی چک دادند و گفتند رأی اعتماد یادتان نرود.

او در اینجا نیز همه ماجرا را نمی‌گوید؛ از سیلی‌ای که علی اصغر زارعی نماینده غیور مردم تهران به گوش مدیرکل حقوقی دولت وقت زد تا رأی عدم اعتمادی که مجلس به مرحوم کردان داد. اما در مقام مقایسه، آقای علی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم پس از آن که مدیریت آقای زنگنه در وزارت نفت را فاجعه و نگران کننده خواند، حاضر به مصاحبه و توضیح بیشتر نشد و در پی اصرار خبرنگاران این شعر را خواند که؛

هر که را اسرار حق آموختند

مهر کردند و دهانش دوختند!

تعهدات یکطرفه آمریکا را گستاخ‌تر کرد /آیا دولت عبرت می‌گیرد؟!

پاداش خروج 11 تن اورانیوم غنی شده، از طریق تحریم‌های جدید آمریکا به دولت تدبیر پرداخت شد!

به گزارش رجانیوز، اعلام تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید، دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ایران بیش از یازده تن اورانیوم غنی شده را به روسیه منتقل کرد. گفتنی است که این میزان غنی‌سازی حاصل زحمت ده ساله متخصصان اتمی کشورمان بوده است و خروج آن از کشور نوعی خلع ید و خلع قدرت محسوب می‌شود.

خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که دولت قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند. در همین راستا روزنامه وال‌استریت ژورنال جزئیات بیشتری از این تحریم‌ها که قرار است علیه برنامه موشکی ایران اعمال گردد، (شامل 11 فرد و شرکت) منتشر کرده است. بر این اساس، دارایی این شرکت‌ها و افراد در بانک‌های آمریکایی بلوکه شده و اتباع آمریکا یا خارجی از مراوده مالی با آنها منع خواهد شد.

آمریکا در حالی مشغول اعمال تحریم‌های جدید است که مقامات این کشور پیش از این هم در اقدامی که به گفته کارشناسان ناقض متن صریح برنامه جامع اقدام مشترک است، قانونی تصویب کردند که براساس آن افرادی که در 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشند، برای سفر به آمریکا حتما باید روادید دریافت کنند، حتی اگر تبعه یکی از 38 کشوری باشند که واشنگتن با آنها قرارداد لغو روادید دارد. همچنین 226 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرح دیگری را به تصویب رساندند که مطابق آن به دولت آمریکا اجازه می‌دهد یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را برداشت نماید.

گفتنی است که تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا در دوران پسابرجام در مغایرت با شرط مقام معظم رهبری در ارتباط با اجرای توافق هسته‌ای بوده و دولت موظف به توقف تعهدات خود طبق آن می‌باشد. در این قسمت از نامه مقام معظم رهبری آمده است: «در سراسر دوره هشت ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای ( از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعالیتهای برجام را متوقف کند.»

با این اوصاف مشخص نیست که دولت تا چه زمانی خوش‌بینی خود به توافق هسته‌ای را ادامه داده و در برابر این همه اقدامات خصمانه آمریکا هر آنچه که دانشمندان متعهد کشور در طی سال‌های گذشته به آن دست یافته‌اند را به چوب حراج می‌زند.

در همین حال وبسایت مشرق در واکنش به گستاخی‌ها و عهدشکنی‌های اخیر دولت آمریکا نوشت: از آقای روحانی رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اصلی تصویب برجام، انتظار می‌رفت هنگامی که اوباما به عنوان رئیس‌جمهور طرف مقابل، پای قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران را امضا کرد، ایشان هم موضع درخور شأنی برای پاسداشت مقام ایرانی اتخاذ می‌کرد، قانونی که هم توهین به مردم زجرکشیده ایران در مبارزه با تروریسم بوده و هم کلاه گذاشتن بر سر دولت یازدهم، قانونی که عملا حداقل‌های منافع برجام اعم از رفع تحریم‌های احتمالی، سرمایه‌گذاری خارجی، صنعت توریسم، توسعه علم و فناوری، توسعه صنعت پزشکی و... را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خنثی کرد.

باید از آقای روحانی به عنوان مسئول تصویب برجام و به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی پرسیده شود که این رفتار آمریکا، خلاف برجام است یا ربطی به برجام ندارد؟ اگر خلاف برجام است که هست، چرا هیچ‌کسی در دولت اعم از روحانی و ظریف از اجرای هرچه بیشتر تعهدات ایران در برجام جلوگیری نمی‌کند و هنوز به دنبال اجرای یک طرفه برجام هستند؟ اگر این قانون و تحریم اخیر سپاه پاسداران و صنایع نظامی خلاف برجام نیست، چرا وزیر خارجه به صراحت اعلام می‌کند اگر عین قانون کنگره رفتار شود حتما نقض برجام است؟ چرا هیچ‌کس این سوال را جواب نمی‌دهد که اگر ایالات متحده و اوباما اهل عمل به قول‌های خود در برجام بودند، اجازه تصویب و امضای چنین قانونی را نمی‌دادند؟

مشرق تصریح کرد: با توجه به رفتارهای اخیر آمریکا به خصوص دو تحریم اخیر، دشمنی و بدقولی آمریکایی‌ها بیش از پیش برای مردم ایران تأیید شده است و این وظیفه دولت و شخص رئیس‌جمهور است که فرمان لغو اجرای برجام را صادر کند، فرمانی که به نظر می‌رسد طرف‌های دولتی از اتخاذ و نام بردن از آن، بیم دارند، ترس از لغو اجرای تعهدات ایران در برجام در حالی است که بنا بر فرمایشات انقلابی رهبری معظم در نامه‌ای که خطاب به رئیس‌جمهور صادر شد، دولت وظیفه دارد براساس قانون مصوب مجلس، بعد از وضع هرگونه تحریمی به دلایل واهی، اجرای تعهدات ایران را متوقف کند.

بسیاری از نامزدهای خبرگان فاقد شرایط اجتهاد هستند

برخی از ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طی روزهای گذشته همزمان با پایان یافتن زمان ثبت‌نام برای این مجلس، اقدام به انتشار تأییدیه‌هایی از سوی برخی از مراجع و آیات عظام برای خود در فضای مجازی کرده‌اند.

به گزارش راه دانا، به عنوان مثال آقای «ن» که یکی از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان است، اخیراً برگه‌هایی مبنی بر اجازه دریافت وجوهات شرعی مردم به نمایندگی از برخی از مراجع تقلید و آیات عظام کرده است. این اقدام به منظور فضاسازی برای تأیید شرط اجتهاد این افراد و عدم شرکت در آزمون علمی که توسط شورای نگهبان برگزار می‌کند، صورت گرفته است.

این در حالی است که طبق قانون درجه علمی و اجتهاد نامزدها باید برای فقهای شورای نگهبان از طرق مختلف مشخص شود که یکی از آنها برگزاری آزمون اجتهاد است.

آیت‌الله مؤمن پیش از این اظهار داشته بود که یکی از جهاتی که تصمیم گرفته شد اجازه اجتهاد از مراجع تقلید فایده‌ای نداشته باشد این بود که اعتبار داشتن اجازه اجتهاد موجب می‌شد که عده‌ای برای گرفتن اجازه اجتهاد به مراجع عظام تقلید اصرار کرده و باعث آزار و اذیت ایشان شوند و حتی بعضی از مراجع فرمودند که به اجازه اجتهاد ما ترتیب اثر ندهید.

در همین حال یکی از مراجع تقلید از تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان انتقاد کرد. آیت‌الله سبحانی گفت: بنده از تدوین کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیفتد. چرا جایگاه خبرگان را این قدر تنزل داده‌اند؟! آیا واقعاً این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آنها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم اینها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد.

به نوشته رسا، ‌آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، ‌وجهه اجتهاد آنها مسلم و محرز شود نه بعد از آن.

وی تأکید کرد: بعضی جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند.

2/5 سال وعده گشایش اقتصادی... و ناگهان آزادسازی قیمت‌ها!

نگرانی از کاهش درآمدها در پسا برجام، دولت را به سمت آزادسازی قیمت‌ها سوق داده و سخنان وزیر راه در این ‌باره استارت زدن همین سناریو ارزیابی می‌شود.

روزنامه جوان در این باره نوشت: کاهش درآمدهای پس از برجام، دولت و به ویژه وزیر راه و شهرسازی را چنان تحت فشار قرار داده است که با مارکسیست و سوسیالیستی خواندن نهادهای قیمت‌گذار در اقتصاد سازمان حمایت خواستار برچیده شدن این نهادها شده است، چراکه این نهاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما جلوگیری کرد حال اگرچه دولت طی بیش از 2/5 سال فعالیتش تورم را از 40 درصد به 15 درصد تقلیل داد، اما این نگرانی وجود دارد که به خاطر کاهش درآمدهای نفتی از کنترل تورم صرف‌نظر کرده و برای دستیابی به درآمد به یک‌باره فنر تورم را رها کند. به گزارش «جوان»، طی دو سه روز گذشته، مسئولان و رسانه‌های طرفدار دولت تک‌رقمی شدن تورم را در بوق و کرنا کردند، ولی آیا واقعاً تورم تک رقمی شد؟ آیا کار دولت بود؟

دولت با بیان این مطلب که تورم را تک نرخی کرده، زمزمه‌هایی مبنی بر آزادسازی قیمت‌ها را به راه انداخته است که سرمنشأ این زمزمه‌ها وزیر راه و شهرسازی است.

تأکید وزیر راه و شهرسازی روی «آزادسازی قیمت‌ها» این نگرانی را ایجاد کرده است که دولت نه تنها سوبسیدها را حذف کند بلکه برای دستیابی به درآمد بیشتر قیمت کالا و خدمات را بیشتر از حد افزایش دهد. «طرح مسکن مهر» و «سازمان حمایت» از جمله مواردی بوده که وزیر راه و شهرسازی در یک ماه اخیر با انتقاد شدید و مارکسیست و سوسیالیست خواندن آنها بر ضرورت آزادسازی قیمت‌ها در راستای «مسلمان شدن» تأکید کرده است. عباس آخوندی هفته گذشته در یکی از بی‌شمار برنامه‌ها و همایش‌های وزارتخانه تحت مدیریتش، پس از «شل» خواندن رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مسافری حمل و نقل با شدت هرچه تمام‌تر بر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاخت. وی در بخشی از انتقادات شدید خود سازمان حمایت را مارکسیست و کمونیست خواند و بر ضرورت انحلال این سازمان با کمک نمایندگان مجلس تأکید کرده و گفته بود: عده‌ای هنوز در این مملکت دنبال این هستند که با تعالیم سوسیالیسم دوباره به سیستم‌های قیمت‌گذاری برگردند. این بساطی که حضرات راه انداخته‌اند غیر از تعالیم حضرت مارکس است. برخی دست در جیب خلق‌الله می‌کنند و پز حمایت از مردم را می‌دهند. آخوندی با طرح این پرسش که «سازمان حمایت در کجای این مملکت توانسته از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند؟» ابراز کرد: امیدوارم همکاران من در برنامه ششم توسعه این شهامت را داشته باشند که پیشنهاد انحلال سازمان‌های قیمت‌گذار از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان را بدهند و نمایندگان مجلس نیز این همت را داشته باشند تا بساط این دستگاه‌ها که مانع توسعه هستند در این کشور جمع شود.

عضو شورای رقابت درباره آزادسازی قیمت‌ها در حمل و نقل هوایی مسافری به تسنیم گفته بود: «متأسفانه مردم را آدم حساب نمی‌کنند و فقط می‌خواهند هزینه‌های زائد را با زور از مردم بگیرند.» نادر قاضی‌پور افزود: بنده با هرگونه افزایش قیمت در مقطع کنونی که حقوق‌ها افزایش نیافته، رفاه تغییر نکرده و درآمد سرانه پایین است از جمله بلیت هواپیما صددرصد مخالفم.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* اولین دستاورد تبلیغات مسموم هفته‌های گذشته علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در نامه تعدادی از طلاب که خود را «جمع کثیری از طلاب مدرسه فیضیه قم» نامیده‌اند، ظاهر شد. برنامه‌ریزان محفلی تبلیغات هفته‌های گذشته، با توسل به این دروغ انتخاباتی که آقای هاشمی رفسنجانی خواهان شورائی شدن رهبری است حملات شدیدی را علیه ایشان ساماندهی کردند که هنوز ادامه دارد درحالی که آقای هاشمی رفسنجانی اصولاً چنین مطلبی نگفته بود و پیدا بود که این تبلیغات مسموم نوعی زمینه سازی برای جلوگیری از ورود ایشان به مجلس خبرگان رهبری است. در نامه این طلاب خطاب به آیت‌الله جنتی از شورای نگهبان خواسته شده صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی را مورد تایید قرار ندهد. عاملان این قبیل فشارها که در شکل‌های دیگر نیز آن را دنبال می‌کنند، با هزینه کردن اعتبار شورای نگهبان درصدد تامین اهداف سیاسی خود هستند. انتظار اینست که شورای نگهبان تحت تاثیر این فشارها قرار نگیرد و اعتبار خود را حفظ کند.

* رجب طیب اردوغان اعتراف کرد که مدل حکومتی هیتلر را می‌پسندد. اردوغان، در بازگشت از سفر عربستان در جواب سوال خبرنگار رویترز که از او پرسیده بود آیا انسجام داخلی نظام حکومتی ترکیه با مدل حکومتی ریاست جمهوری حفظ خواهد شد؟ گفت: بله قبلاً نمونه‌هائی از این نوع حکومت در دنیا وجود داشته که مدل حکومتی آلمان تحت رهبری هیتلر یکی از آنهاست.

* حدود 190 مسلمان شاغل در یک شرکت بسته‌بندی گوشت در ایالت کلورادوی آمریکا پس از اعتراض نسبت به محدودیت‌هایی که در زمان نمازشان اعمال می‌شد، از کار اخراج شدند. شورای روابط آمریکایی – اسلامی می‌گوید شرکت بسته‌بندی کارگیل رفتار تبعیض‌آمیزی در قبال کارکنان مسلمانش که اغلب اهل کشور سومالی هستند، اعمال می‌کند. جیلانی حسین، یکی از سخنگویان این نهاد، می‌گوید کارکنان به محدودیت‌های جدیدی که بر نماز خواندن در زمان کار اعمال شده بود، معترض بودند. وی در ادامه گفت:‌ تمام این افراد کارکنان خوبی هستند که مساله‌ای نداشته‌اند. عمر جمال، مدیر اجرایی کمیسیون حقوق بشر سومالی، اعلام کرد که احتمالاً سوء تفاهمی از جانب مدیران کارگیل پدید آمده باشد زیرا مسلمان‌ها باید در اوقات مختلفی در طول روز نماز بخوانند.

* شیخ نصرالدین الغریب شیخ طائفه موحدین دروز لبنان با تاکید بر این که تروریست‌ها فارغ‌التحصیل مدرسه وهابیت هستند، گفت آمریکا تروریسم و همه گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره را مدیریت می‌کند. شیخ طائفه موحدین دروز لبنان خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی به بهانه بهار عربی تروریست‌ها را با سلاح و دیگر ادوات نظامی تجهیز و پول‌های هنگفتی را در اختیار آنها قرار دادند. وی گفت: ملت سوریه با آرامش، اطمینان و تضمین‌های لازم زندگی می‌کردند تا این که تروریست‌ها با کمک آمریکا برای ویران کردن این کشور وارد آن شدند. شیخ طائفه دروز لبنان افزود: آمریکا، تروریسم و همه گروه‌های تروریستی تکفیری را اداره می‌کند و رژیم صهیونیستی پشت سر جنایات تروریستی آنها قرار دارد

*********************************

روزنامه خراسان**

تابناک مدعی شد :

محتشم، دبیرکل انصار حزب ‌ا... درباره سخن وزیر ارشاد مبنی بر احتمال سلب امتیاز نشریه یالثارات‌الحسین(ع)، گفت: در ماجرای اظهارات خانم مولاوردی در خصوص نشریه یالثارات، باید گفت که هیچ اهانتی از سوی یالثارات مطرح نشده بود و متأسفانه وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید هم با جانبداری تمام از این شخص، یالثارات را متهم خواند. وی گفت: «سلیطه» فقط به معنی بدزبان است. مگر مولاوردی در حمایت از زنی فاسد به ما بدزبانی و فحاشی نکرده بود؟

سایت جمهوریت خبرداد:

بیلبورد نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در شهر دلمن هورست (Delmenhorst ) در ایالت نیدرزاکسن (Niedersachsen ) در آلمان نصب شده است.در این بیلبورد به زبان آلمانی بخشی از نامه حضرت آیت ا... خامنه ای خطاب به جوانان غربی نوشته شده است که تاکید می کند : "رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوهبار است."

انتخاب مدعی شد : یک منبع نزدیک به بیت حضرت امام خمینی (ره)، اخبار منتشر شده درباره توصیه آیت ا... هاشمی به سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان را تکذیب کرد.

تابناک خبرداد:

دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی «ضمن تاکید بر حضور همه گروه ها در انتخابات با هیچ جریان سیاسی همکاری ندارد و حمایت نکرده است.» پیشتر حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصول گرایان درباره جایگاه ناطق نوری در شورای ائتلاف اصول گرایان گفته بود: جناب آقای ناطق هم با اصول گرایان است و کمک و مساعدت لازم را صورت می‌دهد.

پارس نیوز مدعی شد:

صدا و سیما به زودی کلیه زمان‌های تبلیغاتی تلویزیون و رادیو سراسری و استانی و مشارکتی خود را به حداقل دو و حداکثر سه آژانس تبلیغاتی از طریق مزایده واگذار خواهد کرد.بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی کارشناسان مالی درون و برون رسانه ملی، احتمالا قیمت پایه کلیه زمان‌های تبلیغاتی تلویزیون و رادیو 13 هزار میلیارد ریال است. طراحی اولیه‌ای که برای این پیشنهاد مورد پذیرش محمد سرافراز قرار گرفته نشان می‌دهد، سه برنده این مزایده، ٢٢ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی تلویزیونی(سیما) و ١٠ میلیون ثانیه امکان پخش آگهی در رادیو(صدا) را دارند.

*********************************

روزنامه ایران**

تکذیب ادعای شلیک موشک سپاه به ناو امریکایی

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادعای امریکایی‌ها در پرتاب موشک در تنگه هرمز را تکذیب کرد. به گزارش «ایسنا»، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در واکنش به ادعای اخیر امریکایی‌ها نسبت به موشک پرانی آزمایشی سپاه در خلیج فارس در هفته گذشته گفت: «نیروی دریایی سپاه طی هفته اخیر و زمان مورد ادعای امریکایی‌ها، رزمایشی در محدوده تنگه هرمز نداشته است که اقدام به شلیک موشک و راکت کرده باشد.» وی افزود: «انتشار این گونه اخبار دروغ در شرایط جاری بیشتر یک عملیات روانی بوده و قابل تأمل است.»

انتصاب کاردار جدید لندن در تهران

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای، «نیکلاس‌هاپتون» سفیر سابق این کشور در یمن و قطر را به عنوان کاردار در تهران منصوب کرده است. به گزارش «ایرنا»، «هاپتون» جانشین «آجی شارما»، «کاردار ترددی» لندن در کشورمان شد. همزمان با این انتصاب، وزارت خارجه انگلیس در گزارشی ضمن اشاره به اقدامات حمایتی‌اش از بخش‌های تجاری و اقتصادی این کشور برای گسترش همکاری‌شان با ایران، گفت: «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نقش کلیدی در پیشبرد این مسأله بازی خواهد کرد.»

روایت جهانگیری از وضعیت اقتصاد کشور

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «امسال به لحاظ اقتصادی و بودجه سال سختی برای کشور است»، گفت: «در تاریخ ایران و حتی در زمان جنگ تحمیلی، هیچ سالی برای دولت سخت‌تر از امسال نبوده است اما با این وجود دولت مصمم است از طرح تحول نظام سلامت حمایت کرده و آن را با جدیت ادامه دهد.» به گزارش «ایرنا»، اسحاق جهانگیری پنجشنبه در پانزدهمین کنگره سالیانه «انجمن متخصصین پوست ایران» افزود: «نظام مدیریت اقتصادی کشور به دلیل مدیریت نامطلوب در سال‌های گذشته آسیب جدی دیده است و در شرایطی که قیمت نفت نیز از بیش از 100 دلار به حدود 30 دلار کاهش یافته، بسیاری از کشورها با کاهش ارزش پول ملی و برخی کشورهای تولیدکننده نفت نیز با کسری فراوان بودجه روبه‌رو شده‌اند و اقتصادشان دچار تلاطم شده است اما در ایران به دلیل تدابیر دولت، حمایت فرهیختگان و نخبگان جامعه و نیز به دلیل تحمل مردم و امید آنها به آینده کشور، اقتصاد ایران دچار تلاطم نشده است.»

صدور حکم محکومیت متهمان حمله به مطهری

وکیل مدافع علی مطهری نماینده مجلس از صدور حکم محکومیت متهمان حمله به موکلش در شیراز خبر داد و رسیدگی به موقع به این پرونده را نشانه جدیت برای محاکمه و مجازات متهمان دانست. مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با «ایرنا»، با اشاره به اینکه «رأی صادر شده اما از جزئیات آن بی خبر هستم و برای کسب اطلاعات بیشتر، قرار است به استان فارس سفری داشته باشم»، افزود: «از کیفیت حکم بی اطلاع هستم، اما وقتی رأی بر محکومیت متهمان است، این موضوع دقت نظر و پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب شیراز و دادگاه این شهر و پیگیری دادگستری استان فارس مبنی بر رسیدگی به این پرونده را نشان می‌دهد.»

ارزیابی وکیل روح‌الامینی از حکم دادگاه مرتضوی

وکیل خانواده روح‌الامینی درباره پرونده شکایت از سعید مرتضوی در پرونده کهریزک گفت: «یک طرف قضیه مدعی‌العموم است البته ما این انتظار را داریم که دادستان به عنوان کسی که از کیفرخواست دفاع کرده نسبت به این پرونده اعتراض کند و وارد شود. اینکه ایشان اعتراض کرده است را مطلع نیستم اما ما همواره چنین انتظاری داشتیم.» مجید طاهری در گفت‌وگو با «آرمان» افزود: «این پرونده چون جنبه عمومی هم داشته، قاعدتاً اعتراض دادستان در راستای کیفرخواست صادر شده بوده است.»

*********************************

روزنامه وطن امروز **

احتمال ممنوعیت حجاب در نیجریه

رئیس‌جمهور نیجریه که کشورش به اتخاذ سیاست‌های اسلام‌ستیزی روی آورده است، پنجشنبه در سخنانی با اشاره به افزایش استفاده از تجهیزات انفجاری بویژه توسط دختران و زنان در پوشش حجاب، عنوان کرد، دولت ممکن است در صورت تداوم این انفجارها دیگر هیچ گزینه‌ای غیر از ممنوعیت استفاده از حجاب نداشته باشد. رئیس‌جمهور نیجریه در توجیه طرح ممنوعیت حجاب به کشورهای چاد و نیجر اشاره کرد که با وجود اینکه 35 درصد جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما باز هم برای جلوگیری از تداوم انفجارها مجبور به ممنوعیت حجاب شدند.

اسرائیل در تسخیر روسپی‌ها

یک روزنامه عبری، اسرائیل را در تسخیر زنان روسپی دانست. روزنامه هیوم با اشاره به وضع بد اقتصاد داخلی رژیم صهیونیستی در سال 2015 و افزایش قیمت املاک و مستغلات و آمار فقر تاکید کرد و نوشت: «اسرائیل فقط جای ثروتمندان و زنان روسپی است... سیستم اقتصادی اسرائیل فقط به نفع ثروتمندان عمل می‌کند و صاحبان شرکت‌های گاز که در دفتر نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو شاغل هستند، از درآمد بالایی برخوردارند اما دیگر شهروندان در اسرائیل درآمد مناسبی ندارند و احساس ناامیدی می‌کنند». در این گزارش با بیان اینکه وضع زنان روسپی در اسرائیل بهتر از همه است، آمده: «ساکنان آپارتمان‌های لوکس در تل‌آویو، زنان روسپی هستند». این روزنامه در بیان علت این مساله، به تحقیقات خود درباره اقدام مردان اسرائیلی به جذب دختران از روسیه و اوکراین برای سوءاستفاده از آنها در امور غیراخلاقی و فاحشه‌گری اشاره کرد.

درخواست اون برای اتحاد 2 کره‌

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی خواستار «آغاز مرحله جدیدی از اتحاد ملی و احیای روابط» با کره‌جنوبی شد. رهبر کره‌شمالی این سخنان را ابتدای سال نو میلادی ایراد کرد و گفت، لازم است «راهی» را برای عادی‌سازی روابط بین 2 کره آغاز کنند. 2 کره (شمالی و جنوبی) پس از جنگی که از سال‌های 1950 تا 1953 به طول انجامید، هیچ معاهده صلحی را امضا نکرده‌اند. در دسامبر 2015 و پس از شدت یافتن تنش‌ها در ماه آگوست که با تیراندازی در منطقه غیرنظامی شده مرز 2 کره همراه بود، کره شمالی و جنوبی مذاکرات را از سر گرفتند.

وزیر سعودی تغییر جنسیت می‌دهد!

روزنامه تای‌پست تایلند نوشت: عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی مراحل ابتدایی هورمون درمانی را در یک بیمارستان خصوصی مجلل در بانکوک آغاز کرده است تا به بحران جنسیتی خویش خاتمه دهد. الجبیر که از معدود سیاستمداران عربستانی به شمار می‌رود که از حقوق دگرباشان جنسی در عربستان سعودی حمایت می‌کند، خود به‌واسطه رفتار، چهره و لحن سخن غیرعادی‌اش توسط حلقه‌های تندرو سیاسی آن کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات