صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۵۹

اخبار ویژه روزنامه‌های 10 دی ماه

روزنامه کیهان **

مهره‌های دم دست افراطیون برای به هم زدن وحدت اصولگرایان

چند عضو انگشت‌نمای فراکسیون رهروان تبدیل به مهره‌های دم دست خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و نشریات شبه اصلاح‌طلب یا دولتی برای اختلاف‌افکنی در ائتلاف فراگیر اصولگرایان شده‌اند.

برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، چند سایت حامی دولت و خبرگزاری‌های دولتی یا اصلاح‌طلبی مانند ایلنا و ایسنا مدتی است با به بازی گرفتن کسانی چون «ب-ن»، «غ-ج»، «م-ح»، «ج-ج» و «ح-گ» تلاش می‌کنند به اختلاف در میان اعضای ائتلاف فراگیر اصولگرایان دامن بزنند و مانع از اتحاد در جبهه اصولگرایی شوند. برخی از این افراد نگرانند که درصورت تهیه فهرست مشترک اصولگرایان با مبانی اصولگرایی و شایسته‌گزینی، آنها در فهرست نباشند؛ ضمن اینکه برخی وعده‌ها را از سوی مراکز دولتی مبنی بر حمایت انتخاباتی یا واگذاری سمت در صورت راه نیافتن دوباره به مجلس دریافت کرده‌اند. روز گذشته نیز چند تن از این افراد دم‌دستی ضمن مصاحبه‌هایی با ایلنا، ایسنا، نامه‌نیوز مدعی شدند اصولگرایان باید با افراطیون مرزبندی کنند حال آن که ریشه و تبار افراطی‌گری و رادیکالیسم در عمق جبهه افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی است که اکنون مایلند ضمن بازگشت به عرصه سیاست، سوابق خیانت خود را پاک کنند اما متاسفانه از سوی این مدعیان پایبندی به انقلاب هرگز به چالش و اعتراض گرفته نمی‌شوند. این گروه تلاش گسترده‌ای را هم در پیش گرفته‌اند تا به هر قیمت شده از همراهی علی لاریجانی با اصولگرایان مانع شوند. برخی از اعضای فراکسیون رهروان درصدد انتشار فهرست‌های ملغمه‌ای‌گونه با تحت عنوان مستقل و معتدل هستند!

مصیبت هاشمی خاک نپاشیدن به صورت متملق‌هاست

«مشکل هاشمی از زمانی شروع شد که خاک بر چهره تملق‌گویان نپاشید».

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: روزنامه آرمان به سنت مالوف خود در ترویج و تقدیس «اکبر هاشمی رفسنجانی» مطلبی را منتشر کرده که طی آن نویسنده علی‌رغم اهتمام‌اش بمنظور پاسداشت و گرامیداشت هاشمی با ادبیاتی ضعیف و استدلالی عنیف ناخواسته موجبات تخفیف ایشان را فراهم آورده! اساساً یکی از مصیبت‌های هاشمی رفسنجانی برخورداریش از «نحافت حامی» است. همین حامیان نحیف البنیه بوده و هستند که هاشمی را مبتلا به درک غلط از موجودیت سیاسی خود و عجز از فهم واقعیات دنیای سیاست کرده‌اند.

زمانی «هنری کیسینجر» صادقانه معترف بود که: «دشمنان آمریکا باید از آمریکا بترسند، اما دوستانش باید بیشتر بترسند.» اکنون با باژگونه‌خوانی صراحت کیسینجر بر همان سیاق می‌توان هاشمی رفسنجانی را نیز چنین توصیف کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی باید از دشمنانش بترسد اما از دوستانش باید بیشتر بترسد!» می‌افزاید: ترس مزبور ترسی مفهوم و منشعب از منطق «بر زمینت می‌زند نادان دوست» است. «دعوت پیاده‌ها از هاشمی» عنوان مقاله آرمان است که بعد از انتشار رنجنامه «حسین فدائی» و فراخوان ایشان از هاشمی جهت توبه و بازگشت به اردوی انقلاب؛ نویسنده با توصیف منتقدان هاشمی رفسنجانی به عناصر «پیاده» و پیادگان از قطار انقلاب کوشیده هاشمی را بر تارک درخشش و پرستش قرار دهد.

همین روزنامه در 13 مهر و در واکنش به انتقادات اینجانب از «رئیس مجمع تشخیص مصلحت» ذیل مقاله‌ای در تمجید از آقای هاشمی با توصیف اینجانب تحت عنوان «مبتلا به سندروم فراموشی» نوشت: «سجادی... برای بقا می‌کوشد به تخریب آنهایی بپردازد که روزی یک ربع دیدار با آنها آرزویشان بود.... آقای سجادی شما کجا هستی؟! نکند این فراموشی حافظه تاریخی شما را هم تحت تأثیر قرار داده است. واقعاً فراموش کردید آیت‌الله هاشمی در چه جایگاهی هستند یا اینکه آب و هوای غرب، تأثیر کرده است.»

پیش‌تر نیز «حسین مرعشی» در رابطه با انتقادات صورت گرفته به آیت‌الله هاشمی پس از اعلام کاندیداتوری او برای انتخابات خبرگان گفت: تندروها ممکن است برای آیت‌الله هاشمی زحمتی درست کنند، اما ایشان بزرگتر از آن است که از این حملات و هجمه برنجد و صحنه سیاست را ترک کند.

همچنین «محمد عطریانفر» نیز در توصیف اولوهیت‌ آقای هاشمی و در اعتراض به اظهارات ناشیانه ایشان در مورد توانایی ایران در ساختن بمب اتمی فرموده‌اند: ایشان مجموعه اطلاعاتی در اختیار دارد. ممکن است با توجه به اطلاعاتی که در موضوع هسته‌ای دارد، هدف بزرگی در پس این جمله داشته باشد. برخی اظهارنظرها از سوی برخی چهره‌های شاخص، به قصد انشاء است. بیان مطالب به قصد انشاء، اهدافی را دنبال می‌کند که برای آدمیان عادی قابل فهم نیست(!) در مجموع همه کسانی که در مقام دفاع از هاشمی متوسل به این منطق مبتذل می‌شوند که؛ شما اصلاً در شأن هاشمی نیستید. هاشمی شما رو ریز می‌بینه! شأن هاشمی اجل از شما پیاده‌ها است! قبله عالم برای آدمیان عادی قابل فهم نیست!

سجادی خاطرنشان کرد: به این جماعت دلداده باید متذکر این واقعیت شد که عزیزان! اساساً همه مشکل هاشمی از همان روزی شروع شد که خاکستر بر این مناسبات و ادبیات مهوع و بادمجان دور قاب‌چینانه نپاشید. مشکل این «دوستان نابخرد هاشمی» دقیقاً ناتوانی از فهم همین نکته بدیهی است که اساساً ماهیت انقلاب اسلامی ترشروئی با چنین آداب و ادبیات پیشوا سالارانه و مناسبات شاهنشاهی بود.

انقلاب اسلامی اساساً مبارزه با همین ادبیات سالوسی و چاپلوسی و زعیم سالاری‌های نوچه‌پرورانه و خاکسارانه بود.

کاهش صادرات و سقوط قیمت نتیجه مدیریت نفتی ژنرال‌ها!

آمارهای رسمی بانک مرکزی از سقوط 600 هزار بشکه‌ای تولید و 400 هزار بشکه‌‌ای صادرات نفت کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم و تصدی مجدد وزارت توسط مدیران نفتی دوران اصلاحات خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه و حامیانش، مسئولان نفتی دولت قبل را «گروهبان» نامیدند و خود را «ژنرال»‌های نفت، اما با بازگشت آنها به وزارت نفت، امید این بود که سوءمدیریت‌های سابق تکرار نخواهد شد؛ این در حالی است که مروری بر عملکرد زنگنه و تیمش در 2 سال اخیر، فاصله‌ای از بحران ندارد.

از آنجا که مهم‌ترین خروجی عملکرد وزرای نفت را در تولید و صادرات نفت باید جستجو کرد، براساس گزارش بانک مرکزی، تولید و صادرات نفت در دوره زعامت ژنرال زنگنه به شدت کاهش پیدا کرده است.

در حالی که نماگرهای فصلی بانک مرکزی، معتبرترین مرجع‌ آماری درباره رقم تولید و صادرات نفت کشور محسوب می‌شود، از یک سال پیش بانک مرکزی آمار تولید و صادرات نفت کشور را سانسور می‌کرد. این اتفاق سبب گمانه‌زنی درباره احتمال منفی شدن آمار و ارقام نفتی کشور و تلاش برای مخفی نگاه داشتن آن همچون سانسور سایر آمارهای منفی اقتصادی شد.

سرانجام در نماگر سه‌ماهه اول سال 1394 که با تاخیر طولانی‌مدت در هفته اول زمستان منتشر شده، آمار تولید و صادرات نفت کشور در یک سال اخیر در گزارش بانک مرکزی درج شد که نشان می‌دهد گمانه‌زنی‌ها درباره سقوط این دو شاخص مهم، درست بوده است.

مطابق این آمار، تولید نفت ایران نسبت به پایان دولت دهم (بهار 1392) حدود 600 هزار بشکه و صادرات نفت حدود 400 هزار بشکه افت پیدا کرده است.

تولید نفت در 2 سال اخیر بیش از 600 هزار بشکه افت پیدا کرده و از 3 میلیون و 711 هزار بشکه در روز در بهار 1392 به 3 میلیون و 93 هزار بشکه در بهار 1394 رسیده است.

در تمامی این مدت، مسئولان نفتی کشور چشم‌انتظار رفع فوری تحریم‌ها ماندند؛ اما با عدم لغو تحریم‌ها، وضعیت صادرات نفت ایران به شدت سقوط کرد.

همچنین به اعتبار آرامش بخشیدن یک‌طرفه به بازار (به واسطه توافق برجام) و خوش‌خیالی بی‌مبنا نسبت به عملکرد غرب و متحدان مرتجع آن، قیمت نفت از 90- 80 دلار به زیر 30 دلار سقوط کرده و بدین‌ترتیب در دوره مدیریت مدعیان ژنرالی، هم‌ کمیت صدور نفت و هم قیمت آن با سقوط شدید مواجه شده است!

اسرائیل در تیررس 100 هزار موشک حزب‌الله است

رئیس دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت رژیم صهیونیستی، ایران را بزرگ‌ترین تهدید علیه این رژیم دانست.

به گزارش العالم، عاموس گلعاد در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» گفت: مهم‌ترین چالش فراروی ما آن است که تهدید ایران را زیر نظر بگیریم.

گلعاد با اشاره به ارتباط ایران و حزب‌الله گفت: حزب‌الله 100 هزار موشک در اختیار دارد و هیچگاه در طول تاریخ همانند امروز بیش از صد هزار موشک به سمت اسرائیل نشانه نرفته بود.

وی گفت: حزب‌الله به دلیل سیاست بازدارنده تل‌آویو و درگیر بودن در جنگ جاری در سوریه به اسرائیل حمله نمی‌کند.

گلعاد درباره روابط میان اسرائیل و روسیه گفت: ما از مسکو خشنود نیستیم زیرا روسها تسلیحات پیشرفته در اختیار ایران و سوریه قرار می‌دهد که این تسلیحات به دست حزب‌الله می‌رسد. البته میان تل‌آویو و مسکو گفت‌وگوهای نامحدود در تمامی زمینه‌ها جریان دارد و گفت‌وگوی ما با روس‌ها بسیار روشن و بی‌پرده است.

استراتژی چال کردن از سیب‌زمینی به خرما رسید!

استراتژی چال کردن محصولات کشاورزی از سیب‌زمینی به خرما رسید!

روزنامه آرمان در این‌باره نوشت: درحالی که هفته‌های گذشته امحا و دفن 1700 تن سیب‌زمینی در استان فارس سر و صداهای فراوانی به پا کرد و در مجلس غوغا به راه انداخت، روز دوشنبه مدیر انجمن خرما از امحا و دفن خرما توسط سازمان تعاون روستایی خبر داد. علی‌اصغر موسوی افت شدید قیمت و برهم خوردن بازار خرما از دولت گذشته تاکنون را علت اصلی این امر می‌داند و اعتقاد دارد که خرما روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و با این وضعیت سازمان تعاون روستایی امسال نیز مانند سال گذشته مجبور به دفن خرما شد. او با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان نخلستان‌های خود را رها کرده‌اند، می‌گوید: مشکلی که هم‌اکنون در صنعت خرما وجود دارد این است که حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید شده و روی دست تولیدکنندگان یا حتی واسطه‌هایی که آن را از نخل‌داران خریده‌اند، مانده است. علاوه بر آن، درحال حاضر قیمت صادراتی خرما توجیه‌پذیر نیست و صادرات آن نیز به این دلیل بسیار کند و به اندازه ناچیزی انجام می‌شود، چراکه قیمت صادراتی خرمای ایرانی 15 تا 20 سنت است درحالی که قیمت تمام شده آن برای تولیدکنندگان حدود یک تا 1/5 دلار است.

برای اصلاح این وضعیت بهتر است دولت و فعالان حوزه کشاورزی به فکر چاره باشند تا با عدم تولید مازاد بر نیاز کشور و بخش صادرات چنین ضربه‌هایی به اقتصاد کشور وارد نشود.

تجربه دفن و امحا صرفا به خرما ختم نمی‌شود و سال‌ها است که این روند ادامه دارد و هر بار نهایتاً تا دو هفته مسئولان و نمایندگان بر سر آن چانه‌زنی می‌کنند و بعد از آن موضوع به دست فراموشی سپرده می‌شود و همه افراد صرفاً در اندیشه تبرئه خود هستند، باید اشاره داشت که مدیریت نادرست و ناکارآمدی مسئولان است که چنین اتفاقاتی را به بار می‌آورد.

در همین حال روزنامه جوان در یادداشتی با عنوان «استراتژی چال کردن»! نوشت: بی‌تدبیری در برنامه‌ریزی تولید و عدم حمایت از تولیدکنندگان مواد غذایی آن هم درحالی که شماری از مردم زیر خط فقر هستند، اقدامی مشکوک و خطرناک است و ادامه این روند موجب برهم خوردن تعادل جریان تولید- مصرف شده و تولید و مصرف را توأمان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به این ترتیب تولیدکنندگان خُرد در حوزه کشاورزی هم دچار سرخوردگی شده و کشور را با تهدید کمبود موادغذایی مواجه خواهند کرد. در سال جاری متأسفانه بی‌تدبیری در ایجاد تعادل بازارها باعث شده تا چندین محصول، با استراتژی چال کردن مواجه شود و بدون شک این اقدام باعث سرخوردگی و تغییر الگوی تولید خواهد شد؛ الگویی که باید پیش از وقوع چنین حوادثی توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و بازرگانی تدوین و تبلیغ می‌شد. متأسفانه مدیریتی بی‌کفایت با نماد معروف سیب‌زمینی- پیاز که سال‌ها کشاورزان را به طور سنتی ترغیب به تولید مازاد در یک محصول می‌کند، امسال به اوج خود رسیده و این بی‌تدبیری به بازارهایی مانند بازار خرما و مرغ‌ تسری یافته است.

باید بپذیریم که بی‌تدبیری در بازار توزیع و بی‌برنامگی در تولید محصولات کشاورزی درحال وقوع است به نحوی که در سال جاری منجر به خاک کردن صدها هزار تن سیب‌زمینی، خرما و مرغ شده و حتی بسیاری از دامداری‌ها را به تعطیلی کشانده است؛ خبرهایی که هر یک نشانی واضح و غیرقابل انکار در بی‌کفایتی مدیریتی و ضعف در برنامه‌ریزی است زیرا اقتصاددانان دولتی به خوبی کاهش تقاضا را پیش‌بینی کرده بودند و می‌دانستند که استراتژی تولید باید تغییر کند و همچنین می‌دانستند بساط دلالی‌های ناجوانمردانه در حوزه محصولات کشاورزی به دلیل کاهش تقاضا باید جمع شود تا تولیدکنندگان سرپا بمانند، اما با چشمان بسته و در سکوت کامل ترجیح دادند تا مسئله محصولات باد کرده روی دست کشاورزان را در خاک مدفون کنند یا بی‌توجه به مشکلات دامداران تنها به فکر افزایش قیمت لبنیات کنند بی‌آنکه بدانند تولیدکنندگان چه حال و روزی در این روزهای سخت دارند.

متأسفانه درست در زمانی که باید حمایت از تولید موادغذایی به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی به عنوان یک راهبرد اساسی و مهم در دستور کار باشد، رها کردن بازارها به حال خود جای بسی تعجب داشته و علامت سؤال بزرگی را رقم می‌زند. گویی مسئولان در خواب زمستانی و به امید بهار بدون تحریم هستند که در آن در باغ بهشتی باز خواهد شد و آنها ناگهان همه چیز را خوب خواهند دید درحالی که از کوزه همان تراود که در اوست!

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی خبرسازی‌ها مبنی بر رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هنوز بررسی شرایط کاندیداها توسط فقها شروع نشده است. وی در گفت‌وگو با آنا در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد ردصلاحیت‌ها گفت: من نمی‌دانم اینها از کجاست و من این اخبار را نشنیدم و ما به این امواج خبری جواب نمی‌دهیم. سخنگوی شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان برای اعلام رسمی صلاحیت داوطلبان یک ماه فرصت دارد که تازه چند روز آن گذشته است.

* علیرغم تاکید مسئولان عالی نظام مبنی بر لزوم استفاده از کالاهای داخلی به جای مشابه خارجی در ادارات و وزارتخانه‌ها، متاسفانه سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان اقدام به خرید و وارد کردن خودروهای خارجی برای مدیران این سازمان در بندر امام خمینی نموده است. یکی از مسئولین سازمان در گفت و گو با خبرنگار روزنامه در بندر امام این خبر را تایید کرد و اداره کل دارایی خوزستان نیز خرید هرگونه کالا و از جمله اتومبیل خارجی را در صورتی که مشابه آن در داخل موجود باشد، تخلف نامید. لازم است مسئولین نظارتی اینگونه تخلفات را مورد توجه قرار دهند.

* سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفته است: «فتنه 94 پیچیده‌تر از فتنه 88 است. فتنه 88 گذشت و در سال 94 دیگر نباید از آن سخن گفت، بلکه باید از فتنه 94 سخن گفت». وی در توضیح ادعای خود افزود: «‌در فتنه 94 می‌خواهند همه چیز را تصاحب کنند و تملک کشور و براندازی همه ارزش‌ها مد نظر دشمن قرار دارد.» این سخن آقای علم الهدی با واکنش‌هائی در رسانه‌ها مواجه شد. از جمله سایت تحلیلی خبری عصرایران نوشت: "منظور امام جمعه مشهد از این سخنان چیست؟ مگر در سال 94 و در هفتم اسفند ماه قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ مگر جز این است که انتخابات مجلس خبرگان رهبری (‌دوره پنجم) همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی (‌دوره دهم) برگزار می‌شود؟ عده‌ای کاندیدا شده‌اند و هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت صلاحیت‌ها را بررسی و منتشر می‌کنند و مردم به شماری از نامزدهای مورد تایید رای می‌دهند. کجای اینها فتنه گری است؟" عصرایران افزوده است: "انتخابات، انتخابات است و رقابت در ذات آن است. انتخابات، افتخار نظام است و اقتضائات خاص خود را دارد. انتخابات، فتنه نیست و نمی‌توان به این بهانه آن را انحصاری کرد. انتخابات 94 قطعا می‌تواند به تقویت نظام بینجامد. اگر رهبری در پیام خود به جوانان غربی پاره‌ای حکومت‌های منطقه را عقب مانده توصیف می‌کنند برای این است که انتخابات ندارند. پس انتخابات شاخصه نظام جمهوری اسلامی است و مردم را باید امیدوار کرد. از سخنان آقای علم الهدی اما امیدی به چشم نمی‌آید. اگر با اصل انتخابات و رقابت و مراجعه به مردم- همه مردم- مشکل دارید به صراحت بگویید. نه این که انتظار داشته باشید هیچ کس به میدان نیاید تا نتیجه همانی باشد که می‌خواهید. فتنه‌ای اگر باشد این است که مردم را از مشارکت در انتخابات دور یا محروم کنند. فتنه دیگری عجالتاً سراغ نداریم."

*********************************

روزنامه خراسان**

جام نیوز مدعی شد:

دختر مرحوم پرورش در مصاحبه ای گفته است:روزی خانم عفت مرعشی با پدرم تماس گرفته و خواستار انتقال یکی از اقوام شان از آموزش و پرورش کرمان به تهران می شود که با پاسخ منفی روبرو می شود. خانم هاشمی هم از این موضوع ناراحت می‌شود. چند روز بعد پدرم آقای هاشمی را می‌بیند و گله می‌کند "نباید اجازه بدهید همسرتان در این امور دخالت کند؛ خانم خانه‌دار نباید در امور کشوری دخالت کند"، پدر می‌گفتند بعد از این حرف آقای هاشمی سرش را پایین انداخت و حتی اشک در چشمانش جمع شد و گفت "دعا کنید".

تابناک مدعی شد:

سید حسن خمینی در دیدار اعضای جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: کسانی که دم از استکبار ستیزی می زنند سخنان امام درباره تحجر را فراموش کرده اند؟ مگر کسی که ظرف آب امام را آب می کشید و عکس امام را پاره کرد الان نیست؟ هست!من اسم نمی آورم اما هست.

انتخاب مدعی شد :

روزنامه وطن امروز در اقدامی عجیب، سخنان رهبر انقلاب در جمع شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی را به شکلی آشکار تحریف و با حذف واژه «دنیای اسلام» از عبارت "امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست" تلاش کرده تا کنایه‌ای به مسئولان کشور بزند و نوشته است: «امیدی به سیاستمداران نیست». این کنایه زمانی کامل می‌شود که در عکس اول این روزنامه نیز تنها حجت‌الاسلام حسن روحانی و آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی در کنار رهبر انقلاب دیده می‌شوند.

انتخاب مدعی شد:

صبح دیروز خبرگزاری صداوسیما در قزوین، از رد صلاحیت قدرت ا... علیخانی در استان قزوین خبر داد!در این خبر آمده که « به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شنیده ها به نقل از اطرافیان وی حاکی است صلاحیت علیخانی برای حضور در عرصه انتخابات رد شده است.»نکته حائز اهمیت در این مورد این است که در شرایطی که هنوز بررسی صلاحیت ها به مراحل جدی خود نرسیده و اساساً هنوز شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت ها نشده، سایت رسمی صداوسیما بر چه اساسی چنین ادعایی را مطرح کرده است؟

جماران مدعی شد:

درپی احضار حسین مرعشی و کمیجانی، دو عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به نهادهای امنیتی که منجر به بازداشت کمیجانی شد، برخی شنیده ها از احضار محمدرضا خاتمی، یکی دیگر از اعضای این شورا توسط این نهادها خبر دادند. محمد رضا خاتمی در گفت و گو با جماران گفت: احضار من یکشنبه هفته پیش (29 آذر) به دلیل سخنرانی ام در 16 آذر امسال بوده است و ارتباطی با شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ندارد.

پارس نیوز مدعی شد:

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی به دیدار خود با یکی از مقامات اروپایی اشاره کرد و فرمود : «یک سیاستمدار برجسته غربی به من گفت دنیای ما دنیای پوچ و پوکی است و این را حس می کنیم.» بررسی خبرنگار پارس نشان می دهد احتمالا منظور رهبر معظم انقلاب دیدار با نخست وزیر مجارستان بوده که چندی پیش به ایران آمده بود. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان یک ماه پیش، 10آذر 94 به ایران آمده بود.

الف مدعی شد :

یکی از متهمان پرونده کرسنت که سابقه نمایندگی و حتی ریاست کمیسیون انرژی مجلس را در دوره‌های گذشته دارد برای شرکت در انتخابات مجلس دهم نام‌نویسی کرد.وی متهم است که به ازای مسکوت نگه داشتن این پرونده ملی و مهم در مجلس، یک دستگاه آپارتمان گران‌قیمت در نقاط شمالی و ثروتمند‌نشین شهر تهران از این شرکت اماراتی دریافت کرده است.

*********************************

روزنامه ایران**

تکذیب شایعه رد صلاحیت هاشمی

شایعه بررسی و رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی که به صورت سازمان یافته در برخی گروه‌های خبری منتشر شده بود، از سوی منابع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد و «انتخاب» به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «اساساً بررسی صلاحیت‌ها آغاز نشده و تا یک ماه آینده نیز نتایج آن اعلام نخواهد شد!» این منبع افزود: «انتشار چنین اخبار غیرواقعی به نقل از منابع نامعتبر آن هم به این سرعت نشان از عطش افکار عمومی نسبت به دریافت چنین اخباری و همچنین ناآگاهی از ارزش منابع خبری سوخته دارد.» از سوی دیگر، سخنگوی شورای نگهبان هم در واکنش به خبر رد صلاحیت هاشمی گفت: «هرگونه پیشگویی بی‌اثر و بی‌فایده است و ما مواضع خود را در مورد صلاحیت‌ها در زمان قانونی رسماً اعلام می‌کنیم.» به گزارش «آنا»، نجات‌الله ابراهیمیان افزود: «هیچ چیزی هنوز معلوم نیست و هنوز هیچ چیزی اعلام نشده است.»

انتقاد انصاری از تفرقه‌افکن‌ها

مجید انصاری از ایجاد تفرقه در کشور انتقاد کرد و گفت: «صدا و سیما و برخی رسانه‌ها بگذارند مردم شاد باشند.» به گزارش «انتخاب» معاون پارلمانی رئیس جمهوری طی سخنانی در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت افزود: «از برخی گروه‌های سیاسی و برخی کانون‌هایی که به نام دین و ولایت در فضای مجازی به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، می‌پرسم که به این و آن بد و بیراه گفتن و سخنرانی‌ها را دگرگون جلوه دادن به چه قیمت؟ آیا این کار نفعی دارد؟ مگر در همه جوامع اختلاف سلیقه وجود ندارد؟ اختلاف سلیقه سیاسی نیز در این کشور به صورت طبیعی وجود دارد و آیا این عیب است؟»

تکذیب سوء قصد به احمدی‌نژاد در زمان دولت سابق

سردار خوشنواز، فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) درخصوص شایعه سوء قصد به احمدی‌نژاد در سفر به سیستان و بلوچستان گفت: «حادثه سیستان و سوء قصد به شخص احمدی‌نژاد مطرح نبوده و به ایشان مربوط نمی‌شود.» به گزارش «میزان» وی درخصوص واگذاری مأموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه افزود: «موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود. رئیس جمهوری وقت (احمدی‌نژاد) پس از ورود به استان، به تمام شهرها و برخی بخش‌ها و دهات این استان سفر کرد، ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیت‌مان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند، زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران ما شد.» سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) نیز در این نشست تأکید کرد: «ما بدون حکم به هیچ خانه‌ای وارد نشدیم، حتی سه بار به منزل من با نارنجک حمله کردند، ولی ما برای دستگیری عامل آن حتی وارد مدرسه هم نشدیم.»

آخرین وضعیت پرونده «میرزایی حکمتی»

وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی که به اتهام جاسوسی برای «سیا» به ۱۰ سال حبس محکوم شده، گفت: «زندان پیشنهاد آزادی مشروط موکلم را به دادستانی داده، اما با گذشت حدود چهار ماه، هنوز دادستانی پاسخی نداده است.» به گزارش «تسنیم» سید محمود علیزاده ‌طباطبایی درباره درخواست عفو مشروط موکلش اظهار کرد: «با توجه به رفتار مناسب موکلم، زندان درخواست ما را مبنی بر پیشنهاد عفو مشروط به دادستانی تهران ارجاع داده تا آنها تصمیم بگیرند.» وی ادامه داد: «موکلم تاکنون افزون بر نصف مدت حبس خود را تحمل کرده و این در حالی است که با تحمل یک سوم مدت حبس نیز می‌توان از آزادی مشروط استفاده کرد.»

ایران شکایت علیه روسیه را پس می‌گیرد

معاون دفاعی نخست‌وزیر روسیه گفت: «ایران در آینده نزدیک پس از تحویل گرفتن نخستین مجموعه «اس300 » از روسیه، شکایت خود را پس می‌گیرد.» به گزارش «ایرنا»، دیمیتری راگوزین اعلام کرد: مسکو از طریق مذاکره و گفت‌وگوهای طولانی با ایران توانست مسأله تحویل «اس300 » را با این کشور حل کند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

مانور مشترک اسرائیل عربستان و امارات!

آمریکا در راستای تقویت روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی منطقه، مانور هوایی مشترکی با حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات برگزار کرد. این مانور در قرارگاه هوایی نالیس در ایالت نوادا برگزار شد. گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «خلبانان در این مانور، نهایت اقتدار رزمی خود را به نمایش می‌گذارند. عملیات پرچم سرخ، گسترده‌ترین تمرین نظامی هوایی است که در این مانور برگزار می‌شود. در این مانور صدها جنگنده و بیش از 2500 خلبان از نیروی هوایی آمریکا به‌مدت 2 هفته توان رزمی خود را به نمایش می‌گذارند».

سقوط جنگنده بحرینی در مرز یمن

ائتلاف متجاوز سعودی، بامداد چهارشنبه از سقوط یک فروند جنگنده F16 بحرینی در منطقه جازان خبر داد. منابع عربستانی مدعی شدند که این جنگنده به علت نقص فنی سقوط کرده است. ارتش بحرین سه‌شنبه نیز از کشته شدن 3 سرباز این کشور در عربستان خبر داد.

حمله مسلحانه در روسیه

یک گروه از گردشگران که مشغول بازدید از قلعه باستانی در شهر دربند جمهوری داغستان واقع در منطقه قفقاز شمالی روسیه بودند، سه‌شنبه‌شب توسط افراد مسلح هدف قرار گرفتند. در این حمله مسلحانه به این گروه از توریست‌ها که برای بازدید از این منطقه باستانی به روسیه سفر کرده بودند، دست‌کم یک نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای پلیس که در محل حادثه حاضر شدند، 67 فشنگ گلوله با کالیبرهای مختلف در صحنه حادثه پیدا کردند.

میانجیگری عراق درباره شیخ نمر

عامر البیاتی، سخنگوی رسمی هیأت علمای اهل سنت عراق از میانجیگری شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت این کشور برای لغو حکم اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه عربستان خبر داده است. البیاتی گفت عربستان‌سعودی این میانجیگری را پذیرفته به طوری که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مکالمه‌ای تلفنی با الصمیدعی از وی برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورده است. به گفته سخنگوی رسمی هیأت علمای اهل سنت عراق، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان حکم اعدام شیخ نمر را تا مشخص شدن نتایج گفت‌و‌گو با هیأت علمای اهل سنت عراق به تعویق انداخته است.

توفان و سارقان انگلیسی‌ها را شوکه کردند

سیل و توفان شدید موسوم به «فرانک» که بخش‌های زیادی از انگلیس را درنوردیده همراه با تاراج اموال و جواهرات مردم توسط سارقانی که از این وضع سوءاستفاده می‌کنند، موجب وحشت جزیره‌نشینان شده است. توفان فرانک همراه با بادهای شدید و بارش سنگین، از سه‌شنبه‌شب مناطق شمالی و شمال غربی این کشور را تحت تاثیر قرار داده به طوری که سازمان هواشناسی برای مناطق لانکاشر، یورکشایر و کامبریا واقع در 500 کیلومتری شمال غرب لندن و مرکز اسکاتلند وضعیت قرمز اعلام کرده است. روزنامه دیلی‌میل دیروز نوشت سارقان اموال سیل‌زدگان را که در برخی مناطق سیل‌زده خانه‌های خود را رها کرده‌اند، به یغما می‌برند، بویژه آنها به دنبال سرقت وسایل ارزشمند مردم همچون جواهرات و وسایل الکتریکی همانند لپ‌تاپ هستند. در منطقه یورکشایر این سرقت‌ها افرادی را که به خانه‌شان بازگشته‌اند شوکه کرده است.

تصادف دستیار ارشد اون

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، کی‌سی‌ان‌ای از کشته شدن یکی از دستیاران ارشد رهبر این کشور در سانحه‌ای رانندگی خبر داد. کیم یانگ گون ۷۳ ساله از دبیران حزب حاکم کارگر و مسؤول روابط با کره‌جنوبی بود که خبرگزاری کره‌شمالی او را نزدیک‌ترین رفیق کیم جونگ اون، رهبر جوان و یک انقلابی وفادار توصیف کرده است. او عضو یک هیات بلندپایه کره‌شمالی بود که چند ماه پیش به کاهش تنش با همسایه جنوبی کمک کرده بود. در گزارش کی سی‌ان‌ای آمده است: «رفیق کیم یانگ اون در یک سانحه رانندگی در ساعت ۶:۱۵ صبح سه‌شنبه گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت». با این حال منابع غربی با سیاهنمایی همیشگی مرگ او را مشکوک دانسته‌اند.

***************************************


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات