صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۰۲۰

آرایش جدید!

در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و حوادث پس از آن، که رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌های غربی تدارک گسترده‌ای برای فتنه و آشوب دیده بودند، شبکه بی‌بی‌سی فارسی [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: ۲۵ دی ۱۳۸۷ حدود پنج ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ شبکه فارسی بی‌بی‌سی راه‌اندازی شد. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و حوادث پس از آن، که رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌های غربی تدارک گسترده‌ای برای فتنه و آشوب دیده بودند، شبکه بی‌بی‌سی فارسی سردمدار و پیشقراول این رسانه‌ها بود که با بودجه‌ فراوان و برنامه‌ریزی ویژه دولت انگلستان به این عرصه پا گذاشته و از هیچ کوششی برای دمیدن در آتش فتنه فروگذار نکرده بود. این شبکه در عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی خود به دنبال القای سه مفهوم بود؛ اول اینکه مردم ایران با به راه انداختن «جنبش سبز» به دنبال حق خود هستند، دوم اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ تقلب صورت گرفته است و سوم اینکه جنبش به اصطلاح سبز طرفداران بسیاری در میان مردم ایران دارد!
جالب اینجاست که پس از گذشت شش سال از فتنه ناکام دشمنان انقلاب اسلامی، این رسانه انگلیسی در بخشی بر هدایت شورش سبز از سوی بیگانگان اعتراف کرد و نوشت: «هیچ‌یک از اقدامات و ایده‌ها برای برنامه‌ریزی نظری و هماهنگی عملی، برای مدیریت اعتراض‌ها در داخل کشور و هدایت آن‌ها از خارج کشور، به نتیجه‌ لازم نرسید.» اما با وجود این موضوع، همچنان با بزرگداشت‌های سالانه، می‌کوشد که این جریان شکست‌خورده را زنده نگه دارد تا شاید فرصتی دیگر برای تکرار فتنه فراهم شود.
اما کمتر از دو ماه مانده به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اعلام شد که «صادق صبا» از ریاست بخش فارسی بی‌بی‌سی کنار گذاشته شد و «رزیتا لطفی» که سردبیر خبر تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی فارسی بوده و در راه‌اندازی این تلویزیون نیز نقش داشته، جایگزین وی شد. هفته گذشته هم پایگاه «روزآنلاین» از رسانه‌های اصلی ضدانقلاب تعطیل شد که به نظر می‌رسد با ضربه سنگین سپاه به عوامل رسانه‌ای ضدانقلاب در داخل کشور مرتبط بود. از این رو، احتمال می‌رود رسانه‌های معاند که متحمل شکست‌هایی برای اجرای سیاست‌های خود در ایران شده‌اند، درصدد آرایش و تغییراتی برای فعال شدن در انتخابات پیش رو هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات