صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۸۷۹۲۶

توصيه‌هايي براي پاي صندوق رأي

«در هر صورت اگر رأي سفيد دادن موجب تضعيف نظام اسلامي باشد، حرام است.»
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز رأي‌گيري و شروع آزموني بزرگ براي ملت ايران باقي مانده و همه چشم‌ها منتظر است تا حرکت بزرگ ملت ايران را نظاره‌گر باشد. پاي صندوق‌هاي رأي بايد به نکاتي توجه کرد که يادآوري آن در آخرينبار بی‌حکمت نخواهد بود.
۱- اولين مسئله حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي است. نبايد فراموش کرد که همه بزرگان ديني و مراجع عظام تقليد «رأي دادن» را فريضه‌اي الهي و واجبي عيني دانسته‌اند که ترک آن بدون عذر شرعي جايز نيست؛ لذا ضمن آنکه خودمان در انتخابات شرکت خواهيم کرد، بايد بکوشیم ديگران را به حضور در پاي صندوق‌هاي رأي دعوت کنیم. ۲- نکته ديگر توجه به حرمت «رأي سفيد» است که متأسفانه بدان کم‌توجهي مي‌شود! در استفتائي از امام خامنه‌ای پرسيده شده: «حکم رأي دادن سفيد و بي‌نام چيست؟ در صورت عدم شناخت و تحقيق، يا تحقيق کافي و عدم وصول به نتيجه و تحير در انتخاب اصلح چطور؟» معظم‌له در جواب فرموده‌اند: «در هر صورت اگر رأي سفيد دادن موجب تضعيف نظام اسلامي باشد، حرام است.» ۳- رهبر معظم انقلاب نه‌تنها از حرمت «رأي سفيد» سخن گفته‌اند، بلکه از گذاشتن جاي خالي در فهرست انتخاباتي نيز پرهيزمان داده و تأکيد کرده‌اند: «توصيه‌ من اين است که از همه حق‌شان استفاده کنند. مثلاً در تهران که ما سي نفر را بايد انتخاب کنيم و همچنين در هر نقطه‌اي، هر تعدادي که نامزد انتخاباتي آنجا هست.» در اين مسير بايد با مشورت با بزرگان يا اعتماد به فهرست‌هايي پیش رفت که کارشناسان امين براي انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان تنظيم کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب هنگام رأي دادن در سال ۱۳۹۲ فرمودند: «من به ۳۱ نفر براي شوراي شهر رأي دادم. البته بعضي از اين حضرات را از نزديک مي‌شناختم، بعضي را هم نمي‌شناختم، لکن اعتماد کردم به همين فهرست‌هايي که پيشنهاد مي‌کنند و مي‌دهند.»
به اميد خلق حماسه‌اي ديگر و ساختن مجلسي کارآمد، با نمايندگاني شجاع، انقلابي و ساده‌زيست، چراکه به فرموده رهبر حکيم‌مان «اگر مجلس مرعوب غرب باشد، مرعوب آمريکا باشد، دنبال حاکميت جريان اشرافي‌گري باشد، کشور را بدبخت خواهند کرد.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات