صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۲۶

هانی‌زاده:پرونده‌سازی و دستبرد به اموال بلوکه‌ طرح جدید آمریکا برای مهار ایران است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شکست منطقه‌ای آمریکا سبب پرونده‌سازی این کشور علیه ایران شده است تصریح کرد: آمریکا با صدور حکم برداشت غیرقانونی از اموال ایران، قصد ایجاد شرایط بدتر از تحریم برای مهار منطقه‌ای تهران دارد.
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل، در پاسخ به سؤالی پیرامون برداشت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اقدام اخیر آمریکا برای دستبرد اموال بلوکه شده ایران نقض آشکار برجام است و نشان می‌دهد آمریکا تحت هیچ شرایطی طرف قابل اعتمادی برای ایران نیست.

وی افزود: این اقدام آمریکا نشان‌دهنده این است که طرح‌های آنها برای تغییر شطرنج سیاسی منطقه بالاخص در سوریه و یمن شکست خورده فلذا از هر فرصتی برای وادار کردن ایران به اعطای امتیازات بیشتر در مسائل منطقه استفاده می‌کنند.

هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکا با استفاده از فضای جامعه جهانی، بلوک‌بندی‌های جدید و تحریک برخی از کشورهای عرب منطقه قصد اعمال فشار بر ایران دارند گفت: دستگاه دیپلماسی باید در شرایط کنونی ضمن درخواست تشکیل جلسه فوری با کشورهای1+5، ضرب‌الاجلی را برای اجرایی کردن تعهدات آمریکا تعیین کند تا از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری شود.

هانی‌زاده همچنین با تاکید بر اینکه کمیته نظارت بر برجام باید کاملاً شفاف در این خصوص اظهار نظر کند،گفت: اگر بنا باشد آمریکا دست به چنین اقداماتی بزند وتضمینی برای اجرایی شدن تعهدات نیز نباشد، ایران باید به طور جدی درصدد لغو یکجانبه و فوری برجام و بازگشت به وضعیت اول باشد.

این کارشناس بین المللی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با صدور احکامی از سوی دادگاه‌های خود مبنی بر برداشت غیرقانونی از اموال ایران،قصد  ایجاد شرایطی بدتر از فضای تحریم علیه ایران دارند تا از آن طریق و با ورود ایران به دور دیگری از مذاکرات، امتیازهای مطلوب خود را در حوزه مسائل منطقه‌ای از ایران اخذ کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد:این دست درازی به اموال ایران نشان می‌دهد امکان این وجود دارد که آمریکایی‌هادر آینده با اتخاذ همین رویکرد و به بهانه‌‌ها و پرونده‌سازی‌های مختلف به اموال بلوکه شده ایران دستبرد بزنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات