صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۵۶۴

پاسداران حرم

دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حرم اهل‌بیت(ع) از شلمچه تا خان طومان حکایت دل‌سپردگانی است که مسیر عاشقی به اهل‌بیت(ع) را در پرواز بی‌سر و بال می‌دانند؛ [...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: در آستانه سوم شعبان و روز پاسدار خبر شهادت ۱۳ تن از پاسداران مدافع حرم منتشر شد. این رویداد که به فرموده امام(ره) «عزت ابدي» است، برگ زرین دیگری از ارادت فرزندان انقلاب اسلامی به ائمه‌اطهار(ع) و جانفشانی برای حفظ حریم آنان در بلاد غربت است.
دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حرم اهل‌بیت(ع) از شلمچه تا خان طومان حکایت دل‌سپردگانی است که مسیر عاشقی به اهل‌بیت(ع) را در پرواز بی‌سر و بال می‌دانند؛ آنان اکنون در مسیر دفاع از عقیله بنی‌هاشم و جلوگیری از کربلایی دیگر از همدیگر سبقت می‌گیرند. اگرچه سبقت زمانی کربلا فرصت حضور این مردان را در آن معرکه ناممکن کرده بود؛ اما خداوند پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان ذخیره‌های مادام‌العمر خود برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) نگه داشت و به گفته امام خامنه‌ای (دامت‌ظله) «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت(ع) حرم حضرت زینب(س) را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید، کاظمین، نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند. (۷/۱۰/۹۴)» سخنان و وصایای این مدافعان حرم که اکنون در فضای مجازی مورد استقبال مردم، به ویژه جوانان است و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، دربر دارنده پیام‌هایی مبنی بر ایستادگی در مقابل کفار، دشمنان و تکفیری‌ها است و دفاع از ولایت را به جوانان توصیه می‌کنند.
گذشته پرافتخار سپاه پاسداران همواره نشان داده است با وجود اینکه برخی از عناصر داخلی بر سر تقسیم غنایم از معامله با شیطان سخن به میان می‌آورند، پاسداران بر پیمان خود بر ولایت استوار مانده‌اند و با بصیرت راه خود را از میان بیراهه‌ها و گمراهه‌ها با تمسک به سفینه‌النجاه پیدا کرده و مبارزه خود را با شهادت یا پیروزی بر مینای «احدی الحسنین» ادامه می‌دهند. شهید مدافع حرم، علی امرایی در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: اگر به زیارت کربلا رفتید سلام مرا به آقا برسانید و بگویید ارباب غریبم دلم برای‌تان تنگ شده بود، ولی دیدم پاسبانی از حریم خواهر و دخترتان بر من واجب‌تر است، راستی به جای من سفر مشهد بروید که خیلی دلم تنگ است...»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات