صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۱۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 مهر

کاهش ۷۱ درصدی صادرات فرش دستباف ایرانی/ براساس آمارها میزان صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته در حالی با کاهش ۷۱ درصدی از ۲۳۷ میلیون دلار سال ۱۳۹۷ به ۶۹ میلیون دلار رسیده که این میزان در سال‌های گذشته نزدیک به ۴۳۰ میلیون دلار بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۸ ایران با سهم ۱۸ درصدی از بازار جهانی، پس از کشور هند رتبه دوم صادرات جهانی فرش دستباف را در دست داشته که این میزان در سال ۲۰۱۹ با کاهش به ۸/۱ درصد، ایران را در رتبه سوم و پس از هند و پاکستان قرار داده است.

پروتکل‌های روحانی!/ «سیدعزت‌الله ضرغامی»، رئیس اسبق سازمان‌ صدا و سیما اظهار داشت: «تعامل روحانی با دیگران در حد صفر است. برخی وزیران روحانی می‌گفتند اگر رئیس‌جمهور فقط ۱۰ دقیقه به ما وقت می‌داد تا برخی حرف‌ها را بزنیم خیلی از مشکلات اصلاً به وجود نمی‌آمد. روحانی پروتکل‌های عجیبی دارد که با برخی وزرایش تلفنی هم صحبت نمی‌کند. یک بار به مسئول دفترش گفتم ایشان در یک همایش بیاید و از جانبازان تقدیر کند، گفت پروتکل‌های آقای روحانی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد!»

احتمال وقوع بی‌ثباتی در آمریکا/ به نوشته پایگاه «تله ریپورت»، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو در حال حاضر ناظر بر منازعه میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکاست، گفت: «بی‌ثباتی در ایالات متحده چیز خوبی نیست، اما در کل رویدادی بسیار محتمل است و به سود هیچ یک از ما نیست.»

تمسخر حجاب در شبکه قرآن!/ چندی پیش بود که در فضای مجازی تصویر عروسکی از شبکه قرآن منتشر شد و اظهارنظرهای متفاوتی درباره این عروسک و کج‌سلیقگی شبکه قرآن در زیبایی‌شناسی تصویری و هنری داشت؛ اما حالا کاشف به عمل آمد که طراح این عروسک کسی نیست جز «بنفشه بدیعی»! این خانم عروسک‌ساز شبکه قرآن، یکی از اصلاح‌طلبان افراطی و دارای مواضع علیه نظام و انقلاب است که به راحتی برای صدا و سیما و شبکه قرآن عروسک درست می‌کند که کار اخیر او باعث تمسخر گسترده حجاب شد!

احکام سیاسی (سؤال 55): نسبت ناروا دادن به دیگران چه حکمی دارد؟ پاسخ: نسبت دادن سخن یا فعل ناحق یا صفت نادرست به دیگری که موجب آبروریزی وی ‌شود، گناهی بزرگ و از کبائر زبانی است که در برخی از مصادیق آن جرم نیز مقرر شده است و احکام قانونی چون حد و تعزیر بر آن مترتب می‌شود؛ بنابراین، از نظر اسلام بیان هر سخن یا کار نادرست یا صفت ناروا به دیگری، تا زمانی که بر اساس ادله محکمه پسند اثبات نشده باشد، عملی ضداخلاقی و گناهی بزرگ است؛ این نسبت دادن می‌تواند در اَشکال گوناگونی از جمله تهمت، افترا و بهتان محقق شود.     

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات