صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۰۸۷۸

معاون متخلف بیمه مرکزی چرا سرپرست شد؟!

پس از افشای دریافت وام و حقوق‌های میلیونی برخی مدیران بیمه مرکزی، جای سوال است که چرا فقط رئیس کل باید استعفا دهد و سه معاون بیمه با وضعیت حقوقی مشابه آقای رئیس، استعفا نکردند؟

به گزارش مشرق به دنبال بالا گرفتن موج اعتراض‌ها به حقوق‌های چند ده میلیونی و وام‌های چند صد میلیونی مدیران ارشد بیمه مرکزی، محمد امین رئیس بیمه مرکزی استعفا داد که مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت. برخی مسئولان و حامیان رسانه‌ای دولت در چند روز اخیر با برملا شدن فیش حقوق‌های کلان مدیران بیمه مرکزی، برای سرپوش گذاشتن این ماجرا دست به کار شدند و مواضع متناقضی اتخاذ کردند که از عدم صداقت آنها حکایت دارد.

ابتدا از سوی حامیان دولت یازدهم عنوان شد که حقوق‌های کلان مدیران بیمه به خاطر قصور دولت قبل بوده است. این در حالی است که در اطلاعیه دیوان محاسبات به صراحت بر بروز این تخلف در دولت یازدهم با وجود تذاکرات دیوان تصریح شده بود.

در مورد دیگر مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد مدعی شد که وزیر اقتصاد قبل از رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی اعضای هیئت‌مدیره بیمه مرکزی دستور رسیدگی به این امر را داده بود. این در حالی است که پس از رسانه‌ای رشدن این تخلف، کمیته‌ای از سوی وزیر اقتصاد مسئول رسیدگی به آن شد و این کمیته نیز نتایج بررسی خود را پس از چند روز اعلام کرد. بنابراین، اظهارات مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد متاسفانه خلاف واقعیت بود.

در عین حال بیمه مرکزی چند روز پس از افشای فیش‌های حقوقی، در اطلاعیه‌ای ادعا کرد: اقدامات بیمه مرکزی منطبق بر مقررات بوده و تخلفی صورت نگرفته است.

این در حالی است که خلاف قوانین بودن حقوق‌های کلان مدیران بیمه مرکزی در گزارش دیوان محاسبات، تایید شد.

مشرق می‌افزاید: در بیانیه کمیته وزارت اقتصاد به طور آشکاری تلاش شد اصل ماجرا سرپوش گذاشته شده و به جوسازی رسانه‌ای ربط داده شود. وزارت اقتصاد ادعا کرد که «آنچه در رسانه‌ها به عنوان حقوق‌های چند ده میلیون تومانی» از آن یاد شده است، برداشتی نادرست بوده است.»

در بیانیه وزارت اقتصاد، تلاش شده بود ماجرای وام‌های 400 میلیون تومانی از بیت‌المال سانسور شود و با تمرکز بر حقوق‌های چند ده میلیونی و نسبت دادن آن به سوءتفاهم رسانه‌ای، برای انحراف افکارعمومی تلاش شده بود.

در حالی در بیانیه وزارت اقتصاد بر بازگرداندن 200 میلیون تومان اضافه کار 4 مدیر ارشد بیمه مرکزی تصریح شد که چند روز قبل بیمه مرکزی این ماجرا را تکذیب کرده بود. در مجموع، مسئولان بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد و حامیان رسانه‌ای دولت در دو هفته اخیر تلاش‌های زیادی برای مخفی نگه داشتن این تخلف کردند.

مشرق می‌نویسد: با افشای تخلف مذکور، جای سوال است که چرا فقط رئیس بیمه مرکزی باید استعفا دهد؟ چرا سه معاون بیمه مرکزی که آنها هم حقوق‌های کلان و وام‌های چند صد میلیونی دریافت کردند، استعفا ندادند و در کمال تعجب یکی از همین معاونان، هم‌اکنون سرپرست بیمه مرکزی شده است! آیا شاهد استعفا یا برکناری دیگری نخواهیم بود؟


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات