تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۷۳
علت غيبت رئيس‌جمهور در جلسات مجمع

روحاني همان هاشمي است

پایگاه بصیرت / ياسمين طالقاني
(روزنامه آرمان - 1394/09/04 - شماره 2912 - صفحه 2)

حسن روحاني در جلسات مجمع حضور پيدا نمي‌كند. دليل اين غيبت چيست? برخي پس از شنيدن اين خبر شادمان مي‌شوند و به ياد دوره‌اي مي‌افتند كه رئيس‌جمهور دولت قبل هم در جلسات اين نهاد حضور پيدا نمي‌كرد به عنوان نمونه، سايت مشرق نوشته است: «رئيس‌جمهور يكي از اعضاي حقوقي اين مجمع است كه بايد در جلسات حضور داشته باشد، اما هم احمدي‌نژاد و هم روحاني غيبت‌هاي زيادي در اين زمينه دارند و به بهانه‌هاي مختلف در جلسات اين مجمع مهم شركت نمي‌كنند.

شنيده‌ها حاكي از آن است كه آقاي روحاني به دليل مخالفت‌هايي كه با برنامه ششم توسعه دارند و معتقدند چون دولت مجري اين برنامه بوده طبعا بايد با نظر وي اين برنامه تدوين شود، به نشانه اعتراض در جلسات اخير شركت نكرده است.» اين سايت كه ابتدا از حاميان دولت قبل بود در زمان غيبت‌هاي احمدي‌نژاد سكوت اختيار كرده بود و شكايتي نداشت اما اكنون غيبت روحاني كه دليلش از سوي سخنگوي دولت مشغله كاري بيان شده را به غيبت اعتراضي و انتقادي تفسير کرده است. اصولگراياني كه درصدد همسان‌سازي عملكرد روحاني با احمدي‌نژاد هستند از غيبت‌هاي رئيس‌جمهور در راستاي منافع و البته توجيه اشتباهات احمدي‌نژاد استفاده مي‌كنند كه البته در اين همسان‌سازي‌ها ناموفق بوده‌اند.

روحاني از زمان آغاز فعاليتش در قامت رئيس‌جمهور برنامه خود را اينگونه تنظيم كرد كه ثبات نسبي در داخل كشور فراهم كند و همزمان با آن پرونده هسته‌اي را حل و روابط بين‌المللي را تقويت كند. وی تمام اين برنامه‌ها را طي مشورت با آيت‌ا... هاشمي كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت است در دستور كار قرار داده و مي‌دهد. روحاني همان هاشمي است و تحولات رخ داده در كشور به ويژه در عرصه بين‌المللي راهكارهايي است كه دولت روحاني از تجربه هاشمي آموخته و اجرا كرده است. هاشمي و روحاني با هم عهدي نانوشته دارند كه ايران را در تمام عرصه‌ها سربلند كنند و همگان شاهد هستند در اين مسير گام بر مي‌دارند.

هاشمي: نگذاريد مردم نااميد شوند

روز گذشته آيت‌ا... هاشمي تاكيد داشت كه نگذاريد مردم نااميد شوند. خطاب او شايد به شايعه‌سازان درباره مسئولان كشور باشد مانند اينكه براي غيبت روحاني شايعاتي منتشر مي‌كنند كه افكار عمومي پذيراي آن نيست. هرچند ديروز سخنگوي دولت علت غيبت رئيس‌جمهور را مشغله كاري بيان كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار پيشكسوتان و فرماندهان مقر شهيد مطهري، سپاه انصارالامام و دفاع مقدس با يادآوري خاطرات سال‌هاي اول پس از پيروزي كه انواع توطئه‌ها عليه انقلاب برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شد، يادگاران زنده جنگ را سرمايه‌هاي ارزشمند براي كشور دانست و گفت: نتيجه مجاهدت‌هاي شما و حمايت‌هاي مردم، خلق قطعه‌اي بي‌نظير در تاريخ ايران است كه بايد از آن اسطوره ساخت.

وي با تشريح فراز و فرودهاي مربوط به مسائل هسته‌اي و حضور وزراي خارجه ۶ كشور مهم جهان در جلسات با وزير خارجه ايران، اين حركت را نشان از اقتدار ايران در جهان دانست و افزود: پس از توافقات هسته‌اي، غرب و شرق براي ايجاد روابط با ايران مسابقه گذاشتند. هاشمي اختلاف نظر عاقلانه و بدون تعصبات سياسي و جناحي را باعث رشد و پيشرفت جامعه دانست و گفت: بايد قدر اين مردم را بدانيم. هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر تاثيرات وحدت در جوامع اسلامي و مخصوصا در بعد داخلي، گفت: بايد به خواسته‌هاي مردم توجه كنيم و نبايد بگذاريم آنها نااميد شوند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تشريح اهداف برخي مخالفان دولت كه بدون توجه به منافع ملي و فقط براساس نگاه‌هاي باندي و سياسي اعلام موضع مي‌كنند، گفت: اين عده‌، فكر مي‌كنند اگر دولت فعلي اين كار را تمام كند، در بين مردم محبوب و در انتخابات بعدي برگزيده مي‌شود و به همين خاطر سعي مي‌كنند در مسير پيشرفت‌هاي دولت سنگ‌اندازي كنند، حال آنكه اين مساله يك مساله ملي و پيشرفت آن متوجه تمام كشور خواهد شد. وی با بيان سوابق فعاليت‌هاي ايران براي آب سنگين و همچنين تشريح كاربرد آب سنگين در مسائل متعدد زندگي تصریح کرد: بارها اعلام كرديم كه هدف ما از فعاليت‌هاي هسته‌اي، استفاده از مواهب صلح‌آميز آن است و امروز دنيا به اين نتيجه رسيده است كه تمام اقدامات ايران علمي است و بايد با ايران در اين زمينه كار كنند كه قرارداد مربوط به آب سنگين، يكي از موارد آن است.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/135577

ش.د9404611

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات