تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۸۹
رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرد

بی‌معنایی دوگانگی در اصلاح‌طلبان

اشاره: چند وقت است که شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشکیل و اعضای آن مشخص شده است؛ شورایی که قرار است نقطه ثقل انتخابات اصلاح‌طلبان و یکدست‌کننده آنها باشد. رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتمادملی که خود عضو شورای عالی سیاستگذاری است در حاشیه نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه «فرهیختگان» درباره برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد این شورا توضیح داد.
پایگاه بصیرت / مهتاب اسفندیاری

(روزنامه فرهيختگان – 1394/08/23 – شماره 1808 صفحه 4)

* شورای‌عالی سیاستگذاری موجودیت یافته و هیات‌رئیسه آن هم تعیین شده است. آیا این شورا وارد تعیین مصادیق هم شده است؟

** شورای‌عالی سیاستگذاری تا به حال دوجلسه داشته است. دومین جلسه آن یکشنبه گذشته برگزار شد. تا به حال دو مصوبه بیشتر نداشته است؛ یکی انتخاب هیات‌رئیسه است که ابتدا هیات‌رئیسه موقت و سپس (یکشنبه) هیات‌رئیسه دائم آن انتخاب شد. مصوبه دوم آن هم آیین‌نامه داخلی شورای عالی بود. اما اینکه چند کمیته و کارگروه تشکیل شود و چه کسانی مسئولیت داشته باشند در جلسات آینده مشخص خواهد شد. بنابراین هنوز فاصله زیادی تا تعیین مصادیق و مشخص شدن لیست افراد و مسائلی از این دست داریم.

* در آیین‌نامه‌ای که از آن یاد کردید چه مواردی لحاظ شده است؟

** فلسفه تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری، ترکیب هیات‌رئیسه، تشکیل سه کارگروه، تشکیل جلسات نصاب برای رسمیت جلسات و مواردی که در هر شورایی ابتدا باید در نظر گرفته شود.

* آیا مشخص است که در حال حاضر در شهرستان‌ها چه وضعیتی وجود دارد و شورای سیاستگذاری چه تاثیری بر آنها دارد؟

** آنچه همه اصلاح‌طلب‌ها اعم از شخصیت‌های محوری و احزاب و تشکل‌ها بر آن تاکید داشته و دارند این است که ما در مرکز به هیچ‌وجه در امور حوزه‌های انتخابیه دخالت نکنیم. قرار بر این است که حوزه‌های انتخابیه به خود تشکل‌ها و احزاب موثر اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها واگذار شود و خود آنها در این باره تصمیم‌گیرنده باشند. در مرکز و شورای سیاستگذاری تنها سیاستگذاری‌های کلی انجام شود و احیانا اگر اختلاف‌نظری به وجود آمد داوری کنند. اما دخالت‌کردن در امور حوزه‌های انتخابیه از نظر همه اصلاح‌طلب‌ها مردود است.

* یعنی تاثیرگذاری و دخالت مستقیم این شورا تنها در تهران است؟

** بله؛ البته در تهران هم احزاب و تشکل‌ها آزاد هستند نظرات و پیشنهادهای خود را بیاورند و در شورا جمع‌بندی خواهد شد. خوشبختانه آقای دکتر عارف که در راس این نهاد است قبلا هم برنامه‌ریزی‌ها و فعالیتی‌هایی برای کل کشور به‌ویژه تهران انجام داده‌اند. بنابراین ایشان می‌توانند این برنامه‌ها را به‌خوبی مدیریت کنند.

* برخی شایعات منتشرشده مبنی‌بر اینکه اصلاح‌طلبان در نهایت دو لیست انتخاباتی خواهند داد، چنین مطلبی را تایید می‌کنید؟

** اصلا چنین چیزی نیست، اگر قرار به این کار بود که شورای‌عالی سیاست‌گذاری تشکیل نمی‌شد. اصلا فلسفه انتخاب شورای عالی این است که دیگر اختلاف‌نظر و دوگانگی نباشد.

* یعنی در شورای‌عالی سیاستگذاری چنین تصمیمی گرفته نشده است؟

** اصلا؛ دقیقا برخلاف آن تصمیم‌گرفته شده که یک لیست واحد ارائه شود.

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1808/4/57753/0

ش.د9405072

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات