صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۷۲

اخبار

۱- ایراد محمدجواد لاریجانی به انقلابی بودن هاشمی و روحانی
 محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه در مراسم جشن سومین سال آغاز به کار برنامه «دکتر سلام» با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی از انقلابی بودن مفهوم تاریخی در ذهن دارد، گفت: به تعبیر آقای هاشمی کسانی که از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب با انقلاب همراه بودند، انقلابی هستند که الآن همه بالای ۶۰ سال سن داشته و نسل‌شان در حال انقراض است، لذا درباره جوانان انقلابی می‌گوید که برخی تازه به دوران رسیده‌ها انقلابی شده‌اند. وی به تعبیر دیگر از انقلابی بودن در بیان رئیس‌جمهور به معنی سر و صدا کردن اشاره کرد و یادآور شد: این تعابیر هیچ‌کدام موردنظر رهبر معظم انقلاب نیست؛ انقلاب حادثه‌ای بزرگ بود که تجربه نشئت‌گرفته از آن در دو جریان حکومت مدنی جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی متبلور شده است و انقلابی کسی است که این دو جریان را باور داشته، در آن مشارکت دارد و همه وجود خود را وقف آن می‌کند.
۲- اگر عارف رأی ندارد به میدان نیاید
حسین عبداللهی، مدیرمسئول روزنامه «آرمان» و مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دو نوع ریاست بر مجلس و در مجلس وجود دارد، گفت: اگرچه ریاست قوه مقننه جایگاه مهمی است، اما می‌توان با تشکیل گروه‌ها و فراکسیون‌های قوی به منظور تصویب قوانین مورد نظر، ریاست بر مجلس را نیز کسب کرد. این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: اگر لاریجانی بداند که رأی نمی‌آورد، عملاً وارد کاندیداتوری ریاست مجلس نمی‌شود و عارف نیز اگر واقعاً فکر می‌کند که رأی اکثریت را دارد، از این حق برخوردار است که وارد میدان شود؛ اما اگر وی بداند که رأی اکثریت را ندارد و باز به میدان آید، در حقیقت به جریان اعتدال ضربه می‌زند و موجب می‌شود انسجام بیرونی علیه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شکل گیرد.
۳- بودجه آمریکا با ضدیت با ایران بسته شد
مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۷۷ رأی موافق در برابر ۱۴۷ رأی مخالف پیش‌نویس اخیر «قانون اختیارات دفاعی ملی» را که حاوی چند ماده الحاقی ضد ایران است، به تصویب رساند. «قانون اختیارات دفاع ملی» یا لایحه بودجه دفاعی آمریکا لایحه‌ای لازم‌التصویب است که به تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا می‌پردازد. این لایحه برای سال ۲۰۱۷، از لحنی بحث‌برانگیز در قبال ایران استفاده کرده و نوشته است: واشنگتن باید آماده مقابله با ایران در خلیج‌فارس باشد؛ البته در این لایحه از واژه مجعول و ساختگی خلیج «عربی» به جای خلیج‌فارس استفاده شده است. این لایحه اکنون به سنا فرستاده شده و در صورت تصویب آن در این نهاد، با امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل خواهد شد.
۴- ریاض بر سر موجودیتش با ایران می‌جنگد
«جیمز دورسی» تحلیلگر مسائل خاورمیانه در یادداشتی رقابت میان ایران و عربستان سعودی را «نبردی بر سر هژمونی» توصیف کرده که عربستان نمی‌تواند برنده آن باشد. وی در این یادداشت نوشته است: «باورهای دیرینه‌ای در میان مقامات دولت‌های غربی، مأموران اسبق اطلاعاتی، تحلیلگران و دانشگاهیان وجود دارد که نظام حکومتی عربستان سعودی قابل دوام نیست.» وی در بخشی از این مطلب خصومت عربستان سعودی با ایران را نبردی بر سر موجودیت ریاض دانسته و نوشته است: «ایران برای عربستان تهدیدی وجودی به شمار می‌آید، نه به دلیل اینکه خودش را کشوری انقلابی معرفی می‌کند، بلکه به دلیل آنچه که هست، منابعی که می‌تواند به میان بیاورد و چالش‌های درونی که ایجاد می‌کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات