تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۴۲
پس از ٣٥ سال

متهم‌ انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در بازداشت

(روزنامه اعتماد ـ 1395/02/26 ـ شماره 3527 ـ صفحه 1)

نامش در هفتمين روز از تيرماه هر سال تكرار مي‌شود؛ تكراري نه از روي خوشنامي، او عامل انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي است. كسي كه ٧٢ نفر را در اولين روزهاي تابستان سال ٦٠ به شهادت مي رساند و تا كنون سرنوشتي نا معلوم را در پيش مي‌گيرد.

حالا شايد اين سرنوشت معلوم شود. چرا كه همين ديروز بعد از گذشت ٣٥ سال سعيد منتظرالمهدی، سخنگوي ناجا از دستگیری یکی از عناصر منافق در کشور آلبانی که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش آفرین بود خبر داد و گفت: این دستگیری با همکاری پلیس اینترپل به وقوع پیوسته است و به زودی به ایران منتقل خواهد شد. سخنگوي ناجا البته هيچ اشاره‌اي به نام و مشخصات جزيي‌تر اين فرد نداشته و جز بيان همين كليات توضيح ديگري نداده است.

شايد توضيحات ديگر براي روزهايي مانده كه فرد دستگير شده به كشور تحويل داده خواهد شد. با اين حال تا آن روز اين معما مدام تكرار مي‌شود كه او چه كسي است؟ اولين اسمي كه در اين زمينه به ذهن‌ها خطور مي‌كند محمدرضا کلاهی صمدی است. يكي از اعضاي سازمان منافقين كه عامل نفوذي اين گروهك در حزب جمهوري اسلامي بود.

وي پس از انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي مدتی در منزل یكی از اعضای سازمان متبوع خود مخفی و نهایتا از طریق مرزهای غربی كشور به عراق گریخت. وی در عراق با یكی از اعضای سازمان منافقین ازدواج كرد. اما در ١٣٧٠ در فهرست اعضای «مساله‌دار» سازمان قرار گرفت، در ١٣٧٢ از سازمان جدا شد و در ١٣٧٣ از عراق به آلمان گریخت. سه سال پيش گفته شد كه او در كشور آلمان رويت شده است. هر چند نام كلاهي تنها نامي است كه با انفجار حزب جمهوري اسلامي پيوندي ٣٥ ساله خورده اما مي‌توان حدس زد كه او به تنهايي كار طراحي و اجراي اين ترور را بر عهده نداشته و افراد ديگري نيز در جريان كار بوده‌اند. حالا با توضيحات ديروز سخنگوي ناجا بايد در انتظار اخبار جديد ماند. اخباري كه مشخص مي‌كنند آيا كلاهي بعد از ٣٥ سال به دام افتاده يا اينكه فرد دستگير شده شخص ديگري بوده است.

ش.د9500170

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات