صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۹۶۲

اخبار

۱- سرآمد همه روحانیت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است
در بخشی از کتاب «حاج قاسم» که از مجموعه «یاران ناب» منتشر شده، از زبان سرلشکر قاسم سلیمانی آمده است: «مردم! از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید؛ والله! علمای شیعه را تماماً و از نزدیک می‌شناسم. الآن ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می‌شناسم، علمای پاکستان را می‌شناسم، علمای حوزه خلیج‌فارس را می‌شناسم. چه شیعه و چه سنی، والله! اشهد بالله! سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است. من با خیلی از علمای شیعه مکاتبه و از نزدیک مراوده دارم و می‌شناسم آنها را، ارادت داریم. دنبال تبعیت مردم از آنها هستیم. اما اینجا کجا، آنجا کجا؟ بین ارض و سما فاصله داریم. در حکمت این مرد، در اخلاق این مرد، در دین این مرد، در سیاست‌شناسی این مرد، در اداره حکومت این مرد، دقت کنیم و در بازی‌های سیاسی، مرزهای خودمان را تفکیک کنیم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. آن چیزی که مهم است اتصال ما به ولایت است. آنچه که مهم است، حمایت ما از این نظام است.»
۲- وام میلیاردی روسیه در راه ایران
معاون وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: شرایط پرداخت وام ۵/۲ میلیارد یورویی به ایران طی چند هفته آینده فراهم خواهد شد. روسیه قصد دارد ۵/۲ میلیارد یورو در قالب دو وام مجزا به ایران بدهد. به گفته سرگی استورچاک، وام اولی از نظر حجم مالی بیشتر از وام دومی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود، وزارت اقتصاد روسیه طی دو هفته آینده اجازه پرداخت این دو وام را از کابینه این کشور دریافت کند. در جریان نشست آبان ماه سال ۹۴ کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه در مسکو که به تهیه نقشه راه توسعه روابط دو کشور منجر شد، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اجرای طرح‌های مشترک در بخش‌های مختلف در ایران با همکاری دو طرف پیش‌بینی و قرار شد مسکو بخشی از هزینه‌های این طرح‌ها را به صورت وام اعتباری در اختیار تهران قرار دهد.
۳- پیشنهاد زیباکلام به روحانی برای شرکت نکردن در انتخابات
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، بار دیگر در گفت‌وگو با هفته‌نامه «صدا» از روحانی خواست که از کاندیداتوری در سال ۹۶ صرف‌نظر کند تا به یک چهره ملی تبدیل شود. وی در این‌باره گفت: ما شخصیتی را می‌خواهیم که کاریزمای ملی و عمومی داشته باشد که در شرایط کنونی، هم آقای عارف و هم آقای ظریف از چنین کاریزمایی برخوردار هستند. هیچ‌کدام از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا نمی‌توانند به اندازه عارف و ظریف با احمدی‌نژاد دهان‌به‌دهان شوند. هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا چهره‌های میانه‌رو، اعم از آقایان هاشمی‌رفسنجانی یا روحانی، صفاتی را که آقای احمدی‌نژاد از آن برخوردار است، ندارند.
۴- گام اول بی‌اهمیتی به مقوله فرهنگ در مجلس دهم
درست در روزي كه رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس دهم از اولويت فرهنگ سخن گفتند و از ولنگاري دستگاه‌هاي فرهنگي در حوزه فرهنگ انتقاد كردند، تنها چهار نماينده مجلس براي حضور در كميسيون فرهنگي اعلام آمادگي كردند. كميسيوني كه گويا به سبب آنکه آب و ناني در آن نيست، چندان مورد توجه قرار نگرفته است؛ به گونه‌ای كه به دلیل تعداد کم نماينده‌هاي متقاضی حضور در كميسيون فرهنگي، این کمیسیون در ميان فهرست كميسيون‌ها رتبه يكي مانده به آخر را به دست آورده است! اين استقبال كم‌رمق همان ولنگاري را نشان می‌دهد كه رهبري نسبت به آن هشدار داده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات