صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۲۶۱۶

اخبار

۱- توافق محمود عباس با مخالفان کابینه صهیونیستی برای سازش
در حالی که نتانیاهو فرد تصمیم‌گیرنده در رژیم صهیونیستی است، اما اسحاق هرتزوگ و محمود عباس طی دیداری بر سر برخی از مسائل حول قرارداد سازش توافق کردند. رئیس حزب «اتحادیه صهیونیست» و از مخالفان کابینه فعلی رژیم صهیونیستی طی دیداری با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بر لزوم تقسیم شهر «قدس» و راهکار دو دولتی تأکید کرد. به گزارش شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی، این دو، طرح صلح عربی را پایه‌ای برای تشکیل حقیقت خاورمیانه جدید از طریق امضای قرارداد سازش فلسطین- اسرائیل دانستند و بر سر مسائل متعدد دیگری به توافق رسیدند. عباس در این دیدار به طور یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن خواسته دیگر فلسطینی‌ها، قبول کرد که دولت (احتمالی) فلسطین باید در قلمرویی که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ طی جنگ شش روزه تصرف کرد، باقی بماند که تقریباً فقط چهار درصد از اراضی اشغالی فعلی را شامل می‌شود.
۲- سفارتخانه‌های خارجی برای کودکان ایرانی مهدکودک زدند!
معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به ورود این شورا در بحث آموزش‌های ارائه‌شده از سوی سفارتخانه‌ها و بررسی این موضوع، گفت: هم‌اکنون چنگک سفارتخانه‌ها را در مباحث آموزشی کشور شاهدیم. فرشته روح‌افزا اظهار داشت: در برخی از سفارتخانه‌ها مهدهای کودک تشکیل شده است. این سفارتخانه‌ها مدارسی نیز برای آموزش فرزندان کارکنان خود دارند که در آنجا دانش‌آموزان ایرانی را با هزینه‌های بالا نام‌نویسی می‌کنند. سفارتخانه‌ها آن دسته از دانش‌آموزان ایرانی را که در کشور آنها متولد شده‌اند، نام‌نویسی کرده و با آموزش‌های خود تربیت می‌کنند. همچنین، مهدکودک‌هایی را مطابق با برنامه سازمان‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند و آموزش‌های خاصی را ارائه می‌کنند. گفتنی است، هم‌اکنون هشت هزار مهد روستا در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که سازمان‌های بین‌المللی در حال اداره آنها هستند و کودکان روستایی تحت برنامه این سازمان‌ها تربیت می‌شوند.
۳- کاهش دو و نیم میلیارد دلاری جذب سرمایه‌های خارجی
دولت پیش رقم سرمایه‌گذاری خارجی را با عدد ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار تحویل دولت روحانی داد؛ اما این رقم با توجه به دیپلماسی لبخند بیش از ۵/۲ میلیارد دلار کاهش یافت. جدیدترین گزارش سازمان کسب‌وکار ملل متحد (آنکتاد) نشان می‌دهد، رقم سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار رسیده است! بنابراین می‌توان گفت، از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم سرمایه‌گذاری خارجی ۲ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار کاهش یافته است. گفتنی است، با وجود سفر ۱۵۰ هیئت اقتصادی و تجاری به کشور، دولت حسن روحانی در جذب سرمایه خارجی عملکرد بسیار ضعیف و بحث‌برانگیزی داشته است.
۴- احتمال ریاست کاظم جلالی بر فراکسیون اعتدال
نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل فراکسیون اعتدال گفت: اگر این فراکسیون شکل بگیرد، با دیدگاه‌های ما همخوان‌تر است و به عضویت آن درخواهیم آمد. اردشیر نوریان درباره اعضای احتمالی هیئت‌رئیسه این فراکسیون و احتمال ریاست کاظم جلالی در آن گفت: این مسئله طبیعتاً به تعداد اعضا و همچنین اشخاصی بستگی دارد که در آن حضور دارند، البته اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس باشد، مهم اصل شکل‌گیری این فراکسیون است. نوریان همچنین افزود: آقای جلالی یکی از همکارانی است که در این زمینه فعالیت دارد و وی می‌تواند گزینه ریاست باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات