صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۳۵۵۳

اخبار

۱- تشدید شکاف در کارگزاران و اختلاف بین کرباسچی و مرعشی
در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سیدحسین مرعشی، رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی، دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند. یکی از اعضای حزب کارگزاران در این‌باره گفت: مرعشی در حالی پس از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم گرفته است در جلسات حزب کارگزاران شرکت نکند که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان، از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است. نسبت خانوادگی حسین مرعشی با هاشمی‌رفسنجانی موجب شد تا برخی اعضای حزب نظرهای وی را به اظهارنظرهای دبیرکل حزب ترجیح بدهند. این اختلافات موجب ایجاد یک شکاف بزرگ در حزب کارگزاران شده است. گفتنی است، حدود یک سال پیش هم محمد هاشمی، برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اعتراض به برخی مناسبات در حزب کارگزاران از این تشکل استعفا داده بود.
۲- تحلیلگر آمریکایی: کنگره اجازه استفاده ایران از سیستم مالی دلار را ندهد
«مارک دوبویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و یکی از تحلیلگران سرشناس آمریکایی در بیانیه‌ خود از کنگره خواست، تدابیر تحریمی بیشتری را برای اعمال فشار بر ایران به کار گیرد و به صراحت اعلام کند که هیچ مؤسسه مالی آمریکایی حق انجام معامله با نهادهای ایرانی را ندارد و برای لغو این ممنوعیت رئیس‌جمهور ایران باید متعهد شود که از حمایت از تروریسم و نیز توسعه غیرقانونی موشک دست بردارد و به قربانیان تروریسمی که در ارتباط با ایران بوده، غرامت پرداخت کند. همچنین، اگر باراک اوباما با قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد، کنگره باید همان مجازات‌های تعیین‌شده برای سازمان‌های تروریستی خارجی در «فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴» را از طرق دیگر علیه سپاه اعمال کند.
۳- جان کری: داعش در عراق و سوریه در حال فرار است
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گفت: افزایش عملیات‌های تروریستی داعش در کشورهای مختلف، نشان‌دهنده فرار داعش در سوریه و عراق است. وزیر خارجه آمریکا حملات اخیر همچون تیراندازی در باشگاه شبانه «اورلاندو»، واقعه «نیس» فرانسه و حمله به فرودگاه استانبول ترکیه را کم‌اهمیت دانست و گفت: این موارد بازتابی از تحکیم این گروه در مقر خود (سوریه و عراق) نیست. سی‌ان‌ان به نقل از جان کری تأکید کرد: آمریکا هر کاری که در توان دارد، برای بیرون راندن داعش از عراق و سوریه انجام می‌دهد و این گروه ۴۰ تا ۴۵ درصد از قلمرو خود را در این مناطق از دست داده است.
۴- دفاع رئیس سازمان حقوق بشر انگلیس از جاسوسان انگلیسی
رئیس سازمان حقوق بشر انگلیس ضمن توصیه به دولت جدید این کشور مبنی بر احتیاط در روابط دوجانبه با ایران، دستگیری جاسوسانش در ایران را راهبردی از سوی ایران برای نبرد در عرصه دیپلماتیک با غرب دانست. «آلن هوگارت» در یادداشتی در روزنامه «گاردین» گفت: ضرورت دارد خانم «ترزا می» نخست‌وزیر جدید انگلیس به شهروندان انگلیسی حاضر در زندان‌های ایران کمک کند. در بخشی از یادداشت این مقام انگلیسی آمده است: «دیوید کامرون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از وی خواسته بود تا کمال فروغی، جاسوس سرویس‌های مخفی انگلیس را که در ایران دستگیر شده است، آزاد کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات