تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۴۱۶۰
ژنرال‌هاي جنگ نرم در پشت بام خانه ما كمين كرده‌اند

عرضه قورباغه آرام‌پز در بشقاب‌هاي ماهواره!

پایگاه بصیرت / مهدي ارجمند

(روزنامه جوان ـ 1395/05/04 ـ شماره 4868 ـ صفحه 8)

برايم خيلي عجيب است كه با اين سن و سال عاشق سريال‌هاي آبكي تركي است و سرنوشت قهرمان داستان فلان سريال تركي برايش اهميت دارد. يكي از خانم‌هاي فاميل را مي‌گويم كه دختر و پسر ازدواج كرده دارد و به زودي صاحب نوه نيز خواهد شد. با اين حال با اين سن و سال يكي از مشتري‌هاي پرو‌پاقرص شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سريال‌هاي آبكي تركيه‌اي است.

وقتي با او در اين باره صحبت مي‌كنم مي‌گويد: ‌اي بابا بالاخره سرگرمي است ديگر. از صبح تا شب توي خانه‌ايم و بايد يك طوري سرمان را گرم كنيم. اين خانم كه حالا سن و سالي از او گذشته و در اين سن عاشق سريال‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي است وقتي گريزي به خاطرات اول ازدواجش مي‌زند مي‌گويد: خوب يادم هست بيست و هفت، هشت سال پيش وقتي تازه ازدواج كرده بوديم آن روزها دستگاه ويدئو امانت مي‌گرفتيم و با آن فيلم مي‌ديديم. ما تازه صاحب فرزند شده بوديم. براي همين من و همسرم اعتقاد داشتيم كه نبايد در خانه از ويدئو استفاده كرد و فيلم‌هاي سينمايي خارجي مانند فيلم‌هاي هندي كه آن زمان خيلي طرفدار داشت را ببينيم.

اين خانم كه اعتقاد دارد فيلم‌هاي عاشقانه ويدئو در آن سال‌ها مناسب فضاي خانواده و سن كودكان خردسالش نبوده اين سال‌ها و در آستانه 50 سالگي با علاقه بسيار زياد فيلم‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سريال‌هاي آبكي و كشدار آن را دنبال مي‌كند.

غريبه‌اي در خانه

اين كه علت چيست بماند براي بعد، اما واقعيت اين است كه اعتقادي كه اين خانم در حدود 30 سال پيش داشت رفته‌رفته و در اثر فعاليت‌هاي رسانه‌اي و فرا‌رسانه‌اي كشورهاي غربي حالا كمرنگ و كمرنگ‌تر شده و فردي كه فيلم‌هاي عاشقانه ويدئويي 30 سال پيش را مناسب فضاي خانواده و سن و سال كودكان خردسالش نمي‌دانست حالا خود بيننده هميشگي سريال‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي است كه به مراتب بدترند، موضوع تأسف‌آوري كه امروزه در بسياري از خانواده‌هاي ديگر هم مي‌توان نمونه آن را يافت. حالا فرقي هم نمي‌كند خانواده جوان و تازه عروس و داماد باشند يا خانواده‌اي قديمي و يكي دو نسل قديمي‌تر. سريال‌هاي آبكي ماهواره‌اي چنان در لابه‌لاي زندگي برخي از خانواده‌هاي ايراني نفوذ كرده كه تماشاي آنها تبديل به فعاليت ثابت برخي از افراد و خانواده‌ها شده است. اين همه درحالي است كه كارشناسان درباره تبعات منفي استفاده از ماهواره تا‌كنون بارها و بارها تذكر داده‌اند با اين حال برخي از افراد بدون توجه به اين تذكرات و هشدارها و بدون توجه به تربيت و آينده فرزندان خود بي‌محابا غريبه‌اي به نام ماهواره را در خانه خود راه داده و او را پذيرفته‌اند.

خيلي راحت‌تر از آنچه كه فكرش را بكنيد نصاب‌ها مي‌آيند ماهواره را نصب مي‌كنند و طولي نمي‌كشد كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي با اهالي منزل آشنايي و دوستي برقرار مي‌كنند و رابطه‌اي عاطفي بين‌شان شكل مي‌گيرد.

سلطان شياطين در كمين خانواده‌هاي ايراني

در اين ميان برخي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي هدفي جز تخريب خانواده‌هاي ايراني و ضربه زدن به كيان خانواده‌ها ندارند و سرمايه‌داران يهودي ساكن در امريكا و اسرائيل براي اين موضوع هزينه‌هاي زيادي را انجام مي‌دهند. براي نمونه برخي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي مانند «فارسي وان» توسط يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌داران امريكايي يهودي‌تبار به نام «رابرت مرداك» تأسيس شده كه بررسي‌هاي پژوهشگران و كارشناسان حوزه رسانه در ايران نشان مي‌دهد هدف اين پيرمرد سرمايه‌دار يهودي‌الاصل چيزي جز به انحطاط كشيدن و نابودي خانواده‌هاي ايراني نيست.

رابرت مرداك يكي از يهوديان صهيونيست است كه كار خود را با مالكيت يك روزنامه كوچك در ملبورن استراليا شروع كرد اما پس از مدت كوتاهي توانست يك امپراتوري رسانه‌اي را پايه‌گذاري كند.

اين پيرمرد سرمايه‌دار كه به سلطان شياطين نيز شهرت دارد يكي از بنيانگذاران و مديران مجلات با موضوع پرنو و بي‌اخلاقي جنسي است و همواره او به عنوان يك صهيونيست، متوجه اتفاقات و رويدادهاي داخلي و منطقه‌اي اسرائيل و صهونيسم بين‌المللي بوده و سعي كرده اهداف و راهبردهاي خود را به نحوي در حمايت از سياست‌هاي اسرائيل اعمال كند.

مرداك در كنار فعاليت‌هاي روزنامه‌نگاري خود چندين شبكه ماهواره‌اي از جمله فارسي وان را با حمايت كنگره امريكا تأسيس و با راه‌اندازي شبكه فارسي وان مستقيماً خانواده‌هاي ايراني را هدف گرفته است.

اين شيطان پير با به كار‌گيري سناريوي «قورباغه آرام‌پز» سعي در كم كردن غيرت مردان ايراني، كم اهميت دادن حجاب و محرم و نامحرم، عادي جلوه دادن روابط زن و مرد و دوستي‌هاي مردان و زنان با يكديگر، كمرنگ كردن نقش و جايگاه خانواده در جامعه و... دارد و او و همفكرانش در قالب گروهي بزرگ به دنبال انحطاط خانواده‌ها هستند.

سناريوي قورباغه آرام‌پز در حقيقت سناريويي است كه بر اساس آن براي تغيير هر موضوعي بايد با روش خاصي به تغيير آن پرداخت به عنوان مثال در يكي از كشورها كه به خوردن قورباغه آب‌پز علاقه خاصي دارند براي پخت قورباغه بايد آن را در ظرفي پر از آب داغ بيندازند كه به محض قرار گرفتن قورباغه در اين ظرف آب داغ، حيوان بلافاصله با جستي بلند از اين ظرف خارج مي‌شود اما مردمان آن كشور ابتدا ظرفي را آب كرده و قورباغه نگون‌بخت را درون آب مي‌اندازند و شعله گاز را روشن مي‌كنند. قورباغه كه به گمان خود در حال بازي در ظرف آب است رفته رفته با آبي كه در حال گرم شدن است پخته مي‌شود در حالي كه متوجه اين مسئله نيست.

طراحان به انحطاط كشيدن خانواده‌هاي ايراني نيز از اين سناريو براي دستيابي به اهداف خود استفاده مي‌كنند برهمين اساس با راه‌اندازي شبكه‌هاي مختلف ماهواره‌اي و ساخت سريال‌هاي متنوع سعي در به انحطاط كشيدن خانواده‌هاي ايراني دارند.

كودكان و نوجوانان، قربانيان اصلي

اما در اين ميان به طور حتم كودكان و نوجوانان اصلي‌ترين قربانيان و البته بي‌گناه‌ترين قربانيان نقشه‌هاي شوم طراحان و دست‌اندركاران شبكه‌هاي ماهواره‌اي هستند. وقتي در محيط خانواده پدر و مادرها نسبت به مضرات استفاده از ماهواره غفلت ورزند و شبكه‌هاي مختلف ماهواره‌اي با حجم بالاي برنامه‌هاي توليد ناسالم و ناهنجار خود آزادانه در اختيار كودكان كم سن و سال قرار گيرد كودكان رفته‌رفته به تماشاي سريال‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي علاقه‌مند شده و تبديل به يكي از بينندگان اين شبكه‌ها مي‌شوند.

حالا شما تصور كنيد برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي با برنامه‌هاي كاملاً ضد‌فرهنگي، ناهنجار و البته غير‌اخلاقي كه هيچ‌گونه تناسبي با فرهنگ ايراني – اسلامي و سبك زندگي در ايران ندارد به عنوان يكي از برنامه‌هاي ثابت در اختيار كودك قرار گيرد. آن وقت چه آينده‌اي در انتظار اين كودك و شكل‌گيري شخصيت اوست؟

در اين ميان وقتي به روانشناسان، جامعه‌شناسان و كارشناسان حوزه تعليم و تربيت مراجعه مي‌كنيم و با آنها در اين خصوص صحبت مي‌كنيم همه و همه از مضرات استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و تأثيرات منفي آن در خانواده‌ها و خصوصاً كودكان سخن مي‌گويند.

به اعتقاد كارشناسان ترويج خشونت، بلوغ زودرس و دسترسي سريع به اطلاعات جنسي، باورهاي غلط درباره مسائل عاطفي و جنسي، فراهم‌سازي زمينه گسست و درگيري بين نسلي، ايجاد زمينه‌هاي اختلاف و تنش بين همسران، افت عملكردهاي تحصيلي و شغلي، افزايش مصرفگرايي و چشم و همچشمي، تهديد سلامت جسماني، به وجود آمدن مشكلات روحي، كاهش تعامل و عاطفه بين زوجين، اتلاف وقت و... همه و همه مضرات و تأثيرات منفي استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي است.

وقتي در اين‌ باره با يكي از فعالان فرهنگي صحبت مي‌كنم مي‌گويد: براي من جالب است وقتي كسي به ما بگويد اين آبي كه مي‌نوشيد داراي مقدار خيلي اندكي سم است يا نه فقط مقداري كثيف شده است و ماده ديگري به آن اضافه شده كه براي سلامتي مضر است حتي اگر اين صحبت را از يك كودك يا فرد ديوانه يا غيربالغ بشنويم از خوردن آن آب صرفنظر كرده يا در خوردنش وسواس عجيبي به خرج مي‌دهيم. با اين حال نمي‌دانم چرا وقتي همه روانشناسان و جامعه‌شناسان درباره مضرات استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي هشدار مي‌دهند برخي از افراد هنوز هم براي استفاده از آن علاقه‌مند هستند. باور كنيم شبكه‌هاي اجتماعي و سريال‌هاي طولاني مدت آن هدفي جز به انحطاط كشيدن خانواده‌هاي ايراني ندارد و در اين خصوص بايد هوشيار بود. فراموش نكنيم خانواده مهم‌ترين ركن جامعه و كانون پرورش و تبيين سبك زندگي ايراني – اسلامي و تشكيل شخصيت فرهنگي هر فرد است و طراحان شبكه‌هاي ماهواره‌اي به خوبي به اين نكته پي برده‌اند، بنابراين در صدد رخنه در اين سنگر مهم و ضربه زدن به اين نهاد ارزشمند هستند.

كار خوب امام جماعت يك مسجد

در هر حال آنچه مشخص است اينكه رابرت مرداك و همفكران و صد‌ها نفر ديگر مثل او كه از گاوصندوق عظيم صهيونيست‌ها و خزانه امريكا تغذيه مالي مي‌شوند هيچ‌گاه بيكار نمي‌نشينند و همواره با طرح‌هاي جديد و نقشه‌هاي نو به دنبال رسيدن به اهداف خود هستند.

در اين ميان اما برخي از مردم خوب كشورمان وقتي با عدم عزم جدي دولت در جمع‌آوري ماهواره روبه‌رو شدند خود دست به اقدامات جالب توجه زده‌اند به عنوان مثال يك نقاش ساختمان زحمتكش به صورت خودجوش و فقط با حمايت يكي دو نفر از دوستانش با مراجعه به منازل افراد از آنها دعوت مي‌كرد در ازاي تحويل دستگاه ماهواره به آنها يك دستگاه ست‌تاپ باكس اهدا كند. اتفاق ارزشمندي كه البته مورد استقبال نيز واقع شد و تعدادي از مردم با تحويل دادن دستگاه‌هاي ماهواره‌اي خود و دريافت ست‌تاپ باكس براي هميشه خود را از چنگال سلطان شياطين يعني رابرت مرداك نجات دادند.

در شهر مشهد نيز طلبه جواني را مي‌شناسم كه امام جماعت يك مسجد است و با كمك ناحيه بسيج آن منطقه موفق شده مردم را تشويق كند تا به صورت داوطلبانه دستگاه‌هاي ماهواره خود را به مسجد تحويل دهند. اين روحاني خوش‌فكر البته با كمك چند نفر از خيرين محله تعدادي دستگاه ست‌تاپ ‌باكس تهيه و آنها را در اختيار افرادي گذاشته است كه به صورت داوطلبانه دستگاه‌هاي ماهواره خود را به مسجد تحويل مي‌دهند. اين گونه اقدامات البته در برخي ديگر از نقاط كشور نيز به چشم مي‌خورد كه توسط افراد علاقه‌مند دنبال مي‌شود اما واقعيت اين است كه زماني مي‌توانيم از شر ماهواره و سريال‌هاي آن رهايي يابيم كه اولاً يك عزم همگاني براي نداشتن ماهواره و عدم تماشاي سريال‌هاي ماهواره‌اي در كشور ايجاد شود و ثانياً دولت با يك برنامه جدي، قانوني و دائمي استفاده از ماهواره را در كشور محدود كند، اتفاق مباركي كه شايد خيلي‌ها انتظار آن را دارند و همه منتظريم روزي برسد كه روي پشت بام هيچ خانه‌اي ديش ماهواره نباشد. ديش‌هايي كه اگرچه به ظاهر يك صفحه گرد و بزرگ فلزي است اما واقعيت اين است كه پناهگاه و سنگر ژنرال‌هاي دشمن است كه به قصد شبيخون فرهنگي در پشت بام منازل ما سنگر گرفته‌اند.

http://javanonline.ir/fa/news/799787

ش.د9501465

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات