صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۵۶

اخبار

۱- اشتراک نظر جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در خصومت با ایران
یک مجله آمریکایی با مقایسه سندهای رسمی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا نوشت: این دو حزب هر دو در اتهام‌پراکنی علیه ایران اشتراک‌نظر دارند. دو هفته‌نامه آمریکایی «ان‌سی‌آر» همچنین در گزارش خود وعده دموکرات‌ها برای راه‌اندازی جنگ در «حالت بعید» پایبند نبودن ایران به مفاد توافق هسته‌ای را از چند نظر تنش‌زا دانسته و نوشته است: «در حالت بعیدِ پایبند نبودن ایران به مفاد توافق، چندین سال طول خواهد کشید تا ایرانی‌ها برنامه هسته‌ای‌شان را به نقطه مناسب برای تولید سلاح برسانند و به این ترتیب جامعه جهانی زمان زیادی برای اعمال فشار غیرنظامی بر ایران و وادار کردن این کشور به پایبندی دوباره به این توافق خواهد داشت.»
۲- فلسطین را فراموش کنید و علیه ایران متحد شوید
اندیشکده آمریکایی «گیت استون» در یادداشتی به دولت‌های عربی توصیه کرد، در کمترین زمان ممکن مشکل فلسطین را از دستور کارشان حذف کنند تا بتوانند جبهه‌ای متحد علیه ایران تشکیل دهند؛ همچنین اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را بهترین دوست و ایران را بزرگ‌ترین دشمن اعراب مسلمان بدانند. این اندیشکده در یادداشتی به قلم «بسام طویل» نوشت: خشونت به وجود آمده در پی بهار عربی [بیداری اسلامی]، تقابل اجتناب‌ناپذیر بین یک ایران سلطه‌جو و تجدیدنظرطلب و کشورهای عربی را برجسته کرد که برای دفاع از خود در برابر اقدامات ایران (که عمدتاً در یمن، سوریه، عراق و آفریقا قابل مشاهده است) در حال تجهیز خود هستند.
۳- نفوذ امنیتی در برنامه ششم مشهود است
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم، از جمله در حوزه امنیتی گفت: ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه، نیروهای مسلح را مکلّف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت خارجه انجام دهند که اقدامی نادرست و نابجاست. وی افزود: نفوذ امنیتی در این برنامه مشهود است که باید اصلاح شود. نقوی حسینی با بیان اینکه مأموریت ذاتی نیروهای مسلح کاملاً مشخص است، گفت: این ماده باعث می‌شود مأموریت‌های نیروهای مسلح دچار تزلزل شده و این نیروها اقتدار خود را از دست بدهند.
۴- شورای مرکزی اصولگرایان وجود خارجی ندارد
دو عضو جامعه روحانیت مبارز تشکیل شورایی با عنوان «شورای مرکزی اصولگرایان» را تکذیب کردند. حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با ردّ وجود چنین شورایی، گفت: طرح این مطلب که در حال حاضر احمدی‌نژاد، روحانی و قالیباف جزء گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان هستند، دروغ است. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در این‌باره اظهار داشت: چنین شورایی وجود خارجی ندارد و فقط شورای ائتلاف اصولگرایان ملاک است.
۵- عده‌ای در ائتلاف امید به دنبال پدرسالاری هستند
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید گفت: در انتخابات آینده معتقدیم جبهه اصلاحات باید با حامیان دولت ائتلاف کند. محمدرضا عارف افزود: روندی که دولت تدبیر و امید آغاز کرد، با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، امیدوارکننده است، اما اگر بخواهیم نسبت به فرصت‌هایی که در این چند سال از دست دادیم تمرکز کنیم، سؤالات زیادی وجود دارد. وی همچنین یکی از آسیب‌های جریان اصلاحات را وجود عده‌ای دانست که دنبال پدرسالاری هستند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات